מאות דיינים ורבני ערים התכנסו לראשונה בחיפה

ביוזמת הנהלת בתי הדין הרבניים ובית הדין הרבני האזורי בחיפה התכנסו מאות רבני עיר ודיינים מכל אזור הצפון והסביבה בחיפה | את המעמד פתח הנחה יוזם הכינוס הרב יצחק היקינד מזכיר ראשי בית הדין האזורי בחיפה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מאות רבני עיר ודיינים מכל אזור הצפון והסביבה התכנסו לראשונה בשבוע האחרון בחיפה לכנס רבני ערים ורשמי נישואין הכינוס נערך במלון 'תדאור' ביוזמת הנהלת בתי הדין הרבניים ובית הדין הרבני האזורי בחיפה, עלו סוגיות הנוגעות לבירור יהדות, יוחסין, והמעמד האישי.

כינוס הרבנים נפתח בפרקי תהילים לרגל המצב הבטחוני הקשה השורר בארץ, כשלפני התיבה עבר הרב אנשיל פרידמן רב המחוז הצפוני של המשטרה.

את המעמד פתח הנחה יוזם הכינוס הרב יצחק היקינד מזכיר ראשי בית הדין האזורי בחיפה. שקידם בברכה את פני הדיינים ורבני הערים שהטריחו את עצמם מכל אזור הצפון לקחת חלק בהתכנסות זאת. והסביר כי העיסוק המתמיד של ביה"ד בתיקי יהדות הנוסף לשאר התיקים בהם מטפל ביה"ד הביא את הצורך לקיים כנס זה הראשון מסוגו ובהיקפו ובוודאי בקהל המשתתפים המכובד והחשוב שהבין את חשיבותו וטרח להגיע מכל קצווי אזור הצפון ובפרט בימים אלו.

הרב היקינד הסביר כי בבית הדין בחיפה מובאים לדיון למעלה מרבע מכלל תיקי היהדות שנפתחים בכל ביה"ד הרבניים בארץ ומשכך הוקצו לחיפה ארבעה מבררי יהדות וכיום כל תיק יהדות עובר תחילה בפני מברר ורק לאחר מכן בפני ביה"ד שדן בבקשה בהיות חו"ד מונחת לפניו.

כמו"כ ניצל את ההזדמנות ואמר כי ביה"ד בחיפה הינו ביה"ד השני בגודלו ובהיקף התיקים בהם מטפל , העומס המוטל על הדיינים הינו רב וביה"ד נאבק להחזיר את מצבת הדיינים כפי שהייתה לפני הפגיעה בו למרבה הצער עד כה לא עלה בידנו וע"כ בשלה השעה לומר ישר כוח לכל דיין ודיין מביה"ד חיפה אשר מקדיש לילות כימים כדי לתת שרות לאלה המתדפקים על דלתו של ביה"ד .

דברי פתיחה השמיע הרב שלמה דייכובסקי, מנהל בתי הדין הרבניים, אשר ריתק את הרבנים בדוגמאות רבות מנסיונו העשיר במשך עשרות בשנים כדיין בבית דין הגדול בהםן דנו הדיינים במאות מקרים של זיופים במעמד האישי שהובאו לפניהם, ואשר לאחר עצל ויזע רב הצליחו להגיע לחקר האמת.

הגאון הרב שלמה שלוש, העומד בראש ביה"ד בחיפה על ששת הרכביו והרכב היוחסין, שיתף את המשתתפים בניסיונו הרב והעשיר במקרים רבים שהובאו לפתחו בשנים האחרונות אשר בהם היה עניני נפשות ממש, ודיבר על גודל אחריותו של הדיין או רושם הנישואין כאשר המקרים מובאים לפניהם.

הגאון הרב דוד לאו הרה"ר ונשיא מועצת הרבנות הראשית, ריתק את המשתתפים במשך כשעה וחצי בגלויים מרתקים בכל הקשור לרישום הנישואין בירור יהדות ומעמד אישי, והעלה על נס את האחריות העצומה המוטלת על הדיינים ורבני הערים והכרעות גורליות העומדים לפתחם מידי יום במגוון רחב של נושאים ובפרט קביעת המעמד והזהות האישית.

כמו"כ הוקרא מכתבו של הרב הראשי לישראל הראשל"צ ונשיא בית הדין הגדול הרה"ג הרב יצחק יוסף, שמחמת המצב הביטחוני נבצר ממנו להשתתף אישית.

בהמשך התקיימו הרצאות מקצועיות: הרב דניאל אדרי אב"ד חיפה בנושא, שיפור הממשקים בין רשמי הנישואין לבתי הדין. הרב אליהו מימון מנהל אגף יהדות ועגונות בנושא, מערך בירור יהדות ויוחסין, עו"ד הרב שמעון יעקובי היועץ המשפטי לשיפוט רבני, בנושא, הנחיות בירור יהדות. ור' אלכסנדר דן בנושא תוכנת מעיינות והציד מצגת מופלאה הסוקרת מקצת מהזיופים שהתגלו במהלך השנים בעת בירורי היהדות.

הכנס נחתם עם הבעת תודה והערכה לכל העוסקים במלאכה ואשר בלעדם כנס זה לא היה יוצא לפועל ובראש ובראשונה לסגן המזכיר הראשי הרב זאב ברמן נ"י על העשייה היום יומית תוך שיתוף פעולה עם כל העובדים ועל השותפות והאחריות בארגון כנס זה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture