נתניהו: "אנו מכים בחמאס בעוצמה רבה, איננו יודעים מתי המבצע יסתיים"

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה להתקדמות מבצע "צוק איתן", ואמר כי "אנו מכים בחמאס", שלדבריו "משתמש בתושבי עזה כמגן אנושי". הוא קרא לאזרחים להמשיך ולהקשיב להנחיות פיקוד העורף המצילות חיים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) למבצע "צוק איתן", ואמר כי "אנו מכים בחמאס בעוצמה הולכת וגוברת", והוסיף כי "חמאס משתמש בתושבי עזה כמגן אנושי". בפתח ישיבת הממשלה קרא נתניהו לאזרחים להישמע להנחיות של פיקוד העורף: "איננו יודעים מתי זה יסתיים, אנו נערכים להמשיך המערכה".

מנגד, הבוקר סגן שר הביטחון דני דנון אמר כי "כרגע אין צריבה תודעתית של מכה ישראלית". לדבריו, "צריך להגביר את הפעילות הכלכלית – לא ייתכן שאנחנו מזרימים לרצועת עזה דלק וחשמל בזמן שהם יורים עלינו. לאבו מאזן אין השפעה על עזה". הוא הוסיף כי "אני בעד לפגוע במי שיורה עליי טילים, גם אם זה במחיר של למוטט את שלטון חמאס".

אלוף (במיל') אליעזר מרום, מפקד חיל הים לשעבר, אמר כי "אם נמשיך לתקוף מהאוויר, אני לא חושב שנוכל לסיים את המערכה בקרוב". לדבריו, "אנחנו מגיעים למיצוי יכולות חיל האוויר, עכשיו נדרשים לשאלה המורכבת והקשה – מה רוצים להשיג? אם רוצים להחזיר את השקט על כנו, אפשר להגיע לזה, כי אני חושב שחמאס מאוד מעוניין בהפסקת אש".

לקראת הצהריים התפוצצו שתי רקטות בשטחים פתוחים במועצה האזורית חוף אשקלון. קודם לכן יירטה מערכת "כיפת ברזל" רקטה בשמי האזור. בשעות הבוקר המאוחרות נשמעה גם אזעקה בבאר שבע, אולם לא דווח על נפילות.

בבוקר נפלו שש רקטות נפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול ושריפה פרצה כתוצאה מאחת מהן. כמו כן, אחת מהן גרמה נזק למבנה. מחצות הלילה ועד שעות הבוקר המוקדמות שוגרו 25 רקטות מעזה לעבר ישראל. ארבע מהן יורטו על ידי "כיפת ברזל" – אחת בשמי אשדוד ועוד ארבע בשמי רמלה.

כזכור אמש נפצעו באורח קל ארבעה לוחמים של שייטת 13 בפשיטה על מתחם משגרים ברצועת עזה, שממנו נורו רקטות ארוכות טווח לעבר ישראל. הלוחמים נתקלו באש מחבלים והשיבו בירי. הם הועברו לטיפול רפואי בישראל.

הלוחמים ניסו לנחות על חוף א-סודניה שבצפון רצועת עזה. עם הכניסה של הכוח למתחם, נתקל הכוח בהתנגדות של חמושים, ובקרב שהתפתח נעשה שימוש בנשק כבד. מסוקי קרב של חיל האוויר ומטוסי F-16 הוקפצו לאזור. עם הנסיגה לאחור וסיום הפשיטה תקפו כלי הטיס את המתחם. על פי כמה דיווחים, שלושה מחבלים נהרגו בחילופי האש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו