יעלון בדרום: "אני מקווה שפניו של חמאס לא להסלמה"

שר הביטחון ביקר היום בבירת הדרום והשיב כי העובדה שהתקיפה בוצעה רק אחרי הרקה השלישית "בגלל עיכוב הדרג המדיני" • יעלון תקף את לפיד על כך שעיכב את תקצוב העברת בסיסי צה"ל לדרום, ובכך הביא לבחירות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, ביקר היום בבאר שבע לרגל אירוע אקדמי בתחום הסייבר הבטחוני, ואמר כי "אי אפשר להיות כאן בדרום ולא לדבר על ירי הרקטה שהיה ביום שישי מרצועת עזה.

"מסתבר לנו שמדובר באחד מארגוני הג'יהאד העולמי, מה שנקרא ארגונים סוררים" הודה יעלון, אך הבהיר כי "ברור לחלוטין שהחמאס הוא אחראי לירי מתוך רצועת עזה ולכן גם טרחנו להעביר מסרים באמצעות המצרים לחמאס ברצועת עזה, וגם להגיב בתקיפה של מפעל בטון שמסתבר לנו שמייצר פרופילים לשימוש במנהרות. איננו יודעים אם מנהרות הגנתיות או מנהרות התקפיות, זה לא מעניין אותנו, ברור שאיננו מכניסים צורכי שיקום לרצועה כדי שייקחו את המלט למנהרות, איננו בטוחים שהמלט שלנו היה שם או מלט שנותר עוד מהקטארים, לחלוטין זה לא משנה. החמאס הוא אחראי ואנחנו תובעים ממנו לדאוג לזה שלא תיירה אפילו לא רקטה אחת מרצועת עזה. במידה ותיירה אנחנו נגיב בהתאם. בינתיים הספקנו לקבל מסרים שהחמאס עצר לטענתו את היורים, אני מקווה שזה המצב ואני מקווה שפניו של חמאס לא להסלמה אלא לשקט מהרצועה".

קרא עוד:

[postim]

יעלון נשאל ע"י כתבים איך מתייחסים במערכת הביטחון להתקצרות הזמן לבין סיום של כל מבצע בשנים אחרונות עד הירי של הרקטה הראשונה, והשיב כי "גם ב'עופרת יצוקה' וב'עמוד ענן' היה פה ושם ירי של סוררים, ועובדה שהחמאס מורתע. זה עולה באופן ברור מפני שגם הפעם החמאס פועל לעצור את הירי ולכן יש הרתעה. השאלה היא כמה זמן זה ימשך, אני מקווה זמן ממושך ככל האפשר. ההבדל בין מה שקורה כעת ברצועת עזה לאחר מבצע 'צוק איתן' לבין מה שקרה לאחר 'עופרת יצוקה' ו'עמוד ענן' הוא שהחמאס אינו מצליח להתחדש באמצעי לחימה תקניים, לא מאיראן ולא מלוב. חלק מזה מפעולה שלנו, ואני מזכיר את ספינת הקלוס-סי, שהייתה אמורה לחדש את הציר איראן-סודן דרך מצרים לרצועה. חלק מזה זה הפעילות היותר נחושה של כוחות הביטחון המצריים בסיני".

רקטה שלישית מאז צוק איתן שנפלה בחבל אשכולשרידי הרקטה שנפלה בסוף השבוע במועה"א אשכול

הרקטה שנחתה בסוף השבוע בישראל, היא השלישית מאז תום 'צוק איתן', אך שלא כקודמותיה שברו בשתיקה, זו לעומתן, גררה תגובה רחבה ומיידית, מה שהעלה באופן מיידי את השאלה המתבקשת, מה קרה עכשיו שצה"ל מחליט להגיב?

יעלון מסתייג מן הניסוח ומבהיר "קודם כל, לא צה"ל מחליט להגיב אלא הדרג המדיני. אבל אכן זו הרקטה השלישית. בעת שקורה אירוע כזה מתקיימים דיונים בדרג המדיני, לאחר הדרג המדיני מגיע הדרג הצבאי, ואנחנו פועלים ככלל מתוך שיקול דעת, מתוך הבנה מלאה של המורכבות ברצועה והמצב ברצועת עזה מוכר. וגם כמובן מתוך אחריות רבה ובהתאם לזה אנחנו מחליטים כיצד לפעול" האם לבחירות המתקרבות יש קשר לקו הנוקשה והפרו-ימני שננקט בידי הדרג המדיני? בפעם הקודמת שמישהו חשב כך (בתקיפה בסוריה עפ"י מקו"ז)- נתניהו כעס על עצם הטענה.

"עיכוב תקצוב פרוייקט 'צה"ל דרומה'- הוביל לבחירות"

שר הבטחון יעלון ניצל את אוכלוסיית המאזינים הדרומיים, והזכיר כי פרוייקט 'צה"ל דרומה' שעוכב בחודשים האחרונים כתוצאה מריבים תקציביים עם משרד האוצר, ועיכובים פוליטיים תקציביים- הביא להחלטה על הליכה לבחירות.

"לצערי זה הביא אותנו לבחירות, בגלל זה ובגלל שיקולים אחרים, אי קיום החלטות ממשלה וסיכומים". צה"ל דרומה הוא פרויקט לאומי שיביא לנגב צמיחה, מדברים על זה לא מעט, ולא במקרה הגדרנו את באר שבע כבירת הסייבר. זה יעצים גם את הערים מסביב, דימונה, ירוחם, אפיקים וכן הלאה. כל הערים הללו תתחזקנה, הן כבר מתחזקות כתוצאה מהמהלך הזה, ועוד מעט אנחנו גם נפתח כבר את הבסיס הראשון בתוכנית עיר הבה"דים, שהוא בעצם החלוץ לפני המחנה של בסיסי הדרכה ואח"כ התקשוב המודיעין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture