ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בשירות המדינה

בהתאם להבטחתו של יו"ר ההסתדרות כי יכריז על סכסוך עבודה בכל שירות המדינה למען עובדי הדואר • במהלך נאומו בוועידה הכלכלית הלאומית 2014 של כלכליסט, ניסנקורן מתח ביקורת חריפה על תפקידה של המדינה בהרחבת תופעת עובדי הקבלן וציין כי "העמקת פערים חברתיים היא הבעיה הכלכלית המרכזית של מדינת ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ההסתדרות הודיעה היום (ג') על סכסוך עבודה בשירות המדינה, המוסד לביטוח לאומי ובשירות התעסוקה. ההכרזה על הסכסוך באה על רקע המשבר בדואר ישראל עקב דרישת האוצר לפטר כ-1,500 עובדים נוספים, מעבר לצמצום של כ 1000 עובדים שהוסכם עליו ובניגוד להבנות שהושגו מוקדם יותר בין הצדדים. נדגיש כי הוויכוח כעת הוא אותו ויכוח ציני על גב העובדים השקופים. בנוסף לקיצוץ, רוצים לזרוק עוד אלף חמש מאות עובדים, אלף חמש מאות משפחות, רק כדי לקלוט במקומם עובדים ארעיים או עובדי קבלן.

מוקדם יותר אמר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, במהלך נאומו בוועידה הכלכלית הלאומית 2014 של כלכליסט, כי בכוונתו להכריז על סכסוך עבודה בכל שירות המדינה למען עובדי דואר ישראל. "אני לא אתן לעובדי דואר ישראל להיות עובדים שקופים".

זמן קצר לפני נאומו, עובדי דואר ישראל הפגינו מול מלון דיוויד אינטרקונטיננטל בת"א במחאה על כוונת האוצר לפטר כ-2,000 עובדים.

ניסנקורן אמר בנאומו: "דואר ישראל חייב לעבור הבראה עמוקה, ואני יחד עם ועד העובדים – הראשונים לומר את זה. זה ענף במשבר ולמשבר הזה יש מגוון סיבות, ביניהן התעלמות רבת שנים של משרד התקשורת ומשרד האוצר ממה שקורה בתחום. אנחנו הסכמנו במו"מ לוויתורים כבדים ולשורה ארוכה של הסכמות כדי להבריא את הדואר. הוויכוח כעת הוא אותו ויכוח ציני על גב העובדים השקופים. בנוסף לקיצוץ, רוצים סתם כך לזרוק עוד אלף עובדים, אלף משפחות, רק כדי לקלוט במקומם עובדים ארעיים או עובדי קבלן. זאת כל המחלוקת. זה משקף את בעיית העומק של החברה הישראלית. אם נותנים לזה יד, זה לתת יד לתופעת עובדי הקבלן, להרחבת העוני – זה לתת יד למדיניות של הרחבת פערים חברתיים בישראל".

ניסנקורן ציין כי "העמקת פערים חברתיים היא הבעיה הכלכלית המרכזית של מדינת ישראל. בכל הדיונים אנחנו לא שומעים איך מטפלים בבעיית השורש הזו. בסיטואציה כזו אי אפשר לצמצם שירותים חברתיים ואם צריך להעלות גרעון – מעלים גרעון. מדינת ישראל לא יכולה להיות מדינה שהפערים בה מתרחבים ולאף אחד לא אכפת. אני לא שומע דיוני עומק בממשלה בנושא הזה ".

יו"ר ההסתדרות דיבר בנאומו גם על מקומה של המדינה בהחרפת התופעה של עובדי הקבלן: "מדינת ישראל היא המובילה הראשית כמעסיק של התופעה. היא המובילה בציניות. איך זה יכול להיות שאחיות בית ספר הן עובדות קבלן? איך זה יכול להיות שיש עדיין עובדי כתף אל כתף במשרדי הממשלה? למה השירות שאתה מקבל מהמוסד לביטוח לאומי כשאתה מתקשר אליו לקבל ייעוץ – צריך להיות שירות של עובדי קבלן? אין לזה תשובה. אלו הן בעיות היסוד ונמלטים מהדיון הזה כי הדיון הזה הוא דיון עמוק שמחייב אותנו להתמודד עם מדיניות רבת שנים של פקידי האוצר. צריך לבוא ולהגיד להם מספיק עם זה – מספיק עם ההתעלמות מהאדם העובד".

IMG_4366"לא אתן לעובדי דואר ישראל להיות שקופים". בנין הדואר בירושלים

בדבריו על תופעת עובדי הקבלן ניסנקורן מתח ביקורת חריפה על בנק ישראל: "לא חייבים להיות עובדי קבלן בבנק ישראל. אם רוצים לעשות תיקון שורש הוא צריך לבוא מבפנים. בנק ישראל הוא לא גוף חסר אמצעים. אסור לסלוח על זה ואסור להתחבא מאחורי זה".

"השכר החציוני במדינת ישראל הוא כ-5,800 ₪. זה כמעט לא נתפס. עובדים שמקבלים שכר מינימום הם עובדים עניים. כל הרעיון שעומד בבסיס שכר מינימום שיאפשר קיום בכבוד, לא מתקיים. עובד שמרוויח 4,300 ₪ זה אב או אם למשפחה ענייה".

ניסנקורן ציין כי ההסתדרות לא תמנע שום דיון מעמיק ברפורמה מבנית במשק, "כולל במשק החשמל והנמלים. אנחנו לא בורחים מהדיונים אבל דיונים צריך לקיים באומץ תוך שמירה על איזונים נכונים. אפשר להגיע לרפורמה מוסכמת במשק החשמל וגם בנמלים – רפורמה שתהיה טובה גם למשק וגם לצרכנים אבל צריך לעשות את זה בדיונים מעמיקים ולא בשליפות".

צילום: טל אנגלנדר

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture