דריכות בבאבוב: כינוס רבתי בערב קיום פסה"ד | גדולי הדור: "פסק הדין תמוה"

חשיפה ראשונה: יממה לפני תחולת פסק הדין הקובע כי עליהם לשנות את כינויים ל"באבוב 45", תיערך בחסידות באבוב עצרת ענק ובה תפורסם דעת גדולי ישראל בארץ הקודש המסכימים כי "פסק הדין תמוה" • הראב"ד הגר"מ שטרנבוך שליט"א: הבד"צ לא יתערב בפסק אך מצוה על גדולי התורה והאדמו"רים שבאמריקה להשתדל גם היום לשלום"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דריכות בחסידות באבוב מאז הוכרז הבוקר כי ביום שלישי בערב יתקיים כינוס רבתי לחסידים, האירוע יתקיים בראשות כ"ק האדמו"ר מבאבוב שליט"א באולם ענק במלון ברוקלין מעריאט, ויורשו להיכנס אליו חסידי באבוב בלבד. הכינוס יתחיל בשעה 7:45, וההמונים ישונעו בתחבורה מאורגנת מבתי המדרש של החסידות בבורו פארק, וויליאמסבורג ומונסי.

כזכור, בשלהי חודש אב ניתן פס"ד בדין תורה בין שני החצרות בחסידות באבוב, ולפי הפס"ד על הצדדים לקיים את הפס"ד עד יום התשעים שחל ביום רביעי הקרוב. לקראת סיום תשעים הימים הוחלט על כינוס רבתי שיערך ביום שלישי בערב.

בו בזמן, מתפרסם היום מכתב גדולי ישראל הגאונים שרי התורה ראב"ד ירושלים הגר"מ שטרנבוך שליט"א ומרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, המגדירים את פסק הדין "תמוה".

במכתב שכתב הגאון הגדול ראב"ד העדה החרדית שליט"א בעשי"ת לאחד מדייני באבוב, חיווה הראב"ד את דעתו, דעת תורה, על פסה"ד שהסעיר את הציבור החרדי בארץ ובעולם בשלושת החודשים האחרונים, לאחר בוררות שנמשכה והתארכה כמעט תשע שנים. הגר"מ שטרנבוך שליט"א השיב במכתבו שאחר ראותו את שטר הבירורין שכתוב בו שהצדדים הסכימו לפשר הקרוב לדין, תמה הראב"ד האיך הבי"ד נישל את צד האדמו"ר הגרמ"ד שליט"א מכל נכסי באבוב בעוד שפשרה היא "עד שליש", וגם השאירו הסכסוך בתקפו לנצח, הראב"ד הוסיף כי הוא קורא על כך "דבר שאותו צדיק מסר נפשו עלה ייכשלו בו זרעו?!", אחרי שהאדמו"ר הזקן רבי שלמה זצ"ל שהי' מסמל מדת השלום ומסר נפשו עלה, וכהיום הבי"ד השאירו את בית באבוב במחלוקת קשה.

הראב"ד שליט"א מפקפק אם הפס"ד קיים, וכותב דבין כך "מפורש בש"ע שאפילו לאחר גמר דין משתדלים שיוותרו ויהיה שלום". ומוסיף, שהגם שהפוסקים כתבו שהבית דין שפסקו לא יעסקו בזה, אבל לכ"ע מצוה על גדולי תורה ואדמו"רים דאמריקא להשתדל גם היום לשלום".

וממשיך הראב"ד שליט"א, שמצוה להשתדל שיהי' שלום, ויתנהגו קהלות באבוב כמו קהלות אחרות בעולם שנחלקו לאחר מות האדמו"ר זצ"ל ומשתמשים שניהם באותו השם, ולא ניזוק אף אחד מזה כמלוא נימא. ועל ידי זה בית באבוב יישאר עם שלום לנצח. היפוך מדעת הבי"ד שרצו להוסיף היכר לצד אחד, שזה יגרום שבית באבוב יישארו במחלוקת קשה לנצח.

ומסיים הראב"ד שליט"א שהגם שהוא והבד"ץ העדה"ח לא יתערבו בפסק דין, אלא שבקשתו להרבנים והאדמורי"ם שיחליטו על הפסק דין, ויתעסקו להשכין שלום ולפשר בין הצדדים.

על דברי הראב"ד שליט"א הוסיף מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א בכתב ידו "שחייבים לעשות כל ההשתדליות ולרדוף בכל כח אחרי השלום וכמבואר במכתבו של ראב"ד הבד"ץ הגר"מ שטרנבוך שליט"א". וע"ז חתם מרן שר התורה שליט"א את שמו.

מכתב הראב"ד הגר"מ שטרנבוך שליט"א המתפרסם כאן לראשונה

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
16 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

?Wow this is a major letter now let's see what 48 has to say

כל הכבוד להאדמו"ר מבאבוב

חוסר כאן חלק חשוב מדברי ר' חיים שליט"א , שהוא מסיים את מכתבו "כמובן שאין בכל הנ"ל לגרוע מחובת הציות לד"ת וח"ו לערער ע"ז ולילך לערכאות"

לפי שטרי הברורין שנתפרסמו היום, אז זה הן לפשרה והן לדין, ולא כפי הנכתב אצלכם שזה פשרה הקרובה לדין , ואם כן אין שום טענה כלל , וכנראה שהטעו את הרבנים ולא הראו להם את השטרי ברורין , כמה חבל שכל בר בי רב רואה שיש כאן טעות.
גם פרסמתם מכתב של הגאון ר' חיים קנייבסקי שליט"א וככל נראה נשמט בטעות שורה אחת בסוף המכתב, אבל כנראה שזה לא בכוונה

יש טעות במכתב הרבנים, כי לפי שטרי הברורין שנתפרסמו היום אין החתימה רק בפשרה הקרובה לדין, אלא הן לדין והן לפשרה, וכנראה מישהו הטעה אותם !!!

גם השמטתם כנראה בטעות את ההוספה למכתב של הגרח קנייבסקי שחובה לציית לד"ת , לא נורא זה לא השקר האחרון שלכם

Regarding Reb Chaims letter ,who ever posted it on JDN is completely bias to 45 ,they cropped the last line which Reb Chaim wrote clearly that Bobov should make Shalom ,but obviously 45 must comply with the PSAK DIN!! please give your viewers the whole picture of the .letter

לחסידי באבוב האמיתיים. בגמרא. קושטא (אמת) קאי. שיקרא. לא קאי. לחטוף לגזול לסכסך ולהרבות שנאה ולשחד ב"ד. לא יעזור. האמת תנצח.
תמשיכו עם רבכם בדרך באבוב האמיתית.ואל תסתכלו על משהו אחר.
נכון קשה ומאד קשה. אבל ההיסטוריה לטובתכם.

לפחות יש המשך לרבי מבאבוב. בדרכו. יר"ש. מקבל כל אדם בסבר פנים יפות.
נעים הליכות.עם מידות טובות. מענין שנכד כ"כ דומה לסבא.

האיך פסק הראב״ד והבד״ץ בעת שהי׳ הדין תורה
בתולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק ?
זה לא הי׳ תמוה ?
ושם הי׳ שנים בנים של הרבי זי״ע והרבי שליטא הי׳ הבכור
וגם הצווה הי׳ מזויף
זה יותר תמוה
ועד היום אין שם שלום

בבקשה להביא הדברים שלי
א דאנק

This is exactly how rabbi sternbuch paskned by de din toreh with todos Ahron and Avrohom Yitzchog
And there de Toldos Avrom y rebbe was a older son and both were his dons and the zevoeh was falsefied and they gave almost all to reb Dovid of todos Ahron
So what's difference
Plz publish my comment

הערות
1 יש טעות במכתב הגדולים שמתבסס על פשרה, ובשטרי בירורין שנתפסמו היום כתוב להדיא, שזה גם לדין, אתמהה, מה הראו לרבנים? כל המכתב לא רלוונטי לסיפור הזה. וזה כבר הקדמוני
2 מאן דהוא העיר לי שהשואל הוא רב של באבוב 45 בירושלים, ואם הראב"ד לא כותב את הטייטל שלו דומץ באבוב – סימן שהוא לא מוכן להפר את הפס"ד, אז בוודאי שכולם צריכים לקיימו
3זה פשוט שגם אם הפס"ד תמוה, עדיין זה פסק, ואף הראב"ד לא התיר להפר
4 בשטרי ברורין כתוב שגם אם זה יהיה תמוה מקבלים ע"ע הצדדים לקיים
5 הגר"ח לא כתב בתחילה ולא מידי, אלא שחובה לרדוף אחר השלום כמבואר במכתב של הראב"ד, וזה פשוט, אך את התוספת המשמעותית, שחייבים לציית לא הכנסתם, כנראה שמבחינתם זו הערת שוליים "קיום הפסק"
6 הכותרת שלכם דריכות בבאבוב , חורגת מפסק הלכה

במחילת כבודכם.
מי אמר שהם לא יקיימו הפסק שאתם כותבים ככה, לפי מה שהבנתי מחברים שלי שהם חסידי באבוב הם מתכוננין לקיים הפסק, על אף שאני במקומם לא הייתי מקיים פסק כזה, אין כזה דבר שדיין יכול לעשות מה שהוא רוצה, ואפי' אם חתמו על זה, [ההלכה הוא רק אם יודעים שהם עמי הארצים והוא אומר אני מקבל שהוא אומר אבל באופן שחושבין שהם דיינים מומחים ולבסוף עושים דבר כזה כל החתימה אינו כלום, תעיין בפוסקים ותראה שכן הוא].
חוץ מזה כל הפסק הוא שיהיה שלום ובאופן שלא יהיה שלום אז לעניות דעתי בטל הפסק.
חוץ מזה יש הרבה דברים בפסק שלא שאלו להדיינים בכלל והם כתבו על זה ומי ביקש זאת מהם.
וכן על ענין תורות מי נתן להם הכוח לאסור על מישהו להדפיס, אפי' אם האדמו"ר בעצמו היה אומר וכותב בכל מקום בעולם שאין להדפיס תורות שלו אין לו הכח לאסור, שברגע שאמר הדברים ברבים יכול כל אדם לעשות עם זה מה שהוא רוצה, ואם היה לי תורות ממנו הייתי מדפיס את זה אפי' שאין לי שום שייכות עם באבוב, רק כדי להראות שאין העולם הפקר.

חבל שהשמטתם את השורה התחתונה של הגרח"ק, זה מניח כל הדיווח בחוסר אמינות

לעניות דעתי השתטמתי השורות האחרונות של הגרח"ק, מחמת כבוד התורה, שידוע לכל שהוסיף השורות האחרונות, רק לאחר זמן ואחר לחץ גדול מצד שכנגד, וכל בעל דעת יודה שאין לכל דבריו שום פשט עם השורה האחרונה.
והנני לחזק ידם של האתר שחס על כבוד התורה ולא הכניס השורה האחרונה.

אלוקים ניצב בעדת קל
וח"ו לערער על הפס"ד

דרייטס מיר נישט אין קאפ וועגן דיני תורה קוקטס אין דו הקדמה פון ספר זרע ברך שלישי על מסכת ברכות, און נאכדעם רעדסט, איך וואלט עס דא מעתיק געווען, אבער מחמת אריכות הלשון, גיי איך דאס נישט טוהן און דער עולם זאל אליין דארט קוקט.

וועגן מערער זיין על פס"ד, ח"ו צו זאגען אז מען טאר נישט מערער זיין, ווייל אזוי האבן זיך געפירט אלע גדולי ישראל בכל הדורות אז אויב מען האט געהאלטן אז א פסק איז פאלש האט מען זיך אריינגעמישט, עס איז א משנה מפורשת אז א דיין איז זיך טועה איז דו דין בטל און ס'איז דא אופנים וואס דו דיין דארף אפי' צאלן דו הפסדים.

רבותי לערענטס אביסל וועט נישט זיין קיין בושות

צי חיים
די האסט דורוך געטין דעם פסק ?
די קענסט חושן משפט ?
אוב אזו איז בעסער די שרייבסט גארנישט

השם יברך את עמו בשלום
ספיישל אין די ביטע רע זמנים אוף כלל ישראל

וגם עסקתי הרבה בדין תורה בבאבוב. בושה וחרפה.קח את ספר שו"ת בריא ושמא.
ותראה איך שמשבש דברי הרבה מן הפוסקים. דברים משכנעים.אבל אתה פותח בפנים בפוסקים אתה רואה שהוא בשטטיות משנה בלשון ובמשמעות וכותב הפוך ממה שכתוב.ממש נדהמתי מהשיטה שחוזרת על עצמה.הרבה פעמים. אם זה הבורר שהם בחרו. וזה הנימוקים. ותראה איך מתייחס למעשה עצמו . בדברים שידוע לכל שהוא משקר במצח נחושה. אז למה צריך להקשיב לדין תורה.??? רחמנא ליצלן שהיום החזק והגדול מנצח ולא הצודק.בושה ובזיון לכבוד התורה.
ומ"מ חותמו של הקב"ה אמת. ומענין לראות איך זה יתבצע.

in the shtar biririn it says that they will pasken WHAT EVER AND HOW EVER thay want

rav shternbuch never saw the shturei biririn so didint his brothers son ely chaim

a mistake could always happen but dont make it a fact

למשה החשוב שטרח להגיב פעמיים באידיש ובאנגלית בענין פסק הרב שטרנבוך
בתו"א ותוא"י
מה ענין שמיטה אצל הר סיני שם היה דיון אם הטענה מזויף מתקבלת והבי"ד דנו לפי כללי הפסק של קיום שטרות וגביית עדות ופסקו שהצואה נכונה ותו לא מידי לא חלקו את הרכוש וכן לא קבעו מי יהיה אדמו"ר
לאחר הפסק הזה עשה ר' יעקב בלוי הסכם עם שני הצדדים בלי שום מושב וחתמו על כל פרטי ההסכם בענין השמות והרכוש שני האדמורים גם יחד ומשך ג שנים היה שלום והאדמורים השתתפו בשמחות זה אצל זה ורק אחר פטירת הרבנית וסיפור פלטבוש התתפוצץ השלום
אבל כאן הרי היה דיון עקרי האם אח יורש או חתן דרך הבת שזה ענין אחר לגמרי
וגם הראב"ד בעצמו מתפלא בעיקר על החלק של הרכוש כפי שנראה מתוך מכתבו שבפשרה עד שליש שזה בכלל לא טיעון לענין השם שקבלו חצי ויש שיגדירו את זה אפילו כ90 אחוז כי העיקר שנקראים באבוב ואכן תוא"י קבלו כשליש מהנכסים
כל זה הגבתי אך ורק למען כבוד הראב"ד והשם יברך את עמו בשלום

פליאת הראב"ד שליט"א בנוגע לשליש איננו בענין השמות (כי כל שאין השם שווה לא לדון בהגדרות של אחוזים, אלא בשאלת האם השם שזהה או לא) כי בענין 6.2 מליון הדולר, שאינו מגיע אפילו לכדי 'מעשר' !

לכל ה"בעלזער'ס" וה"סאטמאר'עס" וה"כלל חסידישער'ס" וכיו"ב:
למה אתם מתביישים לכתוב את האמת שאתם חסידי באבוב, לא רגילים למחלוקת? מתביישים בזה? אה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture