האיחוד האירופי הוציא את חמאס מרשימת ארגוני הטרור

תגובות קשות בישראל בעקבות פסיקת בית הדין המרכזי של האיחוד האירופי כי חמאס אינו ארגון טרור • שגריר האיחוד בישראל: "זהו ענין טכני". נתניהו: "נטל ההוכחה על מדינות האיחוד" • בארגון 'אלמגור' אמרו כי "הימים שבהם באירופה דם יהודי היה הפקר חוזרים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הלם בירושלים: בית הדין לצדק של האיחוד האירופי הוציא את ארגון הטרור חמאס מרשימת ארגוני הטרור, עם זאת, הסנקציות המוטלות על הארגון עדיין בתוקף עד לקבלת הערעורים על ההחלטה בשלושה החודשים הקרובים.

מנכ"ל משרד החוץ, ניסים בן-שטרית, נפגשה הבוקר (רביעי) עם שגריר האיחוד האירופי לישראל לארס פאבורג-אנדרסן. המנכ"ל הביע אכזבה עמוקה על החלטתו של בית המשפט של האיחוד האירופי להסיר את חמאס מהרשימה האירופית של ארגוני טרור, ודחק באיחוד האירופי לעבוד במהירות כדי לחדש את רישומו של החמאס כארגון טרור.

שגריר האיחוד האירופי הבהיר בישיבה כי מדיניות אירופאית על הכרה בחמאס כארגון טרור לא השתנתה וטען כי הוצאת חמאס מרשימת ארגוני הטרור היא 'עניין טכני' בלבד. פאבורג-אנדרסן ציין כי האיחוד האירופי מתכוון לנקוט בכל אמצעי כדי להחזיר את הארגון לרשימה. השגריר הדגיש כי יש ההחלטה של ​​בית המשפט אין השפעה מיידית ושלא יהיה שום שינוי בכל הקשור להקפאת הנכסים הפיננסיים של החמאס באירופה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להחלטה האירופית ואמר כי נטל ההוכחה מוטל על האיחוד האירופי ואנו מצפים מהם להחזיר לאלתר את חמאס לרשימה שכל אחד מבין שהוא חלק בלתי נפרד ממנה – חמאס הוא ארגון טרור רצחני שמציין באמנה שלו כי מטרתו להשמיד את ישראל.
אנחנו נמשיך להיאבק בו בנחישות ובעוצמה כדי שלעולם לא ישיג את מטרתו".

לעומת זאת, בחמאס, בירכו על ההחלטה וחבר הלשכה המדינית של חמאס עיזת א-רישק אמר יש פה תיקון של טעות ועוול שנגרמו לחמאס, שהיא תנועת שחרור לאומית.

קרא עוד:

[postim]

יו״ר הכנסת אדלשטיין אמר היום כי החלטת בית הדין של האיחוד האירופאי להוציא את החמאס מרשימת ארגוני הטרור, הינה "עיוות מוסרי המהווה פרס לטרור"

"האיחוד האירופי איבד כנראה את הראש" אמר אדלשטיין, "הוצאת החמאס מרשימת ארגוני הטרור בידי ביה"ד של האיחוד, מלמדת על אטימות ועל עיוות מוסרי ומהווה פרס לטרור האסלאמי הקיצוני המכה בכל מקום בעולם לרבות אירופה עצמה". "אין גבול לבושה? אני מקווה שהעוול יתוקן ומהר״ הוסיף יו"ר הכנסת.

שגריר איחוד אירופי בישראל"ענין טכני?!". לארס פאבורג-אנדרס, שגריר האיחוד בישראל

מאיר אינדור יו"ר ארגון נפגעי הטרור​ 'אלמגור' טען היום כי "באירופה יש מסורת של יותר מאלף שנות אנטישמיות והיא לא נעלמה אלא מכוונת כעת נגד- מדינת היהודים".

לדבריו, החלטות הפרלמנט האירופי להכרה בפלסטין וההחלטה להפסיק את מעמד החמאס כארגון טרור בבית הדין של האיחוד "למרות הפרוצדורליות שבהן הן מעידות על רוח עוינת שנושבת כלפי ישראל, וזאת למרות שלאירופים יש בעיות עם האיסלאמיסטים בארצותיהם, עדיין​- את היהודים ​הם ​ שונאים יותר" .

באלמגור קוראים להפסיק את פעילות השגרירות האירופית בישראל ולהחזיר את שגריר ישראל באחוד האירופי ארצה, עד להחזרת ההכרזה על החמאס כארגון טרור. " מי שחוטף נערים, מפגיז את אוכלוסיית ישראל- נהנה עתה מחסות אירופית ואסור לנו לשתוק על כך. הימים שבהם באירופה דם יהודי היה הפקר חוזרים, ואסור לנו לחזור על הטעות של שתיקה והכלה אל מול העוול והרצח".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture