נוהל דאחייה: צה"ל קורא לאוכלוסייה בעזה להתפנות מבתיהם

מבצע "צוק איתן" מתרחב: צה"ל קורא לאזרחים בצפון רצועת עזה לעוזב את בתיהם, וזאת על מנת להרחיב את מבצע "צוק איתן" ולהימנע בפגיעה באזרחים. על פי הערכות, ייתכן ומדובר בצעד מקדים לפעולה קרקעית. "המהלך הקרקעי הוכן, יש סדר כוחות ואם נידרש לכך נעשה זאת", אמר קצין בכיר.

לאחר שחמאס איים להביא להסלמה נוספת בלחימה ופתח בירי מאסיבי לעבר גוש דן, צה"ל נערך להרחבת מבצע "צוק איתן": גורם צבאי בכיר אומר הערב כי צה"ל נערך לפינוי נרחב של אוכלוסייה בצפון עזה. המהלך עשוי להעיד על מהלך מקדים לפני כניסה קרקעית לרצועה. "הדבר יגביר את האפקטיביות שלנו במרחב הלחימה", הדגיש הגורם הבכיר.

במסגרת המהלך, יופעל נוהל מסודר ורחב להזהרת האזרחים ברצועה ופינויים מאזורים שבהם צה"ל מתכוון לתקוף. האזרחים יקבלו הודעה באמצעות כרוזים וטלפונים שעליהם לעזוב את המקומות המיועדים לתקיפה. "נעבור בשעות הקרובות לפינוי אוכלוסייה לשם הגנתה", הבהיר הגורם הצבאי. "כך ממזערים למינימום את הפגיעה בבלתי מעורבים".

בצה"ל מבהירים הערב כי הם נערכים לאפשרות של הרחבת המבצע, גם במחיר כניסה קרקעית לעזה. "המהלך הקרקעי הוכן, יש סדר כוחות ואם נידרש לכך נעשה זאת", הבהיר הגורם. "יש לצה"ל תכנית חדה מאוד. הדפוס שנבחר מול הרצועה שנועד להשיג הרתעה פעל לאורך שנים, כשפוגעים בהם בצורה משמעותית הם ישקלו לתקוף פעם שנייה".

הקצין הבכיר התייחס להודעת חמאס, שהתחייב לתקוף את גוש דן בשעה 21:00 – דבר שאכן קרה אך ללא הצלחה של ממש, כאשר מערכת כיפת ברזל יירטה את מרבית הרקטות ששוגרו. "המטחים מראים שחמאס והג'יהאד מנסים לבצע ירי לעבר מטרות בעומקים משתנים, כולל לוחמה פסיכולוגית והפחדה של אזרחים", הדגיש הקצין. "היו לנו כבר שנים עם קושי גדול יותר בעבר".

בחמאס טענו לאחר הירי כי מדובר בסבב ראשון בלבד מתוך רבים שצפויים להכות באזור המרכז. לאחר מטח נוסף, שגם במהלכו לא היו נפגעים, טענו בארגון כי "ירינו למרחב תל אביב 10 טילים שמסוגלים לחמוק ממערכת כיפת ברזל". למרות הכישלון לחדור את מערכת ההגנה, שידרה הטלוויזיה של חמאס תמונות שבהן נראים תושבי עזה צוהלים על "ההישג". זיקוקי דינור אף נורו לאוויר במחנה ג'בלייה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סוף סוף מתחילים לדבר לעיניין, הגיע הזמן לא להשתמש בתרוץ של אוכלוסיה 'חפה מפשע' נראה מה יקרה???????????!!!!!!!!!!!!!!!

בס"ד " אכזריות "
כתוב כל המרחם על אכזרי סוף שמתאכזר על רחמנים, מה הפשט ?
הפשט הוא שלרחם על אכזרים , זהו "מעשה אכזריות" ולכן מתאכזר אח"כ על רחמנים, ודו"ק,
הקריאה לעזוב את הבתים עד שעה 12 , זהו מעשה אכזריות , הממשלה עוד לא הפנימה שיש כאן עסק עם אנשים שרוצים להשמיד יהודים , ואין מה לדבר איתם , היום יש כל הזמן אזעקות של צבע אדום , ובעצם כל רקטה וקאסם זה ממש סכנת חיים לישראל , א"א לסמוך יותר מידי על הכיפת ברזל , מי יודע , אם אכן יש כוונה של כניסה קרקעית , מספיק להודיע להם חצי שעה, ומקסימום שעה , שיתפנו , אבל אם מודיעים להם כ"כ הרבה זמן לפני כן , ח"ו הם יכולים למלכד מקומות וכו' , במלחמה כמו במלחמה , אסור לרחם , אם מרחמים עליהם , זה בעצם מעשה אכזריות, בינתיים יש כל הזמן אזעקות בארץ וחוץ מהסכנה , יש כאן ממש , "השפלה" באמצע התפילה ובאצצע הסעודה צריך לרוץ בפאניקה לחפש מסתור, עד מתי ימשך המצב הזה , למה הממשלה לא מכה אותם שוק על ירך ללא רחמים, ממקום שנורה טיל אפילו אם זה ממקום אזרחי , שיודיעו לתושבים שם שתוך דקה עליהם להתפנות ואח"כ למחוק את מקום הירי וכן על זה הדרך , אמנם אנו בגלות ואסור להתגרות באומות , אבל במצב הנוכחי ההתחשבות היא סכנה ממש. אן על מי להשען רק על אבינו שבשמים , כבר ידוע שנתיים שהם אוגרים טילים וגם ירו, ובכל זאת הממשלה לא עשתה כלום ! פשוט הממשלה המופקרת הזאת הפקירה את תושבי הדרום , לחסדי וניסי שמים, מסכנים הילדים כמה פחד ונפגעי חרדה וכו' ,
המטרה צריכה להיות "אפס רקטות" באופן מוחלט וטוטאלי , אם לא זה המטרה אז חבל על הזמן.

לפחות בדבר אחד הערבים מצטיינים יותר מהציונים, שהערבים אמרו נפציץ כל מטר בישראל הם עושים את זה, והציונים אומרים נכנס לרצועה ותכלס' לא עושים כלום.
אנשים לא יושנים בלילה מפחד אי אפשר לעשות משהו כדי לגמור עם הסיפור אחת ולתמיד.
וכבר שמענו בשם כמה אנשים שמרן הגר"ח אומר בימים האחרונים שהמשיח מגיע.

נקווה לביאת גואל צדק במהרה אמן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו