אור ירוק להקמת כביש 16; ייקרא ע"ש הגר"ע יוסף זצ"ל

העתירה נגד סלילת כביש הכניסה החדש לירושלים נדחתה והכביש יצא למכרז בחודשים הקרובים • הכביש החדש צפוי להפחית את עומסי התנועה בכניסה המרכזית לעיר וישפר באופן משמעותי את השירות והבטיחות לנהגים. כמו כן יאפשר לנהגים לחסוך שעות נהיגה רבות ויצמצם את זיהום האוויר • עלות הפרויקט נאמדת בכמיליארד וחצי שקלים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בשורה טובה לאלפי הנהגים והנוסעים הפוקדים מידי יום את ירושלים: בג"צ דחה את העתירה של פורום הארגונים למען יער ירושלים נגד סלילת כביש הכניסה החדש לירושלים (כביש 16) שיחבר את מחלף מוצא, הנבנה בימים אלה עם השכונות המערביות והדרומיות של ירושלים.

בג"צ דחה את טענת פורום הארגונים על פגיעה אפשרית בערכי הטבע והנוף, כתוצאה מסלילת הכביש וקבע כי הפרויקט כדאי במספר היבטים. מבחינה תחבורתית לכביש חשיבות גבוהה שכן הוא מסיט אליו מספר רב של כלי רכב ופותר באופן משמעותי את בעיית הכניסה לעיר.

בג"צ קבע עוד, כי הכביש מייצר תועלות בטיחותיות וסביבתיות ותורם להפחתת מטרדי רעש וזיהום אויר בירושלים. כמו כן, לכביש תועלות כלכליות גדולות על אף העלות הגבוהה הנדרשת להקמתו בשל ההחלטה על מנהור הכביש.

על פי סיכום בין שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, לבין החשבת הכללית במשרד האוצר, כביש 16 יצא למכרז במהלך החודשים הקרובים ולא יאוחר מחודש מאי 2015. לדברי כץ לוחות הזמנים להקמת הפרויקט יקוצרו באופן משמעותי ביחס למקובל בפרויקטים של הסקטור הפרטי (ppp). הפרויקט יבוצע בליווי הנדסי של חברת "נתיבי ישראל".

ועדת השרים לענייני פנים ושירותים אישרה את התוכנית לסלילת כביש 16 בתחילת 2014. בכוונת השר כץ להשלימו במהירות האפשרית לנוכח החשיבות שמשרדו מייחס לכביש. הכביש הוכרז כפרויקט תשתית בעל חשיבות לאומית וצפוי לשפר באופן משמעותי את הנגישות והבטיחות בכניסה לירושלים במיוחד, בכך שיהווה כניסה נוספת ומרכזית לעיר הבירה.

השר כץ מסר כי הכביש החדש צפוי להפחית את עומסי התנועה בכניסה המרכזית לעיר וישפר באופן משמעותי את השירות והבטיחות לנהגים. כמו כן יאפשר לנהגים לחסוך שעות נהיגה רבות ויצמצם את זיהום האוויר. עלות הפרויקט נאמדת בכמיליארד וחצי שקלים.

בדיקת כדאיות כלכלית שבחנה את התועלות של הפרויקט מצביעה כי הכביש צפוי לחסוך למשק הישראלי כ- 100 מיליון שקלים, בשנה הראשונה לפתיחתו ובשנים שלאחר מכן צפוי החיסכון לגדול ל- 400 מיליון שקלים בשנה. מדובר בעיקר בחיסכון בזמן ובהוצאות התפעול של כלי הרכב.

מהבדיקה הכלכלית עולה עוד כי הכביש החדש צפוי להפחית את מספר כלי הרכב הנכנסים לירושלים דרך הכניסה המערבית (גינות סחרוב) בכ-30%. מדובר למעשה בהפחתה של כאלף כלי רכב בשעה, בשעות השיא בבוקר, לכל כיוון.

כביש 16תוואי הכביש החדש

כביש 16 יעבור ברובו במנהרות ויהווה כניסה חדשה ומהירה למתחמי התעסוקה והמסחר של העיר. הכביש יכלול שני נתיבים, בני שלושה מסלולים כל אחד, ממחלף מוצא המוקם בימים אלה ועד לגבעת מרדכי שבדרום העיר. אורכו של הכביש יהיה כחמישה קילומטרים ויכלול שתי מנהרות כפולות, באורך של קילומטר וחצי כל אחת, שבעה גשרים ושני מחלפים. הכביש יאפשר גם גישה מהירה לאזור התעסוקה בגבעת שאול.

השר כץ, החליט לקרוא לכניסה החדשה לירושלים על שמו של הרב עובדיה יוסף ז"ל שהיה דמות גדולה ונערצת עבור כל עם ישראל. הכביש המחבר בין מחלף מוצא וכביש בגין בירושלים עובר דרך שכונת הר נוף, בה התגורר מרן הגר"ע זצ"ל

שר התחבורה ציין כי הפרויקט משלים את שדרוג כביש 1 המבוצע כיום בין ירושלים לתל אביב בקטע שבין שער הגיא והבירה. במסגרת התכנית יבוטל קטע הכביש המסוכן בסיבוב מוצא ובמקומו נבנים כיום שני גשרים מקבילים, בני שלושה נתיבים באורך של כ- 900 מטרים כל אחד. הגשרים יתחברו ישירות לכביש 16 ויהוו כניסה נוספת לדרום הבירה, זאת בנוסף לכביש 9 המוביל לצפון ירושלים ולרכבת החשמלית המהירה שתחבר את בירת ישראל למטרופולין גוש דן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture