דיווח: מצרים מציעה הפסקת אש החל ממחר בבוקר

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי לפי ההצעה, הפסקת האש בין ישראל לבין חמאס תיכנס לתוקפה החל מ-9:00 בבוקר. לפי אל-ערבייה, שני הצדדים הסכימו למתווה ההסדר

"צוק איתן" עומד בפני סיום? כך על פי דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית שדיווחה כי מצרים מציעה לקיים הפסקת אש בין ישראל לבין חמאס החל ממחר בשעה 9:00 בבוקר. ולפי דיווח ברשת אל-ערבייה, שני הצדדים כבר קיבלו את תנאי ההסדר שגיבשו המצרים.

מוקדם יותר, דווח בוואלה חדשות כי מצרים הגבירה בימים האחרונים את מאמציה להגעה להסכם הפסקת אש. מקורות המעורבים במגעים מסרו כי הדרישה המרכזית שמציגה ישראל במסגרת המשא ומתן להפסקת אש, לפחות מאז יום שישי, היא שחמאס יחזור להבנות שהושגו בסיום מבצע "עמוד ענן". ובנוסף דורשת ישראל לפרק את המנהרות הפועלות בין עזה לבין ישראל ולהשמיד את מערך הרקטות בעזה. קצין בכיר בצה"ל העריך הערב כי חמאס קרוב לקבל על עצמו את ההבנות של מבצע "עמוד ענן", בנוסף לכמה הבנות נוספות לקראת אפשרות של הסכם רגיעה.

ארגון חמאס דורש את שחרורם של האסירים ששוחררו בעסקת שליט ונעצרו שוב בגדה המערבית לאחר חטיפת שלושת הנערים. ובנוסף דורשים החמאס לפתוח את מעבר רפיח ואת העברתם המסודרת של משכורותיהם של 40 אלף הפקידים של ממשלת חמאס לשעבר.

גורם מדיני ישראלי אמר הערב לוואלה חדשות כי "בין אם חמאס יסכים ללכת להפסקת אש ובין אם יסרב, ישראל תרוויח מכך". הגורם הסביר כי "חמאס תומרן לפינה", והוסיף כי "אם הוא יקבל את ההצעות להפסקת אש, הוא יסיים את סבב הלחימה מתוסכל וללא הישגים. ישראל גרמה לחמאס נזק גדול מכפי שמנהיגיו טוענים, ואילו הוא לא הצליח לפגוע בחסינות העורף או להוציא לפועל פיגוע איכותי". "לעומת זאת", הוסיף, "אם חמאס יסרב להצעות להפסקת אש, לישראל תהיה לגיטימציה בינלאומית להרחיב את הפעולה נגדו – עד שישנה את עמדת".

הגורם סירב לומר אם ישראל מוכנה לקבל הפסקת אש, אך הבהיר כי "מטרת המבצע – השבת השקט לדרום לתקופה ארוכה ופגיעה בתשתיות הטרור – תושג בסופו של דבר, בין אם בדרך צבאית ובין אם בדרך מדינית".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חוזרים על הטעות של עמוד ענן
הבה נתכונן לסיבוב הבא בעוד שנה וחצי עם טילים חכמים משופרים, 40 אזעקות כל יום במרכז ובירושלים.

הישראלים פשוט נותנים לערבים פסק זמן להתכונן לסיבוב הבא ר"ל
אנו צריכים את הגאולה – יותר מאי פעם!!!
WE WANT MOSHIACH NOW!!!!

המשך המבצע בעזה יגרום שכל הגולה תיעשה למדורת אש.

האנטישמיות מתרבה והולך בכל רחבי העולם בעקבות פעולות מדינת ישראל במזרח התיכון. הערבים בכל העולם משתוללים ועושים חרבנות עצומות. יהודי צרפת מפחדים לצאת מבתיהם, הם אפילו לא הגיעו היום להתפלל בבית כנסת.

תחשבו עליהם ועל עם ישראל בארצות פזוריהם (כולל ארץ הקודש). זוהי שעה קריטית. אל לכם מדינת ישראל להמשיך במלחמה הזאת. ההשלכות הם נוראים מאד.

אז מה אתה מציע? שנחיה תחת מטחים כל הזמן?
סובלים מאנטישמיות, תעלו ארצה……

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו