נתניהו תוקף: "אירופה תמימה וצבועה"

ראש הממשלה הדליק את נר החנוכה יחד עם העיתונאים הזרים המוצבים בישראל והתריע מפני "רוח הפייסנות באירופה" • על פסיקת ביה"ד לצדק בלוקסמבורג: "הסרת ההגדרה של חמאס כארגון טרור היא שגיאה איומה" • על הקריאות להכרה במדינה פלסטינית: "הצהרות אלה רק מחזקות את חוסר הפשרנות הפלסטיני" • ועל הקריאה לחקור את ישראל בשל פשעי מלחמה נגד חמאס, תקף: "איזה עיוות של המציאות. היכן היושרה האירופית הבסיסית?"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה,בנימין נתניהו, הדליק את נר שני של חנוכה בנוכחות העיתונאים הזרים, בערבו של יום קשה למדיניות החוץ של ישראל.

ביום שנפתח בהחלטתו של בית הדין האירופי לצדק בלוקסמבורג לגבי הוצאתו של חמאס מרשימת ארגוני הטרור, המשיך בהחלטה לא פורמלית של הפרלמנט האירופי בבריסל להכיר במדינה הפלסטינית, והסתייםבקריאה משווייץ לחקור את ישראל על הפרות לכאורה של אמנת ז'נווה.

לדברי נתניהו, כל אלו הן "דוגמאות לתמימותה של אירופה ולצביעות שלה". בהתייחסו לאיסלאמיזיציה הגוברת והולכת באירופה, הבהיר נתניהו, כי "רוח הפייסנות באירופה מכוונת בטעות כלפי אותם הכוחות שמאיימים על אירופה עצמה".

"יותר מדי אנשים באירופה קוראים לישראל לעשות ויתורים שיסכנו לא רק את בטחונה של ישראל, אלא – באופן פרדוקסלי – את בטחונה של אירופה עצמה, מכיוון שישראל היא החזית הקדמית של החברה האירופית. ישראל היא מעוז של ערכים אירופיים. ישראל היא מדינה פלורליסטית, תוססת ורב-מפלגתית. בישראל קיים שוויון בפני החוק. זכויות נשמרות בקנאות – של מיעוטים, של נשים, של הכול. רק בישראל. בישראל קיימת הפרדת רשויות אמיתית והרשות השופטת שלנו עצמאית לחלוטין ואנו גאים בכך.

קרא עוד:

[postim]

על רקע הודאות כלי התקשורת בעולם כי במהלך 'צוק איתן' הוכרחו כתביהם בידי חמאס לייצג את האינטרס העזתי, אמר נתניהו "אתם כעיתונאים יודעים גם משהו שנוגע למקצוע שלכם – באזור נרחב מאוד, ישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון ומעבר לו עם עיתונות חופשית באמת. אף אחד לא נאסר, אף אחד לא נכפה, אף אחד לא מוטרד. אתם יכולים לכתוב מה שאתם רוצים, ואתם עושים כך. אתם יכולים לומר את מה שאתם רוצים, ואתם עושים כך. ואתם יכולים פחות או יותר לצלם את כל מה שאתם רוצים, וגם את זה אתם עושים. רק בישראל. וזה בניגוד מובהק למה שאנו רואים באזור מסביבנו, בזוועות שמאמללות את האנשים שם, בזוועות שמייסרים את העיתונאים שמסקרים את הברבריות הזאת"

"המחבלים פושעי מלחמה, האשמת ישראל- צביעות!"

"ישראל נאלצת להגן על עצמה כנגד מחבלים שמנסים פעם אחר פעם לפגוע באזרחינו. בקיץ האחרון הם ירו אלפי רקטות על ערינו, ובזמן שעשו כך, ביצעו פשע מלחמה כפול: הם ירו בכוונה אל עבר אזרחים – זהו פשע מלחמה. והם השתמשו באזרחיהם כמגנים אנושיים – זהו פשע מלחמה שני. אולם היום בז'נבה, התמקדו בצורך לחקור את ישראל על פשעי מלחמה. איזו צביעות. איזה עיוות של המציאות. ואני שואל – היכן היושרה האירופית הבסיסית?

נתניהו מדליק נרות עם העיתונאים הזריםהיכן היושרה האירופית הבסיסית? נתניהו בהדלקת הנרות, אמש

"האמת הפשוטה" אמר נתניהו, "היא שחצי מהחברה הפלסטינית נשלטת בידי קיצוניים אסלאמיסטים שקוראים בגלוי להשמדתה של ישראל, ואילו החצי השני מסרב להתעמת עם החצי הראשון. כך שכאשר האירופים אומרים שהם מתוסכלים, אנו אומרים להם "ברוכים הבאים למועדון". ואיני מאמין שתסכול יכול להיות תירוץ למדיניות שגויה. הסרת ההגדרה של חמאס כארגון טרור היא שגיאה איומה. חמאס הוא ארגון טרור חסר רחמים, עם היסטוריה מוכחת של התקפות טרור אכזריות נגד אזרחים תמימים, ודרך אגב, לא רק ישראלים – מאות רבות של פלסטינים נרצחו בידיהם. רק השנה חטף ורצח חמאס שלושה נערים ישראלים. הוא שיגר אלפי רקטות ללא אבחנה על ילדינו, על אזרחינו. ורק לאחרונה הוא חגג את רציחתם של מתפללים חפים מפשע שנטבחו בבית כנסת בירושלים וקרא לתומכיו לבצע עוד מעשי טרור מזעזעים כאלה.

"ההכרה של ממשלות אירופה במדינה פלסטינית, לא תקדם את השלום"

ראש הממשלה הציב בפני כלי התקשורת תמיהה מדוע אירופה עומדת מן הצד נוכח חלקם של הפלסטינים בסכסוך "האם הפלסטינים שמגדירים את עצמם מתונים מתעמתים עם חמאס והקיצונים האיסלמיסטים האחרים? למרבה הצער, נראה שהם מנסים להתחרות איתם מי משתמש בשפה מסיתה יותר ומי יכול לעורר יותר רגשות אנטי-יהודיים ואנטי-ישראלים. היה זה הנשיא עבאס שהוציא את דיבת ישראל, ודיבר ברצינות על האיום היהודי למקומות קדושים לאיסלם. אין כזה איום. אנו משמרים את הסטטוס קוו בקפידה וזה לא ישתנה. אנו שומרים על המקומות הקדושים לכל הדתות וזה לא ישתנה.

משטרה הר הבית 2"אנו משמרים את הסטטוס קוו בקפידה". כוחות משטרה בהר הבית

"הדיבור על "המתקפה" שלנו על המקומות הקדושים לאיסלם הוא לא רק שקר, הוא גם אינו נכון. הוא אינו נכון בגלל שזה יוצר את הרושם המוטעה בקרב צעירים פלסטיניים, בקרב פלסטינים בכלל, והוא מייצר את גלי ההתקפות בידי אנשים שמאמינים באמת שהיינו הורסים את מסגד אל-אקצא. סקר שנערך עכשיו בחברה הפלסטינית מצא ש-90%-85% לערך מאמינים שישראל שואפת להשיג מטרה כזאת, כך שיש השלכות לרטוריקה הזאת. היא גורמת לשינוי בדעות של אנשים והיא גורמת להתנהגות קיצונית ואלימה. זה חייב להיפסק. היה זה עבאס שקרא לפלסטינים להשתמש "בכל האמצעים" להיאבק באיום המומצא הזה, והיה זה עבאס שהאשים את היהודים ב"זיהום" – זאת הייתה המילה שלו – "זיהום" הר הבית.

עכשיו, אני מעלה בפניכם הערב את השאלה: היכן אירופה בתוך כל זה? האם היא מטילה על ההנהגה הפלסטינית אחריות על טיפוח הקיצוניות? האם היא דורשת מהרשות הפלסטינית להפר את ההסכם החתום עם חמאס? האם אירופה קוראת להפסקת ההסתה הפלסטינית הרשמית השערורייתית נגד יהודים והמדינה היהודית? האמת המצערת היא שאירופה לרוב שותקת מול שאלות אלה וכשהיא מרימה את קולה, זה בדרך כלל לכיוון ההפוך. למעשה, הפרלמנט האירופי וחלק מהממשלות של מדינות האיחוד האירופי קוראות להכרה במדינה פלסטינית. ואני שואל אתכם: למה לה, להנהגה הפלסטינית, להפגין אחריות? למה לה לנטוש את עמדותיה המקסימליסטיות והקיצוניות? למה לה לוותר על קריאתה להציף את ישראל במיליוני פלסטינים? למה לה, לרשות הפלסטינית, לעשות משהו מאלה, אם ההתנהלות הקיצונית וחסרת האחריות שלה מתוגמלת פעם אחר פעם על ידי ממשלות אירופאיות? שלא תהייה טעות: ההכרה של ממשלות לא תקדם את השלום כהוא זה. ההיפך הוא הנכון. הצהרות אלה רק מחזקות את חוסר הפשרנות הפלסטיני ומרחיקות את השלום אפילו יותר.

נתניהו סיים את דבריו בהבהרה מדינית "השלום יבוא רק כשהפלסטינים יואילו להתעמת עם הפלסטינים הקיצוניים. במקום לחבק את המיליטנטים, על הרשות הפלסטינית להיאבק בהם". ולאירופאים אמר כי "במקום לתגמל את חוסר הפשרנות הפלסטיני, הדמוקרטיות האירופיות צריכות לתמוך בדמוקרטיה האחת והיחידה במזרח התיכון, והיא, מדינת ישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture