"וימצאו באר": חודשה השאיבה מבאר ט' בב"ב

תאגיד "מי ברק" החל להפעיל מתקן מתקדם לטיפול במי באר ט' ברח' נויפלד בבני ברק • קידוח הבאר מגיע לעומק של למעלה מ-100 מטר

תאגיד המים 'מי ברק' החל להפעיל מתקן חדש ומתקדם לטיפול במי באר המים שברחוב נויפלד בבני ברק. באר ט' הושבתה לפני כשלוש שנים עקב תלונות תושבים על ריח וטעם רע במים. בדיקות מעבדה קפדניות שנערכו בארץ ובעולם גילו כי במשך עשרות בשנים, חדרו לרדיוס המגן של הבאר חומרים מזהמים ממפעלים רבים בצפון העיר. בעקבות כך סגר תאגיד המים 'מי ברק' ביוזמתו את הבאר ויצא למכרז פומבי מורכב ביותר לטיובה, בעלות של שלושה מיליון שקלים ולשלבי ביצוע מאתגרים מאוד.

לאחר חודשים ארוכים של פעילות קדחתנית ומקצועית מהמעלה הראשונה, הופעל המתקן מחדש לפני מספר חודשים, בתקופת החגים. עם הפעלתו מספקת הבאר מים באיכות מעולה, על פי הסטנדרטים המחמירים ביותר של משרד הבריאות אשר אימץ לאחרונה את התקנים האירופאים לאיכות מי שתיה.
המתקן מסוגל לטפל ב-250 מ"ק מים לשעה, כמות שמשפרת את כושר האספקה בכ-15 אחוז מצריכת המים של בני ברק בשבתות ובמועדים ב'הידור שבת', על פי המסורת הנהוגה בעיר זה שנים רבות.

כחלק מהטיפול המתקדם המים עוברים מספר שלבים: סינון ראשוני להרחקת חול, מעבר דרך מסנני פחם פעיל הסופחים אליהם מזהמים אורגניים מומסים במים, סינון רשת למניעת מעבר פחם, שתי מערכותUV להשמדת חיידקים והכלרה בכניסה וביציאת המים לרשת העירונית – לפי הנחיות משרד הבריאות.

"טיוב מי באר הינה פעולה מקצועית המחייבת מומחיות ואחריות רבה, עם תקן ואיכות בינלאומיים וללא פשרות. בבאר ט' הקידוח מגיע לעומק של למעלה מ-100 מ' ועל כן האתגר היה מאוד משמעותי", אומר מנכ"ל תאגיד 'מי ברק' דוד צלניק. "פעילות זו נגזרת מהחלטה אסטרטגית של התאגיד להחזיר לעבודה בארות שהושבתו בשנים האחרונות ובכך לשפר את איכות המים בעיר, לחתור לעצמאות העיר ללא תלות מקורת מים חיצוניים ובדגש על הפעלה בשבת ומועד, על פי הנחייתם של גדולי ישראל שליט"א". עוד מציין צלניק ומוקיר את תודתו לראש העיר, הרב חנוך זייברט, "אשר בזכות שיתוף הפעולה הפורה והצמוד של העירייה בהנחיית ראש העיר והתאגיד, קוצרו משמעותית לוחות הזמנים בפעולות טיוב הבאר".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו