סוף סוף: הופקדו התוכניות לבניית 3600 יח"ד לציבור החרדי באחיסמך

לאחר שנים רבות של עיכובים בשל שינוי תכנון הופקדו סוף סוף התוכניות לבניית 3600 דירות לציבור החרדי באחסימך ועתה נפתחה הדרך להוצאת היתרי הבניה • בקרוב ייערך מעמד הנחת אבן הפינה לפרויקט • שר הבינוי והשיכון אורי אריאל: "מדובר ביום שייזכר בתולדות ימיו של הישוב החרדי בישראל" • ראש עיריית לוד יאיר רביבו: "אפעל להוצאת היתרי בניה מידיים" • מרכז פורום יזמים וקבוצות באחיסמך אברהם להב: "עברנו את המכשולים העיקריים שעמדו בדרכנו ואנו מקווים להתחיל את הבניה תוך חודשים ספורים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לאחר שנים רבות של הכנות ומהמורות קשות בדרך הופקדו התוכניות בפרויקט אחיסמך וכעת נערכים לקראת הנחת אבן הפינה.

כזכור, פרויקט הבניה החרדי באחיסמך הסמוך ללוד היה תקוע זמן רב בשל בעיות ביורוקרטיות שונות והמתינו לחתימות החוקיות. לאחר דיונים ומפגשים רבים שנערכו בין שר הבינוי והשיכון אורי אריאל וצמרת משרדו לבין ראש עיריית לוד יאיר רביבו אושרו 3000 דירות למגזר החרדי באחיסמך.

בטקס החתימה על תוכניות הבניה שהתקיים בלשכת שר הבינוי והשיכון אורי אריאל השתתפו ראש עיריית לוד יאיר רביבו, סגני ראש העיר וחברי מועצה, מנכ"ל העיריה אהרן אטיאס, יזמי הפרויקט באחיסמך וחברי ועד הדיור החרדי באחיסמך.

בימים האחרונים, לאחר שהפרויקט עמד בכל התנאים, הוגשו לוועדה כל הנספחים, ולשכת התכנון אישרה כי הפרויקט עמד בכל 35 התנאים להפקדה ובכל 106 ההערות, וכעת אושרה הפקדת התכנית בפועל. עם הפרסום של התכנית ברשומות (הפקדה בפועל של התכנית), והוועדה המקומית תוכל להוציא מיידית היתרי בניה.

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל: "מדובר ביום שייזכר בתולדות ימיו של הישוב החרדי בישראל. זה אמנם לקח יותר מידי זמן, אבל כעת אושרה הפקדת התוכנית לבניית 3600 יחידות דיור לציבור החרדי באחיסמך במרכז הארץ ובמחירים ריאליים. אני מתכוון לעשות כל שביכולתי על מנת לקדם את הבניה במהירות ובמקביל אמשיך לפעול להקל על מצוקת הדיור החרדית. אבקש לציין לשבח את ראש עיריית לוד יאיר רביבו שהתגייס אף הוא ונרתם לקדם את הפרויקט באופן מיידי, ואת שיתוף הפעולה לכל אורך הדרך עם ראשי היזמים ונציגי הרוכשים".

תמונה נוספת מטקס החתימה על תוכניות אחיסמך (1)טקס החתימה על תוכניות הבנייה לפני יותר ממחצית השנה

ראש עיריית לוד יאיר רביבו: "ארץ ישראל נקנית ביסורים, והיום הוכחנו שגם עיר התנאים לוד תרמה את חלקה ביישוב ארץ ישראל. היום סיימנו מסכת ארוכה של 13 שנים שבהן נמשכה התכנית. אני שמח שמיד עם בחירתי פנה אליי ידידי שר השיכון אורי אריאל ואמר לי שיחד נהפוך עולמות להוצאת התכנית מהבוץ בשיתוף הועדה המחוזית במשרד הפנים. אמנם היו לי חששות בתחילה בעיקר בשל המחסור בשטחי ציבור ויכולת העיר להתמודד עם האתגר העצום הזה, אך הודות לתמיכת שר השיכון וסיוע היזמים וגורמי העירייה הגענו לתוצאה המיוחלת. אפעל להוצאת היתרי בנייה מידיים על מנת לצמצם את סבלם של הרוכשים שמחכים שנים לפרויקט. אני משוכנע שהשכונה תהיה שכונה יוקרתית שתעלה בע"ה את קרנה של העיר לוד".

מרכז פורום יזמים וקבוצות באחיסמך, אברהם להב: "אנו נמצאים כעת בשלב מהותי, ועברנו את המכשולים העיקריים שעמדו בדרכנו. כעת אנו מתכוונים להניח את אבן הפינה לפרויקט ולהתחיל בבנייתו תוך חודשים ספורים. בהזדמנות זו אני מבקש להודות לשר הבינוי והשיכון אורי אריאל ולצוות לשכתו על האוזן הקשבת ועל פעילותם ללא לאות למען רוכשי הדירות באחיסמך וכן לראש עיריית לוד יאיר רביבו. לולי העזרה והסיוע התמידיים שלהם לא היינו מצויים היום בשלב מתקדם זה".

תוכניות אחיסמך

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תארו לעצמכם כשנוריש את כל הגוים מכאן, כמה דירות וכמה שטחים יתפנו ויהיה מקום מספיק לכולם מבלי כל ההשתדלויות האלו ותשרה הברכה במעשה ידינו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture