צה"ל ממשיך לפעול ברצועת עזה

שר הביטחון: "אנו לא מגבילים את עצמנו בזמן או במקום" || כוחות צה"ל תקפו משעות הבוקר יותר מארבעים מטרות טרור ברצועת עזה || כמה היתקלויות של הכוחות עם מחבלי חמאס הסתיימו בחיסול המחבלים, ובמספר חיילים פצועים מכוחותינו, ארבעה מהם שנפצעו קל פונו לבית החולים סורוקה בבאר-שבע

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נמשך המאמץ היבשתי במסגרת מבצע "צוק איתן", אליו יצא צה"ל על רקע ירי הרקטות הנרחב ליישובי הדרום.

בשלב זה, הפעולה היבשתית הינה ממוקדת ומטרתה סיכול תשתיות הטרור ברצועת עזה. כוחות צה"ל פועלים לחשיפה והשמדה של מנהרות הטרור ברצועת עזה, כולל פירים ממולכדים. עד כה הושמדו כמחצית מהמנהרות ההתקפיות של האויב: 31 מנהרות נחשפו, וכ-15 מתוכן הושמדו כליל. במקביל, כלי טיס של חיל האוויר מבצעים תקיפות נגד יעדי טרור ברצועת עזה. מאז תחילת המבצע נתקפו כ-3,670 מטרות טרור.

זירה רחבה הכוללת זירות-קרב רבות

כוח מחטיבת גבעתי בשיתוף עם כוחות הנדסה פוצץ הבוקר תוואי מנהרה ברצועת עזה. מספר פירי מנהרות נוספים נחשפו במהלך הבוקר על ידי כוחות צה"ל. כוח מחטיבת הצנחנים זיהה שני מחבלים יוצאים מתוך אחד הפירים שנחשפו ופתח לעברם באש, כתוצה ממנה נהרגו המחבלים.

כוח מחטיבת גבעתי יחד עם כוחות הנדסה זיהו בשעות הבוקר חולייה המונה כעשרה מחבלים אשר פתחה לעברם בירי טיל נגד טנקים, ממנו נפצעו שני חיילים באורח קל. כלי טיס של חיל האוויר קפץ לנקודה, זיהה את החוליה שהתפצלה וביצע ירי כתוצאה ממנו נהרגו המחבלים.

בנוסף, פגע חיל האוויר בכ-5 מחבלים אשר שניים מהם זוהו מניחים מטען חבלה בדרום רצועת עזה. משעות הבוקר כלי טיס של חיל האוויר תקפו כ – 40 מטרות טרור, ביניהן מנהרה התקפית, אתר לייצור אמצעי לחימה ומוקדי פעילות טרור.

קרא עוד:

[postim]

שר הביטחון: "איננו מוגבלים בזמן או במקום"

שר הביטחון, בוגי יעלון, קיים לפני שעה קלה הערכת מצב בהשתתפות צה"ל, שירות הביטחון הכללי, מתאם הפעולות בשטחים ואנשי משרד הביטחון. במהלך הערכת המצב אמר שר הביטחון יעלון: "אנחנו ממשיכים בפעולה הצבאית במלוא העוצמה, והלילה נמשכו התקיפות באופן נרחב מאוד. במקביל אנו ממשיכים להתקדם באופן משביע רצון בטיפול במנהרות הטרור ומוסיפים לגבות מחמאס מחיר כבד מאוד. נאום כזה או אחר שמוקלט בחסותם של מתקנים אזרחיים או ילדים ונשים כמגן אנושי לא ישנו את המציאות. והמציאות היא שחמאס ספג אבדות רבות ואיבד נכסים רבים. יש לו מאות מחבלים הרוגים שאת חלקם הוא מסתיר, ותשתיות טרור רבות שהושמדו, בהם אמצעי לחימה, טילים ורקטות, מוסדות, מפקדות, בתי מחבלים ומנהרות.

"אנו לא מגבילים את עצמנו בזמן או במקום, ומגיעים לכל מקום שידוע לנו על מנהרות או פירי מנהרות, גם אם זה מצריך אותנו להעמיק את הכניסה לתוך שטחים שטרם היינו בהם.
כל האפשרויות המבצעיות נמצאות על השולחן, וחשוב מאוד להמשיך לשמור על ערנות ודריכות. הפעולה מתבצעת ומנוהלת באחריות ובשיקול דעת, ומתוך ראייה של התמונה הכוללת כדי להשיב את השקט והביטחון לדרום בפרט ולשאר האזורים בישראל.

דו"צ: "כל הדברים של היום שאחרי – נתעסק איתם ביום שאחרי"

דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, התייחס היום להמשך הלחימה במסגרת מבצע "צוק איתן" ואמר כי "ביממה האחרונה הגברנו את תקיפות חיל האוויר – נתקפו מטרות עומק ומטרות בפאתי רצועת עזה".

לצד תקיפות חיל האוויר, נמשך המאמץ היבשתי, וביממה האחרונה הושמדו עוד 3 מנהרות תופת מרצועת עזה לכיוון שטח ישראל. "אנחנו מעמיקים בחלק מהמקומות את המשך הפעילות על מנת לבסס את ההישגים", הדגיש דובר צה"ל. "פגענו אתמול ב-20 מחבלים, אנחנו ממשיכים לחפש משגרים, ממשיכים לחפש מנהרות והיעד של המנהרות הוא משמעותי מאוד בשלב הזה ואליו מרוכז המאמץ", פירט.

לדבריו, העובדה שיש מנהרות ברצועת עזה היא עובדה הקיימת שנים רבות. "בשנים האחרונות חמאס שכלל את המנהרות האלה לאיום אסטרטגי, הוא הפך ממנהרות להעברת אמצעי לחימה למנהרות שאפשר לבצע באמצעותן פיגועים משמעותיים", סיפר תא"ל אלמוז.

בנוגע לתחושת הביטחון של תושבי עוטף עזה אמר תא"ל אלמוז כי "המשימה שלנו היא להגן על התושבים, להגן על השטחים שבהם צה"ל מופקד, על כל גבולות המדינה וביניהם רצועת עזה. אנחנו נעשה את הכל כדי להגיע למקסימום פגיעה במנהרות. כל הדברים של היום שאחרי – נתעסק איתם ביום שאחרי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה אתם לא מעלים הסרטות של המלחמה ??

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture