לפיד יורד על הציבור החרדי: "ש"ס מסובבת את כולם על האצבע"

בנאום שנשא במסגרת ועידת העסקים של עיתון 'העיר' אמר לפיד כי "צריך לשנות את מערכת ההפעלה של המדינה" • אם לרגע חששתם כי הציבור החרדי לא 'חטף', אתם יכולים להירגע

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו

העיתונאי (אם עדיין אפשר לקרוא לו כך) יאיר לפיד – שמתרוצץ בימים אלה לגיוס תומכים לרשימתו לכנסת, נאם הערב (ה') במסגרת ועידת העסקים של עיתון 'העיר'.

קרא עוד:

[postim]

יורה לכל הכיוונים

לפיד תקף את כולם ללא יוצא מהכלל: הפוליטקאים, הטייקונים, שיטת הממשל וכמובן גם את הציבור החרדי. קטעים נבחרים מתוך נאומו: "עד לפני חודש היו לי את החיים הכי טובים שאפשר לבקש. פעם בשבוע נסעתי לנווה אילן 34 דקות ולבשתי חליפה יפה ואיפרו אותי יפה ופטפטתי עם אברמוביץ' ודניאל והרווחתי יפה והיתה לי השפעה. כל בנאדם אומר לי אותו דבר: בשביל מה היית צריך את זה? ואני שואל את השאלה ההפוכה: 'למה לא עשיתי את זה קודם?"

'ארבעת העיקרים' של לפיד

לפיד הציג מצע הכולל ארבעה עיקרים: שינוי שיטת הממשל, ביטול חוק טל, מלחמה בהון השחור ויצירת מנועי צמיחה. "אנחנו צריכים לשנות את מערכת ההפעלה של המדינה", אמר.

"מציקה לי שאלה שלא נותנת לי מנוח – 'של מי המדינה?'. תענו לי על השאלה הפשוטה הזאת, תענו לעצמכם. זו השאלה שבגללה אני כאן. המדינה לא שייכת לקבוצות אינטרסים ולוביסטים, טייקונים שרוצים תספורות על כספי הפנסיה שלנו, או מפלגות שמשתלטות על ועדת הכספים או מאיימות על פירוק הקואלציה, ולא שייכת לפוליטיקאים ששכחו מה התפקיד האמיתי שלהם. היא לא שייכת למי שהפכו את הכנסת והממשלה למועדון חברים סגור. והם טועים, כי המדינה שייכת לנו, מי שמשלמים מסים, שהולכים למילואים".

"המדינה מתפוררת מבפנים"

"התהליך הזה בו כולם יודעים שהמדינה מתפוררת מבפנים אך אין איך למנוע – נעמוד בחיבוק ידיים ונראה איך הכסף שלנו הולך לקנות דירות לחברים של אריאל אטיאס ולתספורות של הטייקונים ולא נעשה כלום, נגיד שאי אפשר לשנות ונשב בחיבוק ידיים. אני לא מוכן להתייאש מראש ולא חושב שהכל אבוד. אני רוצה לתת זווית אחרת – לא ישתיקו אותנו ולא יפחידו אותי".

"תראו איך יהדות התורה תופסת את ועדת הכספים ומנהלת את המדינה. זו ההוכחה שתמיד יש מה לעשות".
"יש שלושה גורמים שלקחו את המדינה והחרימו אותה מידי הציבור: שיטת המשטר המקולקלת שלנו, שהפכה את הפוליטיקה למושחתת ומסואבת. אנחנו נשלטים על ידי מי שמסדרים תפקידים אחד לשני. פוליטיקה היא לא משחק מושחת של כסאות מוזיקלים. פוליטיקה היא שיש מים זורמים בברז והרכבת מגיעה בזמן".

"50 אחוזים מילדי כיתות א' – חרדים או ערבים"

"הנושא השני הוא שאנחנו נחנקים בידי ציבורים שונים שחיים על חשבוננו. השנה היא זו שבה נחצה הקו האדום. 50 אחוזים מתלמידי כיתות א' השנה הם חרדים או ערבים. אם נחכה 12 שנה, המדינה הציונית תקרוס מעצמה".

"הדבר השלישי הוא השחיתות. יש שני סוגי שחיתות שממררים את חיינו – הכלכלה השחורה בישראל נושקת ל-25 אחוזים מהתמ"ג. אם זה לא היה כך – כולנו היינו מגיעים לאילת ברכבת מהירה ומקיימים דיון על החינוך המעולה בישראל".

"החלק השני זה השחיתות המוסדית. בארץ יש יותר רשויות מקומיות מבאנגליה. זו שחיתות. כשקבוצה של טייקונים וכמה עשרות מקורבים משחקים בכספי הפנסיה שלנו זו שחיתות. כשבכירים מעבירים חוזים לחברות ואז הולכים לעבוד בהם זו שחיתות. כשאין דרך אחרת לקדם עניינים ומשלמים למאכרים זו שחיתות".

"זה צריך להיפסק, וכדי שזה יקרה אנחנו צריכים להשתכנע שיש מה לעשות. זה הכסף שלנו ואנחנו יודעים כבר יותר מדי זמן שהוא לא הולך למקומות הנכונים".

"לשנות את מערכת ההפעלה של המדינה"

"מה שאנחנו צריכים זה לשנות את מערכת ההפעלה של המדינה. וכדי שזה יקרה יש ארבעה דברים שאנחנו צריכים לעשות: 1. לשנות את שיטת המשטר. לא שינוי מסובך, אלא פשוט שאפשר לעשות תוך שנה. אחוז החסימה יעלה ל-6 אחוזים, אי אפשר יהיה להפיל את הממשלה אלא ברוב של 66 אחוזים וזהו. זה יגרום להצביע למפלגות גדולות והממשלה לא תהיה בת ערובה של שותפות קואליציוניות".

"2. צריך לבטל את חוק טל וחוק נהרי כדי שכולם ילמדו לימודי ליבה. אנחנו לא נגדם, רק לא יכולים לשאת אותם על גבנו. שאף אחד לא ימכור לי שיש משהו מעליב בעבודה. היהדות מקדשת את ערך העבודה".

"3. צריך להילחם בשחיתות ההון השחור והשלטונית. לא יכול להיות שלישראל יהיו 40 שרים וסגני שרים. צריך להגביל בחוק את גודל הממשלה וזה יפסיק את המצב המושחת בו מסדרים ג'ובים לפריימריז".

"4. ליצור מנועי צמיחה. ההיי-טק לא מספיק. תחבורה, עסקים קטנים, חינוך, דיור בר השגה. ישראל התגאתה בזה שהיא מדינה שווינית והיום היא המדינה עם הכי פחות ניידות חברתית והכי הרבה פערים בעולם המערבי. זה לא בסדר וזה לא כלכלי ולא צדק חברתי".

"בהזדמנות זאת צריך להקים מנגנוני פיקוח על מי שמקים קזינו בווגאס ואז מבקש תספורת. אני רוצה לחיות במדינה בה מותר להצליח בלי קנאה וחוסר פרגון. אבל אנחנו צריכים לדאוג שאותם טייקונים יענשו אחר כך על ידי שוק ההון. עסקים גדולים צריכים לא לישון בלילה אם יש להם חובות בדיוק כמו עסקים קטנים".

"אם נעשה את זה ישראל תהפוך לחברת מופת, חברה שמבוססת על זה שאנחנו לא פה במקרה, אנחנו מבינים שישראל היא לא רק מקום אלא רעיון, שאנחנו גאים להיות פה ורוצים לחיות פה ביחד. החלק שלי זה לעשות הכל כדי שזה יקרה. גדלנו כולנו בעולם שאנחנו הכירו בעובדה של הערבות ההדדית. כולם מתנהגים כאילו זה נעלם ואני לא חושב. זה קיים בתוכנו, רק שאף אחד לא הזכיר לנו שזה קיים בנו כבר הרבה מאוד זמן".

"מה אתם הולכים לעשות?"

"יש אלף בדיחות על כך שאני שואל 'מה ישראלי בעיניך'. אז אגיד – שאכפת לך. הישראליות נמצאת תחת התקפה מתמדת הרבה מאוד שנים, אבל אנחנו יכולים לבוא ולהגיד – המדינה היא שלנו. אני מאמין שאין שום מקום אחר בעולם שאנחנו יכולים להרגיש בו טוב. כי אחרי שאנחנו גומרים לקטר אנחנו יודעים שפה האנשים הכי מדהימים בעולם ואין לי כוונות להרים ידיים ולוותר על המדינה שלנו".

"בחודש האחרון אמרו עלי כל הזמן שלא יודעים מה אני חושב. אז הנה, עכשיו אנחנו יודעים. להתייאש זו לא אופציה. עכשיו נשארה רק השאלה מה אתם הולכים לעשות?".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ו78א

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture