אלאלוף: הפתרונות המוצעים לבעיית הדיור לא רציניים

בדיון שנערך בועדת העבודה והרווחה של הכנסת בעניין המלצות הועדה שבראשותו, אמר אלאלוף "הובטחו לוועדה בראשותי 1.7 מיליארד שקלים ליישום המלצותיה, למרות שאנו זקוקים ל-8 מיליארד" • סוכם כי ייערך דיון מעקב אחת לשלושה חודשים בהשתתפות מומחים לנושא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת קיימה היום דיון מיוחד בהמלצות ועדת אלאלוף למלחמה בעוני.

יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ אמר בדיון: "צר לי שמסקנותיה של ועדת אלאלוף לא מיושמות ולא באות לידי ביטוי בתקציב המדינה. עם זאת, הוועדה לא נתנה תקווה לאנשים לצאת מהעוני. הפתרון הוא ביטול תוספת השלמת הכנסה לאנשים עובדים. ביטול כזה יגרום לקבלת הטבות שכיום מקבלי הבטחת הכנסה אינם זכאים להן. יש הזדמנות היסטורית לעשות את זה, אבל אנחנו חושבים בקטן והחטאנו את המטרה"

יו"ר הוועדה למלחמה בעוני, אלי אלאלוף, אמר בתגובה: "אני מסכים איתך. עם זאת, בעיות הדיור מדרדרות אנשים לעוני הרבה יותר מבעיות התעסוקה. משפחות מתחת לקו העוני נאלצות להוציא היום 80% מכספן על מגורים. אף אחד לא מטפל בצורה רצינית בבעיית הדיור, גם הפתרונות המוצעים בתקופה הנוכחית. הובטחו לוועדה בראשותי 1.7 מיליארד שקלים ליישום המלצותיה בתקציב 2015, למרות שרצינו 8 מיליארד". ח"כ כץ בתגובה: "כנראה שיותר נעים לדבר על הפצצה האיראנית".

קרא עוד:

[postim]

מרים שמחי-הגדי, עובדת סוציאלית: "עובדי הרווחה מתמודדים עם עומס בלתי אפשרי; למעלה מ-2200 משפחות במשבר ממתינות עדיין לטיפול שלנו ובינתיים הילדים נפגעים". יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, צפרא דוויק: "אנחנו זקוקים לאלף תקנים נוספים, אך מוכנים להסתפק ב-200 כפתרון ביניים. אין לנו תשובות לפונים ללשכות הרווחה ואני חוששת מפיצוץ חברתי במדינה ".

מנכ"ל משרד הרווחה, יוסי סילמן: "כמו כל מערכת, גם העובדים הסוציאליים צריכים להתייעל. בשנה הבאה נוסיף 200 תקנים, 107 מתוכם יתמקדו בטיפול בעוני. יצאנו עם רבע תאוותנו בידנו, אבל לא כל בעיה נפתרת בתקנים. אם אין סל שירותים למטופל, מה יועילו התקנים?". סילמן הוסיף כי הוא תומך בהעלאת שכר המינימום.

בתגובה אמר יו"ר הוועדה ח"כ כץ: "דרישה מעובדי הרווחה להתייעל היא בדיחה. אסור לעמוד עם סטופר מעל עובד סוציאלי כשהוא מטפל במשפחה נזקקת. ואם החלטתם להוסיף תקנים, איך זה מסתדר עם הצעת החוק הממשלתית לא להגדיל עוד תקנים במגזר הציבורי?". ח"כ מיכל בירן לסילמן: "אל תבלף אותנו".

הפעילה החברתית רותי יהושע סיפרה בבכי ובהתרגשות: "אני מחוסרת דיור ואם ל-6 ילדים. למה הרשויות החליטו לסגור את הדו"ח במגירה? אני מוכרת בלשכת הרווחה מיום היוולדי, אך לא קיבלתי מענה אישי והעומס בלשכות הרווחה בלתי נסבל. מדינת ישראל לא מבינה מהם צרכי אזרחיה. מדוע מזלזלים בי? מדוע עלי להתבייש? אם היו נתונים לי כלים והכוונה נכונה, הפערים בחיי היו מצטמצמים. אני רוצה לעזור לכם להוציא את הדו"ח מהמגירה".

לסיכום הודיע היו"ר כץ כי הוא נענה לבקשת אלי אלאלוף לקיים אחת ל-3 חודשים דיון בוועדת העבודה והרווחה דיון במיגור העוני בהשתתפות אלאלוף, חברי ועדתו ומומחים בנושא.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture