שנה חדשה ב'תולדות אברהם יצחק': היכל חדש, ספר חדש!

נמשכות בעוז ההכנות הלוגיסטיות בחצר הקודש "תולדות אברהם יצחק" לקראת הימים הנוראים תשע"ה • בשורה לעולם החסידות: לקראת ר"ה יצא לאור הספר השני בסדרת הספרים על המועדים מדברי תורתו של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דוחק המקום בחצר הקודש "תולדות אברהם יצחק" מצריך את עסקני החסידות למצוא בכל שנה פתרונות יצירתיים כיצד לאפשר את שהיית כל הבאים להסתופף בצל כ"ק מרן אדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א מארה"ק ומחו"ל בתפילות והטישים.

לקראת ראש השנה הופך בנין בית המדרש לאתר בניה, כל גומחה מנוצלת לעוד מקומות ישיבה או עמידה. בשנה זו לאחר קניית רוב שטחו של בית המדרש הגדול נערכו כבר התוכניות להכפלתו, אך עד לקבלת אישורי הבנייה הנדרשים, נאלצים גם השנה עסקני החסידות למצוא פתרונות זמניים. כדי לעמוד בצרכים הגדלים משנה לשנה, נפרצים גבולות בית המדרש לכל ארבעת צדדיו, והשנה אף יפלשו לרחובה של עיר.

לאחר ישיבות הכנה הוחלט להרוס את הקיר הדרומי המפריד בין בית המדרש הגדול להיכלי התפילה כדי להוסיף עוד חלק שבו יכלו החסידים להשתתף ולחזות בעבודת קדשו של כ"ק מרן אדמו"ר בתפילות, כמו כן תיבנה תוספת ארעית בצד מערב של בית המדרש המשמשת במשך השנה כמעבר רחוב והיא תיסגר בשיטת הבניה הקלה לראש השנה בלבד כדי להרחיב את קיבולת המקומות ככל הניתן. לכל אורך צידו הצפוני של בית המדרש תיבנה גלריה גדולה כמפלס עליון מעל ראשי המתפללים שתכלול שש קומות טורבינות לבחורי החסידות, גלריה זו מוסיפה עוד למעלה ממאתיים מקומות עמידה ומקלה במעט מהעמוס הרב. כאמור מתוך מטרה לנצל כל חלל אפשרי, גם חלקו החיצוני של בית המדרש מצד קיר המזרח ישמש כמקום עמידה לאברכי החסידות תושבי חו"ל המגיעים לארץ, שם בגלריה מיוחדת ייבנו להם טריבונות, וחלק מקיר המזרח נפתח במיוחד לצורך כך.

היכל תולדות אברהם יצחק לימים נוראים תשעד (2)

היכל לחודש אחד ברבע מיליון ₪

גולת הכותרות של ההכנות בשנה זו הינה בניית היכל ענק שייבנה בהשקעה אדירה עבור הטישים וסעודת החג, זאת משום שבבית המדרש עצמו לא שייך לערוך את הטישים הן בשל חוסר המקום והן בשל הקונסטרוקציה של הגלריות המקטינה את מרחב בית המדרש.

ההיכל ייבנה כבית מדרש זמני לכל דבר, עם גלריות מכל שלושת עבריו בגובה שש מטר לעזרת נשים, והוא יוקם ברחבה הגדולה הצמודה לבית המדרש הגדול, שם נבנת מידי שנה הסוכה הגדולה ובה נערך מעמד ההדלקה המסורתי בל"ג בעומר, ההיכל ישאר על עומדו במשך כל חודש תשרי ובו יערכו הטישים וסעודת החג של אברכי החסידות מחו"ל ומשאר ערי הארץ, והוא אף ישמש כסוכה הגדולה בה יערכו הטישים הגדולים ומעמדי שמחת בית השואבה בהשתתפות אלפים בחול המועד סוכות.

בניית ההיכל הראשון מסוגו בארץ הצריך תוכנית מפורטת ואישורים של מהנדסי בטיחות, ועלות ההקמה נעמדת בקרוב ל-250,000 ₪, הממומנים ע"י נדיבי החסידות.

היכל תולדות אברהם יצחק לימים נוראים תשעד (1)

בשורה: ספר ראשון מתורתו של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א על הימים הנוראים

לקראת ראש השנה הופיע ספר ראשון מתורתו של כ"ק מרן אדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א על הימים הנוראים – המצטרף לסדרת ספרים על המועדים שהחלו לראות אור בתקופה האחרונה.

הספר בן 400 עמודים מכיל בתוכו אוצר בלום ללא יכולת הקף של כל חלקי העבודה בימים אלו, אלפי קטעי תורות, שיחות, ואופני ההכנה לימים אלו ערוכים בעבודת אומן ע"י צוות עורכים מוכשר, בהם ענייני ההכנה מחודשי תמוז ואב, סגולות חודש אלול, עבודת חודש אלול, חלק התשובה הכולל מאות מאמרים מחולקים על כח התשובה, אופני התשובה, עצות להגיע לתשובה, ההכנה הראויה לראש השנה, אופן העבודה בראש השנה, שמחה, המלכת השי"ת, יראת הדין וכו', עצות לזכות בדין, עצות לקבלת התפילות, ענין התקיעות בחודש אלול, השבתות לפני ראש השנה, השבת האחרונה בשנה, גדולת ימי הסליחות, העבודה בימי הסליחות, ענין שינון נוסח התפילה, ההכנה למלכויות זכרונות ושופרות, ענין אמירת מלכויות זכרונות שופרות וקבלת עול מלכת שמים וכו' וכו', ערוכים וסדורים ע"פ לוח מפתחות עשיר ומבואר, הגורם ללומד ולמעיין לצעוד בנבכי דרך העבודה ע"פ סדר הזמנים והימים הממשמשים ובאים דבר דבור על אופניו.

הספר הינו חלק א' מסדרת ספרים על הימים הנוראים לבדם ולמרות גודלו לא הצליח לגעת רק בחלקים מסויימים, והוא מקיף בעיקר את חלקי ההכנה מחודש תמוז ועד ערב ראש השנה, כאשר שאר החלקים נמצאים בשלבי עריכה מתקדמים ובהם ייכללו ענייני ראש השנה, עשי"ת, יוה"ק, סוכות, הושענא רבא ושמח"ת, ואי"ה בקרוב יצא לאור העולם.

הספר החדש הינו שני בסדרת ספרים מתורות כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א על המועדים, כאשר החלק הראשון יצא על ענייני ל"ג בעומר לקראת מעמד "גמר הקנין והרחבת הבנין" של בית המדרש הגדול בירושלים והתקבל באהבה רבה בקרב בני הקהילה ושוחרי חסידות, ובו ביום ההוצאה אזלה המהדורה כליל, כאשר בכוונת ראשי המכון להדפיס את הספר במהדורה שניה בעזהשי"ת.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

וואו נראה ענק, משהו טוב עובר על החסידות הזאת בזמן האחרון, אירועים גדולים, תנופת בניה, איתנות כלכלית, נעלמתם קצת לכמה שנים ונראה שאתם חוזרים ובגדול, מישהו יכול לתת הסבר?

זה מפחיד, הנשים אמורות לעמוד בגובה הזה, זה נראה מאוד גבוה, מי בונה את זה?

תולדות אברהם יצחק, עלו והצליחו הגיע הזמן להחזיר עטרה ליושנה! שמח בשמחתכם!

באמת מתרשם מהמצב החזק והעוצמתי שתוא"י משדר, נראה לי שהחסידות צומח מהר מאוד המצב שמה מתבסס בשנים האחרונות לא יואמן

רק חבל שגמרו עם הזמחת בית השואבה בביהמ"ד עם הריקודים כשאין מקום טוב ושמח כמו שם שם היה מצב הכי הכי ובשום מקום לא היה כלום חבל…

תעזבו הכל שטויות כמדומני שהאדמו"ר מתולדות אברהם יצחק עמו"ש הוא נגד האינטרנט והאתרים למיניהם ומה לכם פה במקום כזה מילא אני לא משתייך אליו אבל אלו שכותבים תהיו חסידים עד הסוף לשם ולדוגמא כמו דעם רבינס יונגלייט שהם כאלו חמודים והשכינה שורה על פניהם לא מרכלים ולא מדברים על אדם שני ואין להם פלאפון קמים פארטעגס אז אתם אל תכניסו תגובות מפני שהרבי שלכם לא מתגדל מהתגובות אולי להיפך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture