חוששים ללכת ברחוב? 5 עצות להתגוננות מתקיפה

עקב המתיחות באיו"ש תוגברו שיעורי ההגנה העצמית לכלל החיילים המשרתים בגזרה • קצין קרב המגע של יחידת "דובדבן" מעניק מספר עצות שימושיות להתגוננות מתקיפה, המתאימות לכל אדם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עקב המתיחות שהורגשה לאחרונה באזור יהודה ושומרון, תוגברו שיעורי קרב מגע והגנה עצמית לכלל החיילים המשרתים באזור, הן ליחידות הלוחמות והן לחיילי המטה. ההחלטה התקבלה בעקבות גל ניסיונות הפגיעה באזרחים וחיילים אשר התרחש בשבוע שעבר – פיגועי דריסה ודקירה שגבו את חייהם של שני ישראלים, מועד ההחלטה קדם לפיגוע הנורא שאירע בהר נוף.

"אנחנו מתמקדים במכות ידיים ורגליים והתגוננות מסכין", סיפר קצין האימון הגופני של אוגדת איו"ש, סגן מתן יוסף. "השאיפה שלנו היא להגיע לכלל החיילים המשרתים באוגדה, לחטיבות המרחביות שתחת פיקודה, וגם לתגבר את הגדודים שתופסים קו בגזרה. היתרון שלנו הוא הניסיון של המדריכים"

על מנת שתהיו מוכנים וערוכים בכל מקום ובכל זמן לכל מקרה שלא יקרה ח"ו, סגן ג', קצין קרב המגע של "דובדבן" – יחידת המסתערבים הצה"לית, מעניק מספר עצות שימושיות להתגוננות מתקיפה. "'דובדבן' היא אחת היחידות עם הכשרת קרב המגע המשמעותית ביותר בצה"ל. יש לזה קשר ישיר לפעילות שלנו: המעצרים והמגע הקרוב עם אויב. קרב המגע הוא הלחם והמים שלנו", הוא מסביר.

קרב מגעלא לנסות בבית. אימוני קרב מגע

1. היה נכון
"באירוע של חטיפה או דריסה, המפגע ינסה למצוא את הבן אדם הכי 'חלש' – הכי מעופף, לא ערני, ששקוע באוזניות שלו", מסביר סגן ג'. "המחבל תמיד מחפש את גורם ההפתעה – הוא לא מחפש מאבק. לעומת זאת, אם הוא רואה חייל חד, מתוח, עם יד על הנשק, שמסתכל ימינה ושמאלה, הסיכוי שינסה לפגוע בו יורד".

2. טובים השניים מן האחד
באזורים 'מועדים לפורענות' מומלץ להסתובב בזוגות או בחבורות – אדם נוסף יכול להסב את תשומת לבך לאיום שלא שמת לב אליו או להגן עליך במידת הצורך.

3. דע את מקומך
"חיילים ואזרחים צריכים להבין באיזו סביבה הם נמצאים – אם מדובר בלב תל אביב או בתחנה המרכזית בירושלים, שמוקפת מאבטחים, פחות סביר שיקרה משהו", מסביר סגן ג'. "לעומת זאת במקומות כמו אזור מזרח העיר, כדאי לשים יותר דגש על הסביבה, להיות ערני, ולדעת לזהות גורמי עזרה מסביבך – תחנת משטרה בקרבת מקום או לוחמים שנמצאים לידך בתחנת האוטובוס".

4. לא להיות פאסיבים
הדבר הכי חשוב במקרה של תקיפה, קובע סגן ג', הוא להגיב, בכל צורה – לקרוא לעזרה, להתנגד, לעשות רעש. "אם מפגע בא בכוונה לדקור אותך, יש הבדל בין דקירה אחת ל-20 דקירות", הוא מסביר. התגובה, לא משנה מה תהיה, יכולה להוות את ההבדל בין פציעה קלה לבין אירוע חמור בהרבה.

5. פגע וברח
ברגע שנתקלת במפגע, המטרה העיקרית היא לא להכניע אותו או לגבור עליו – אלא לתת מכה עוצמתית מספיק כדי לשתק אותו לזמן קצר, ולברוח. "צריך לתת בעיטה לאזורים רגישים או אצבע לעין – כל מכה שתגרום לבן אדם 'להתקפל', ואז לברוח, להזעיק עזרה, לעלות לאוטובוס – כל דבר שניתן לעשות כדי להתחמק ממנו", מסביר סגן ג'. "זה לא איגרוף ולא MMA – המטרה היא להגיב מהר ולנתק מגע". אך אל תמהרו להיות גיבורים, פרק תהילים ותפילה זכה יעמדו לזכותכם יותר מאשר הניסיון הדל, ב"ה, של בני הציבור החרדי בקרבות ובמכות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture