'צוק איתן' – היום ה- 20: 8 נפגעים, בהם 1 באורח בינוני מפגיעת רסיסים

מטחי הרקטות שנורו במהלך היום לעבר יישובי הדרום, המרכז ועוטף עזה גרמו ל-8 נפגעים, בהם תושבת קיבוץ במועצה אזורית שער הנגב כבת 32, שנפצעה באורח בינוני מרסיסי פצמ"ר • פצוע נוסף הוא רוכב אופנוע שהחליק על הכביש בזמן האזעקה ופונה במצב קל להמשך טיפול בבית החולים בלינסון בפתח תקווה • מתחילת מבצע 'צוק איתן' טיפלו כוחות מד"א ב-575 נפגעים

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

היום ה-20 למבצע 'צוק איתן': לאחר שיום שבת האחרון עבר בשקט יחסי על תושבי האזורים המטווחים, אמש הסתיימה הפסקת האש והירי לעבר אזורי הדרום, השפלה, המרכז והשרון חודש ביתר שאת. הבוקר (יום א'), סמוך לשעה 08:43 נשמעו אזעקות ביישובים רבים בשרון, גוש גן, השפלה והדרום. כתוצאה מכך, הוזנקו כוחות מד"א לטפל בארבעה נפגעים.

בשעה 08:43 הוזנקו כוחות מד"א באשדוד להעניק טיפול לנפגעת חרדה כבת 26, שטופלה במקום ולא נזקקה לפינוי.

במקביל, הוזנק צוות מד"א בפתח תקווה להעניק טיפול לרוכב אופנוע שהחליק על הכביש עם הישמע האזעקה. הצוות שהגיע למקום טיפל ברוכב האופנוע בשטח ופינה אותו להמשך טיפול בבית החולים בלינסון כשמצבו מוגדר קל. בזירת האירוע, טיפל צוות נוסף של מד"א גם באשה שלקתה בחרדה, ופונתה אף היא לבית החולים בלינסון.

בשעה 09:13, הוזנק צוות מד"א נוסף בפתח תקווה להעניק טיפול לנפגעת חרדה. האשה טופלה במקום ולא נזקקה לפינוי.

בשעה 16:12 אחה"צ, הוזנק צוות מד"א לאחד מקיבוצי המועצה האזורית שער הנגב, שם פגעה רקטה ישירות באחד מבתי הישוב. אשה כבת 32 ששהתה בבית, נפגעה מרסיסים בגפיה וטופלה על ידי צוות מד"א בשטח. לאחר טיפול ראשוני, העביר אותה הצוות לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשמצבה מוגדר בינוני.

בשעה 16:53 הוזנק צוות מד"א בקרית גת להעניק טיפול לאשה כבת 40 שנפלה בעת שהיתה בדרכך למרחב המוגן. הצוות העניק לה טיפול ופינה אותה לבית החולים ברזילי באשקלון כשמצבה מוגדר קל.

בשעה 17:28 הוזנק צוות מד"א בבאר שבע להעניק טיפול לצעיר כבן 24 שנחבל בגבו בעת שמיהר למרחב המוגן עם הישמע האזעקה. לאחר שטופל במקום, פונה הצעיר להמשך טיפול בבית החולים סורוקה כשמצבו מוגדר קל.

בשעות הלילה נשמעו אזעקות ביישובי הדרום ובמרחב השפלה, שגרמו אף הם לנפגע נוסף. בסמוך לשעה 00:14 הוזנק צוות מד"א בבאר שבע להעניק טיפול לאדם מבוגר שמעד בדרכו למרחב המוגן, ונחבל בידו. צוות מד"א העניק לו טיפול במקום ופינה אותו לבית החולים סורוקה כשמצבו מוגדר קל.

אתמול (יום שבת) לא נרשמו נפגעים שטופלו על ידי מד"א, לאור הפסקת האש שנמשכה לאורך שעות היום. יחד עם זאת, יום ו' היה עמוס בפעילות עבור צוותי מד"א בכל האזורים. כוחות מד"א טיפול במהלך יום שישי ב-12 נפגעים, בהם גבר כבן 65 שנפצע באורח בינוני כאשר עצר את רכבו בצד הדרך עם הישמע האזעקה, ונפגע מרכב חולף כשניסה להגיע למרחב מוגן.

היום (א') בשעות הצהריים הגיעה חה"כ אילת שקד מ'הבית היהודי' לעמוד מקרוב על פעילות כוחות מד"א במהלך ימי הלחימה. חה"כ שקד ביקרה בתחנת מד"א באשדוד, והתרשמה מהעשייה הרבה הן מהבחינה הרפואית והן ההומניטרית. "הציבור סומך עליכם, הממשלה סומכת עליכם. מסירותכם מעוררת הערכה רבה, ואנחנו יודעים שיש לנו על מי לסמוך. אתם הביטחון של הציבור הישראלי. תודה לכם", אמרה חה"כ שקד.

בנוסף לפעילות הנרחבת בעורף, עומדים גם היום כוחות מד״א בקשר רציף עם גורמי הרפואה בצה״ל וסייעו ככל הניתן בהעברת החיילים הפצועים מעזה לבתי החולים. כך, בין היתר, המתינו אמבולנסים ייעודיים במנחתי המסוקים של בתי החולים והעבירו את החיילים שנפצעו לחדרי המיון, וכן הוקצו אמבולנסים ייעודיים שסייעו בהעברת החיילים הפצועים מגבול עזה לבתי החולים בישראל ומבתי חולים בדרום לבתי חולים במרכז הארץ.

מאז תחילת המבצע, העניקו כוחות מד"א טיפול ל- 575 אזרחים שנפגעו, מתוכם 18 נפגעי רסיסים, בהם שלושה הרוגים- צעיר בשנות ה- 20, עובד חקלאות מתאילנד שנהרג בשבוע שעבר מפגיעת פצמ"ר סמוך לאשקלון, אלוג' עודה מהפזורה הבדואית שנהרג בשבת שעברה מפגיעת רקטה ודרור חנין ז"ל, שנהרג לפני כשבועיים מפגיעת פצמ"ר בגבול רצועת עזה. כמו כן, העניקו כוחות מד"א טיפול ל- 3 נפגעים במצב קשה, 2 בינוני ו 10 קל כתוצאה מרסיסים. בנוסף, טיפלו כוחות מד"א גם ב-11 בני אדם שנפצעו כתוצאה משברי זכוכיות ומהריסות במבנים, 13 נפגעים באורח קל ובינוני כתוצאה מתאונות דרכים שאירעו בעת האזעקות, 107 נפגעים כתוצאה מחבלות ונפילות בדרך למרחב המוגן ו- 426 נפגעי חרדה.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין אמר היום כי "פעילות כוחות מד"א בכל האזורים המטווחים נמשכת גם בשעה זו. כלל כוחות מד"א נמצאים בכוננות גבוהה, וכלל כלי הרכב של מד"א מאויישים ונכונים לפעול להצלת חיים באופן מיידי".

בין אמר כי "גם היום, עם סיומה של הפסקת האש, ממשיכים החובשים ופאראמדיקים של מד"א לעזוב  את בתיהם ואת משפחותיהם הנמצאות בטווח ירי הרקטות, ויוצאים לסייע בהצלת חיים. אני מבקש להודות לכל כוחות מד"א העושים לילות כימים, ופועלים במסירות אין קץ גם בשעות אלה. אני שב ומדגיש בפני הציבור כי יש להמשיך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף, המצילות חיים בכל יום, ואנו רואים זאת בשטח. בשם כל עובדי ומתנדבי מד"א".

לסיום הוסיף בין "אני מבקש לאחל רפואה שלמה לכל הפצועים המאושפזים בבתי החולים ולהשתתף בצערן של המשפחות השכולות".

פינוי פצוע ממנחת בלינסון | צילום דוברות מד"א

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לזכות גדול לכל עם ישראל, לא לדבר דברים בטלים בבהכ"נ, בגלל המצב הקשה השורר עתה בארצנו הק' אשר אויבינו הגבירו ידם וכוחם בעוה"ר, ומשנאי ד' נשאו ראש, לזרוע מצוקה וסכנה ופחד ומורא, ד' ישמרנו ויצילנו, וליעקב היא עת צרה גדולה, ומובא בספרים קדושים, שבימים אלו הפורעניות קלה יותר לבוא ולהגיע ושאלה כדת מה לעשות ע"מ להיטיב דרכנו" לזכות לכולנו.

דבר ראשון: כולנו חייבים להתחזק בצניעות, ואח"כ באמונה, ובהשגחה פרטית על כל צעד ושעל: "ובזאת מוטל עלינו להתחזק ביותר באמונת השי"ת ובהשגחתו הפרטית על כ"א, ולהכניס ולהשריש בלבנו, לקבוע בלבנו כיתד שלא תמוט, שכל מה שעובר עלינו תמיד ביחיד וברבים הכל ע"פ ד' ית' וע"פ חשבון מדוקדק כחוט השערה, וכדברי המהר"ל כשם שיש סדר לגליות כן יש ג"כ סדר לנסים".

"ואם נשכיל ונתבונן במקצת השכל והתבונה שבראשנו להתעורר ולהתחזק בתורה ובמצוות ולפשט עקמומיות שבלבנו, נוכל ליפטר מיד ולאלתר בפחד ובקולות שכבר השמיענו, ומעתה לא ישמע עוד שוד ושבר וגו' ואין פרץ ואין יוצאת ואין צווחה ברחובותינו, בפרט בארץ ישראל שהיא מקור האמונה והניסים ועיני ד' אלוקיך בה מראשית וגו', ועל עיני ד' אמר דהמע"ה הנה לא ינום ולא ישן וגו', כי לא יטוש ד' עמו ונחלתו לא יעזוב, והכל נסיונות והסתרת פנים, כאשר עינינו תחזינה את מעשה ד' והניסים כי נורא הוא". אנחנו רואים כל יום כ"כ הרבה ניסים גלוים בארץ ישראל!

שנית: ע"פ תורתינו הקדושה אנחנו חייבים לתחזק בקדושת בית הכנסת כסגולה להניצל מכל צער וצוקה:
לא לדבר דברים בטלים בבהכ"נ "וע"כ מי יודע אם אין בכך סימן ואות שעלינו להתחזק ביתר שאת וביתר עוז כאשר אנו יושבים בכבוד ובמנוחה איש תחת גפנו בביתו, ואילו בית ד' מקום משכן כבודו בית תורה ותפלה, לצערינו אינו נשמר כראוי, וכבוד השכינה זועקת אי'ה כבודי, ובוודאי כאשר מדברים שם דברים בטלים אפי' שלא בזמן התפילה זה לא טוב לנו, כי בזמן התפילה וקריה"ת מאן דכר שמי'ה שאסור בתכלית האיסור מדינא דשו"ע, וכבר ידועים לכל מדורי דורות הנזקים היוצאים מכל זה שמדברים בבהכ"נ". תן לחכם ויחכם עוד….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture