שר הבינוי, אורי אריאל: "הנחת 'מחיר מטרה' יכולה להגיע ל25% ממחיר הדירה"

על פי התכניות, יגדיל משרד הבינוי את היצע הדירות בצורה משמעותית על ידי המשך שיווק מאסיבי של דירות יחד עם תכניות הדיור מחיר מטרה ומע"מ אפס • השר אורי אריאל: "שלא תהיה לאף אחד טעות. המטרה שלי היא להוריד את מחירי הדיור, ואנחנו נצליח. דירת 100 מ"ר בראש העין תעלה פחות ממיליון שקלים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בכנס "עיר הנדל"ן" באילת של מרכז הבנייה הישראלי התייחס היום (רביעי) שר הבינוי אורי אריאל לתוכניות הדיור הממשלתיות שיוצאות בקרוב לדרך.

השר אריאל ציין כי מחיר מטרה יחול במקומות בו ערך הקרקע לדירה עולה על 80 אלף שקל. במקומות בהם מחיר הקרקע נמוך יותר, תחול תכנית מע"מ בשיעור אפס, ששר הבינוי הדגיש כי הוא לא מסכים עם כל אלה שתוקפים אותה. "זו לא תכנית כזו או תכנית אחרת, אלה שתי תכניות משלימות שמהווים יחד עם צעדים נוספים את תכנית הדיור הממשלתית כמו הסכמי הגג, תכנית "נתיב לדירה" עם משרד התחבורה ועוד. אנחנו יושבים על זה מדי יום, ללא הגזמה".

קרא עוד:

[postim]

"לפני כשנה וחצי נכנסתי למשרד הבינוי כדי להוריד את מחירי הדיור. זו המטרה שלי – חד וחלק. לראשונה, ממשלת ישראל מכניסה את היד לכיס ושמה על השולחן סכום של 4 מיליארד שקל בשנה על מנת להוריד את מחירי הדיור. הסכמי הגג ופינוי מחנות צה"ל במרכז הארץ ייתנו ביחד כ-160,000 דירות חדשות בשנים הקרובות".

השר אריאל הציג בכנס מפה ובה רשימת חלק מהערים בהם צפוי המשרד לשווק בשנים הקרובות את תכנית "מחיר מטרה" ובהן: תל אביב, הרצליה, נס ציונה, חולון, תל מונד, ראשון לציון, באר יעקב, רמת השרון, קרית ביאליק, ירושלים, רמלה, כפר יונה, כפר סבא, רחובות, מודיעין – מכבים – רעות, ביתר עילית, פתח תקווה, מעלה אדומים, נהריה, עכו, קרית ים, חיפה, יבנה, אפרת, גבעת זאב, כרמיאל, אריאל, בית שמש, רמת גן, קרית אונו, ראש העין, רעננה. השר אריאל הוסיף כי מדובר בתוכניות לטווח ארוך שרלוונטיות הן לרוכשי דירה ראשונה והן למשפרי דיור.

תמונהמפת השיווק העתידית

השר אריאל אמר: "אין ספק כי הפתרון החשוב ביותר הוא הגדלת ההיצע, אבל בינתיים צריך פתרונות גישור. אנחנו עולים כל שנה לפחות בעשרה אחוז בהיקף שיווק הקרקעות למגורים, ועלינו בכל היבט שהוא בשנתיים האחרונות. בסוף 2016 ובשנת 2017 יהיה שיווק גדול של עשרות אלפי יחידות דיור באזור המרכז. אבל במשך שנתיים אלה תכניות מחיר מטרה ומע"מ בשיעור אפס, שתיהן ביחד, יתנו את הפתרון. התכניות יטיבו עם הציבור ויורידו את המחירים.

"בגלל ההמתנה לחוק מע"מ אפס בכנסת, שאני מקווה מאוד שיסתיים בימים הקרובים, שתי התכניות שצריכות להיות מסונכרנות ביניהן כי יש להן השפעה הדדית, אזי בשנה הבאה תחל מגמה של ירידת מחירים.

"טועה מי שירוץ לרכוש דירה ביום הראשון כיוון שאחרת הוא לא ישיג דירה מוזלת. חוק המע"מ הוא למשך שבע שנים וכך גם תכנית מחיר מטרה היא לאורך שנים. זה לא מבצע. מי שלא חייב לעבור מחר בבוקר, אני מציע לו לא להזדרז ולרכוש דירה באופן מיידי, כי אנו צופים מגמת ירידה. אבל כל אחד שיפעל כמובן גם לפי שיקוליו האישיים".

השר אריאל אמר כי השוק מחכה לתכניות הרבה זמן, ובשנה הבאה נביא למעלה מ-10 אלף יחידות דיור של מחיר מטרה, מאסה שיכולה להספיק בשביל להשפיע על השוק. השר העריך כי עד סוף שנה הבאה יהיו 12-15 אלף דירות במחיר מטרה, לצד שאר הדירות שיהיו זכאיות להטבת המע"מ, בהתאם לכללים.

"אנחנו מדברים על הורדת מחיר של 20% לא מהמחיר של היום אלא מהמחיר של מרץ 2014. בראש העין מחיר השוק בחודש מרץ היה כ-12,300 למ"ר רבוע. עכשיו תורידו מזה 20% ותגיעו למחיר. דירת 100 מ"ר בראש העין תעלה פחות ממיליון שקלים. אם נעשה את ההנחה ממחיר השוק כיום מדובר על הנחה גבוהה אף יותר של כ-25%. המכרז עומד לצאת מייד לאחר אישור חוק מע"מ אפס. אנחנו יצאנו בקמפיין כדי להכניס לתודעה של הציבור שלפני שעושים צעד כל כך משמעותי של רכישת דירה, צריך לצאת עם ידע והחלטה".

שר הבינוי אורי אריאל עדכן כי אתמול (שלישי) מועצת מקרקעי ישראל בראשותו החליטה אמש לחשוף מעתה והלאה בכל השיווקים את מחיר המינימום לזכייה במכרז. "כך לא ייווצר מצב שבו מחיר המינימום הוא באזור 600 אלף שקלים אך בפועל שילם הקבלן יותר מ-4 וחצי מיליון שקלים כיוון שלא ידע את מחיר המינימום. לדברי השר אריאל מדובר בכסף רב שיחסוך עלויות הן לקבלן והן לרוכשים, כיוון שהיזמים ידעו מראש מהו מחיר המינימום, וכך לא יצטרכו לשלם כספים שגם השמאי הממשלתי חושב שלא צריך לשלם אותם עבור הקרקע, ואני קורא לשר האוצר לחתום על החלטה זו בהקדם האפשרי", אמר שר הבינוי. "אנחנו גם ננגיש את ישיבות מועצת מקרקעי ישראל לכל מי שירצה על ידי שידורם בשידור חי באינטרנט".

השר אריאל הוסיף כי כולם מסכימים שעדיף ללכת על התחדשות עירונית ובנייה חדשה של פינוי בינוי וכיו"ב על שטחים קיימים מאשר על שטחים חדשים שפוגעים בסביבה והבנייה בהם עולה יותר. "לאחר שבעשור האחרון לא הגענו לתוצאות טובות בנושא ההתחדשות העירונית. במשרד הבינוי הגענו יחד עם משרד האוצר לתכנית חדשה שתהפוך את הבנייה במרכזי הערים במסגרת התחדשות עירונית לישימה וכלכלית, באמצעות חוק חדש שיעבור בחודשים הקרובים וישנה את המצב והקמת רשות חדשה להתחדשות עירונית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture