מזעזע: אסירים ערבים קושרים ציצית 'לשמה' רח"ל

תחקיר שפורסם בימים אלו מגלה כי בבתי הכלא בישראל ישנם אסירים שמועסקים בקשירת ציציות 'לשמה' | בעדה החרדית שהתריעו על התופעה בעבר יש גם פתרונות הלכתיים

מבצע 'צוק איתן' המתרחש בימים אלו, מוביל את הציבור בישראל בהמוניו למרחבים המוגנים. בעקבות המצב נחשף מחדל הלכתי חמור בבתי הכלא במדינה.

לפי תחקיר שמתפרסם בימים האחרונים, נראים האסירים במהלך ימי המלחמה כשהם רצים למקלטים ובין לבין עסוקים בעבודות שניתנות להם ע"י שרות בתי הסוהר.

מהתחקיר התגלה כי האסירים בבתי הכלא, יהודים וערבים כאחד עסוקים בקשירת ציציות 'לשמה' עבור יהודים המקפידים על קלה כבחמורה. את התופעה ניתן לראות במהלך התחקיר בין ראיון אחד למשנהו שהעניקו האסירים הערבים לעורכי התחקיר.

כשהתמונות הגיעו לידי המערכת פנינו להרב בנימין לובין שליט"א המשמש כאחראי על מפקחי הסת"ם שע"י בד"ץ העדה החרדית ושאלנו אותו מהי תגובתו לענין?

הרב לובין שליט"א השיב כי גורמים העוסקים בתחום שראו את התמונות דאגו מיד להעביר אותן למחלקת הסת"ם של העדה החרדית ומתברר כי זו לא הפעם הראשונה שהעידו בפניו על מקרים דומים.

עוד טען הרב לובין כי כבר בעבר התריעו בעדה החרדית מפני התופעה הנ"ל ואף פרסמו הודעות בנושא. לדבריו, בתי הכלא אינם היחידים שמעסיקים גוים בקשירת ציציות ולצערנו במדינות חו"ל הדבר נפוץ שישנם נכרים המתפרנסים מקשירת ציציות. ולכן יש להקפיד על הכשר המוכיח כי הציצית נקשרה כהלכה.

יצוין כי כיום ישנם בשוק ציציות הקשורות עם חותם הולוגרמה המעיד כי הקשירה נעשתה ע"י יהודי ירא שמים העומד תחת השגחת הבד"ץ. על החותם להיות מוצמד על אחד הפתילים, מה שיוכיח כי מדובר בציצית כשרה למהדרין.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גם יהודי שאינו שומר תורה ומתוות אינו יכול לקשור ציצית "לשמה" וגם זה מזעזע.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו