דרמות בבי"הד: מי באמת לא מאפשר לרכבת לחזור למסילות?

בדיון דרמטי שנערך בבית הדין לעבודה מוטחות האשמות הדדיות בין הנהלת הרכבת לבין וועד העובדים:

עקיצות, איחורים, הטחת האשמות הדדיות והרבה אי בהירות בדיון שמתנהל כעת בבית הדין לענייני עבודה בעניין השבתת תנועת הרכבות בכל הארץ. לטענת וועד עובדי הרכבת ההנהלה היא זו שמונעת מחזרת הרכבות למסלולן, כאשר טענה הפוכה בדיוק השמיע המשנה למנכ"ל רכבת ישראל

"הקרונות עומדים על המסילה ומוכנים לתזוזה. מי שכרגע מונע מאיתנו להתחיל לעבוד זו דווקא הנהלת הרכבת". כך הטיח אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות. אדרי טען כי מבחינת וועד עובדי הרכבת יש אפשרות לחזור לעבוד באופן מיידי.

לעומת זאת, ירון רביד, המשנה למנכ"ל רכבת ישראל אמר בתגובה, כי "וועד עובדי הרכבת איבד את הלגיטימיות שלו. העובדים היו אמורים לחדש את תנועת הרכבות בשעה תשע בבוקר לאחר צו של בית משפט, אולם העובדים החליטו להתעלם מצו בית המשפט ולכן הרכבות לא עבדו היום".

עוד הוסיף רביד ואמר כי הוא "קורא להסתדרות לפעול כנגד ועד עובדי הרכבת; יו"ר הועד, גילה אדרעי, איבדה את הלגיטימיות שלה במעשיה ביממה האחרונה. שוטרים נאלצו להביאה לבית המשפט".

אדרעי התייצבה באיחור ניכר לפני ביהמ"ש כשהיא טוענת ש'אין לה כנפיים' ולכן נאצלה להגיע מאוחר.

המצב כרגע: וועד העובדים הודיע כי הם משיבים את העבודה לסידרה, במקרה שהעובדים יצייתו לוועד, תנועת הרכבות לא תחזור לפני השעה שמונה (20:00).

נמשיך לעדכן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו