יוון • בצל ההפגנות האלימות: הפרלמנט אישר את תכנית הצנע

חברי הפרלמנט באתונה אישרו הלילה קיצוץ של מאות מיליוני אירו בתקציב המדינה, והעבירו את תכנית הצנע היוונית במסגרתה יקוצצו שכר עובדי המדינה, הפנסיות ויופחת שכר המינימום

חברי הפרלמנט באתונה אישרו הלילה קיצוץ של מאות מיליוני אירו בתקציב המדינה, והעבירו את תכנית הצנע היוונית במסגרתה יקוצצו שכר עובדי המדינה, הפנסיות ויופחת שכר המינימום.

קרא עוד:

[postim]

העברת התכנית בפרלמנט היא תנאי שהוצב למדינה מוכת החובות, לשם קבלת סיוע בינלאומי בסך 130 מיליארד אירו.

הפרלמנט ביוון אישר הלילה את תכנית הקיצוצים הרחבה בתקציב – על רקע עימותים אלימים וקשים ברחבי המדינה . אישור התכנית הוא תנאי לקבל סיוע בסך 130 מיליארד אירו (176.6 מיליארד דולר) מגרמניה וממוסדות פיננסיים עולמיים כמו קרן המטבע הבינלאומית והבנק העולמי.

שר האוצר היווני, אוונגלוס וניזלוס, אמר אמש (א') בפרלמנט כי החלופה לתכנית החילוץ – פשיטת רגל יוונית ועזיבה של גוש האירו – תהיה גרועה בהרבה עבור אזרחי המדינה.

המשטרה ביוון דיווחה אמש כי כ-100 אלף בני אדם יצאו למחות ברחובות אתונה, והעלו באש מבנים. בסלוניקי נאספו 20 אלף מפגינים. שישה נפגעו בעימותים עם השוטרים והובהלו לבתי חולים.

המפגינים הרבים זועמים על צעדי הצנע, שצפויים לפגוע בכמעט כל אחד מהם, מאחר והם נוגעים בכל חלק בכלכלה היוונית השרויה במשבר חובות קשה – החל בפיטורי רבבות עובדים במגזר הציבורי, קיצוץ שכרם של הנותרים, הפחתת הפנסיות והפחתת שכר המינימום. מדובר בקיצוץ בגובה 7 אחוז מהתמ"ג היווני.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו