חייל הוגדר 'נעדר' בלחימה בעזה

עם השלמת זיהויים של ששת הלוחמים שנהרגו בפגיעת הנגמ"ש במוצ"ש, נמשך המאמץ לזיהוי הלוחם השביעי והוא מוגדר עתה כ'נעדר' • כוחות צה"ל מתמקדים בלחימה המורכבת בסג'עיה שיש מי שהגדירוה ה'בינת ג'בייל' של רצועת עזה

בצה"ל מאשרים הבוקר כי חייל גולני שלחם בעזה נעדר

החייל הנעדר השתתף בקרב ביום ראשון לפנות בוקר בו נפגע משוריין צה"לי בלחימה בעזה ושישה לוחמים נהרגו, הבוקר הושלם זיהויים הוודאי של שישה מתוך שבעת הלוחמים שנהרגו מפגיעה בנגמ"ש בו נסעו לוחמי חטיבת גולני, מוקדם יותר השבוע.

עקב מורכבות האירוע עדיין לא זוהה הלוחם השביעי. מאמצי הזיהוי והבירור באשר ללוחם השביעי ממשיכים להתבצע בכל הערוצים, ולכן כרגע הוא מוגדר כ'נעדר'.

לגורמי הצבא כמעט ברור שהחמאס מחזיק רק בחלק זעיר מפריטי החייל, כמו דיסקית או מדים. ואין כל בסיס לכך שגופתו נשבתה בידי המרצחים ימ"ש, מטוס צילום ללא טייס שנשלח למקום האירוע הראה שהמחבלים לא הצליחו להגיע אל גופות החיילים בשטח, וככה"נ הזיהוי הסופי לא הושלם עקב הפגיעה הקשה שנגרמה מהתפוצצות הטיל בתוך הנגמ"ש.

שמות החיילים שנהרגו באירוע הקשה
– סמל מקס שטיינברג בן 24 מבאר שבע שמועד הלוויתו עדיין לא נקבע
– סמל- ראשון שחר תעשה, בן 20 מפרדסיה הלוויתו תתקיים בשעה שש בערב בבית העלמין בעירו
– סמל-ראשון דניאל פומרנץ בן 20 מכפר אז"ר מועד ההלוויה יימסר בהמשך.
– סמל שון מונדשיין בן 19 מתל-אביב, מועד ההלוויה יימסר בהמשך.
– סמל בן יצחק וענונו בן 19 מאשדוד, הלוויתו תתקיים היום בשעה חמש בבית העלמין באשדוד,
– סמל-ראשון אורן נח, בן 22 מהושעיה. הלוויה תתקיים היום בשעה 16:00 בבית העלמין בהושעיה.

הרב פינטו: "העם כולו חייב להם את חייו"

הרב יאשיהו פינטו מנהיגה הרוחני של קהילת שובה ישראל שאיבדה את אחד מבני הקהילה באשדוד, בן וענונו, אמר לחסידיו בהספד מיוחד כי החיילים שנהרגו על קידוש השם בקרב על שמירת העם והארץ, הם קדושים ונעלים במדרגות הגבוהות ביותר ונשמתם שוכנת תחת כסא הכבוד והעם כולו חייב להם את חייו.

״עלינו להתחזק באהבת השם, בקיום תורה ובמצוות ובאהבה ללא תנאים לכל יהודי באשר הוא וכך ננציח את גיבורי האומה היהודית שמסרו את נפשם. אלו רגעים שכל המחיצות בנינו נופלים. אין דתיים ואין חילונים. כולנו בניו של הקדוש ברוך הוא, אנשים אחים אנחנו ואף מרצח שפל לא יחליש את האהבה הגדולה בנינו ואת האמונה העזה בריבון העולמים" דברי הרב

סג'עייה- הסלע של החמאס

אירוע הפגיעה בנגמ"ש התרחש במוצ"ש עם כניסתם של הכוחות הקרקעיים לשכונת סג'עייה בעזה, השכונה מהווה מעין 'בינת ג'בייל' או 'חברון' של רצועת עזה, ומכילה מפקדות חשובות, תשתיות רבות ופעילי חמאס, בימים האחרונים נרשמו בשכונה מספר היתקלויות מול מחבלים.

עבור הקצינים הותיקים יותר שבשורות הלוחמים, הלחימה בשכונת סג'עייה שבעיר עזה מציפה זיכרונות מהקרבות המרים בבינת ג'בייל שבלבנון. לדבריהם, העיר מזכירה מעוז התנגדות באיו"ש, ומכילה כמות בלתי שגרתית של מפקדות חשובות, תשתיות ופעילי טרור.

בימים האחרונים נרשמו בשכונה עשרות ההיתקלויות של צה"ל מול מחבלים. "ככל שיש שם יותר נכסים אסטרטגיים, כך השמירה עליהם תהיה אדוקה יותר", הסביר לאתר צה"ל קצין לוחם בפיקוד הדרום. עד כה, התגלו בשטח השכונה מספר רב מפירי המנהרות שנחשפו במבצע, וכ-10% מכלל שיגורי הרקטות לעבר שטח ישראל יצאו ממנה. מבין 39 פירי מנהרות אשר נחשפו במהלך המבצע, עשרות נחשפו בשכונת סג'עיה, דבר המצביע על פעילות חפירה ענפה. לצד הפירים, נתגלתה גם מנהרה התקפית אחת שמגיעה לשטח ישראל. "סג'עיה בבירור מהווה מוקד לפעילות הטרור ברצועה", קבע בשיחה לאתר צה"ל קצין מודיעין בפיקוד הדרום, סרן ד'.

בשכונה הבנויה בצורה צפופה ביחס לשאר השטחים ברצועה, יש צורך להתאמת הלחימה. "הלחימה בה דורשת יכולות מורכבות, זוהי השכונה הקרובה ביותר לגבול הישראלי בעיר עזה. אין בה פאתים כמעט, צעד אחד לתוכה והחיילים בעומק השטח הבנוי", פירט סרן ד'. בנוסף, השכונה מתאפיינת בסמיכות קרובה באופן יוצא דופן בין פעילות הטרור לאזרחים. "יש שם המון מפקדות ששוכנות בבתים של אזרחים", העיד הקצין הלוחם.

בתוך כך, נכון לאתמול נתקפו בשכונה 258 מטרות טרור, מתוך 2,600 במבצע כולו.

צילום: דו"צ

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו