לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ • הלווית הקדושים תיערך ב-12:00 בירושלים

טקס האשכבה יתקיים בבית העלמין גבעת שאול. בטקס ישתתפו רבנים ואישי ציבור, נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש האופוזיציה יצחק הרצוג, שרים וחברי כנסת נוספים

ארונותיהם של נרצחי הפיגוע בפריז, פרנסואה-מישל סעדה, פיליפ ברהאם, יוהן כהן ויואב חטאב הי"ד, הגיעו בשעה 4:05 לפנות בוקר לישראל. אמבולנסים של מד"א העבירו את ארונו של יואב חטאב לבני ברק שם החלה הלוויתו בישיבת כסא רחמים בשעה 9:00. בשעה 10:00 תחל התכנסות המשפחות בבית העלמין בגבעת שאול, שם תיערך הלוויה ממלכתית לקרבנות הפיגוע שיובאו לקבורה בהר המנוחות שבירושלים.

האשכבה תיערך בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים ע"י הרב הספרדי הראשי לירושלים הגרש"מ עמאר שליט"א, במעמד רבנים, נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש האופוזיציה יצחק הרצוג, שרים וחברי כנסת נוספים, כמו גם אישי ציבור רבים.

במהלך מעמד האשכבה יישמעו הספדים גם ע"י בני המשפחה. ממשלת צרפת שיגרה משלחת ייצוגית נכבדה להשתתף בקבורה, מלבד שגרירה בישראל.

קרא עוד:

[postim]

המטוס ובו ארונות הנרצחים נוחת בנתב"ג, הבוקר

במהלך שעות הבוקר והצהריים ייסגרו צירים שונים באזור. לקראת הלוויה תוסט התנועה מכביש 1 לירושלים לכיוון מנהרת הארזים ולא תתאפשר נסיעה לכיוון גינות סחרוב. למגיעים ללוויה הוקצה חניון הלאום בשדרות יצחק רבין, שבו יתאפשר לחנות ללא תשלום. מהחניון יצאו אוטובוסים אשר יסיעו את הציבור לבית העלמין וחזרה. הצירים המובילים לבית העלמין צפויים להיחסם והכניסה תתאפשר רק באמצעות אוטובוסים מחניון הלאום.

הארונות עם הגעתם לישראל לפנות בוקר (צילום לעמ)הארונות עם הגעתם לישראל לפנות בוקר (צילום לע"מ)

0 תגובות

  1. כאילו שאין נרצחים והרוגים במדינת ישראל…

    מה היה אומר מרן הצדיק "הרב שך" גדול דורינו זצוק"ל? על רקע הקריאות לעליית יהודי צרפת לארץ ישראל' דהיינו למדינת ישראל, צריך להזכיר את התפיסה ההיסטורית המרתקת והמאתגרת של הרב שך “צדקה עשה הקב”ה עם ישראל שפיזרם בין האומות” המסתייגת מריכוז היהודים במקום אחד, אפילו לא בארץ ישראל.

    להלן קטע מתוך ספרי “איש ההשקפה – האידיאולוגיה החרדית על פי הרב שך” המפעל הציוני עורר אצל הרב שך תהיות קשות באשר לתבונת ההנהגה הציונית. רק ההיסטוריה תוכל להשיב על שאלותיו הגדולות: “מדינת ישראל תהווה קיום לעם ישראל?” ו”אין עוד עתיד לעתיד ההווה הזה?”

    תחת השפעת הלאומיות המודרנית, ששטפה את אירופה במאה התשע עשרה וגרסה כי כל קבוצה בעלת אופי, עבר ולשון משותפים חייבת לזכות במימוש פוליטי על ידי מסגרת ריבונית- מדינה, קבע חוזה מדינת ישראל, בנימין זאב הרצל ימ"ש, בספרו “מדינת היהודים” כי: “בשביל היהודים אין שום הצלה, אלא השיבה אל מולדת משלהם”.

    הרב שך זצוק"ל חולק על הרצל ימ"ש כבר בהנחת יסוד מהותית זו. הוא אינו רואה במדינת ישראל (מדינת השמד) את הפתרון לבעיית היהודים ולמצוקתם. לכל היותר הוא רואה בקיומה פתרון אחד בצד פתרונות אחרים, פתרונות אותם מחפש הרב שך ומוצא בגולה. הרב שך לא מסתפק בדחיית שלילת הגולה הציונית, הוא רואה בקיום היהודי בגולה דבר חיובי. להשקפתו, פיזורו של העם היהודי בתפוצות הינו המצב האופטימלי עבורו. הפיזור מהווה כלי מרכזי במאבק למען המשך הישרדותו של העם היהודי.

    הרב שך ראה בקיום זה, של קהילות יהודיות פזורות בגולה, צורך ריאל פוליטי, בטחוני, שיסייע להבטחת המשך קיומו של העם היהודי. הפיזור יקשה על אלו הזוממים להשמידו, שכן המחנה הנשאר יהיה לפליטה. הוא משתמש בהקשר זה בציטוט רב משמעות מהגמרא: “צדקה עשה הקב”ה עם ישראל שפזרן בין האומות” (פסחים פז, ע”ב).

    ב”הגדה של פסח – אבי עזרי” מובאים דברים שלוקטו ממשנתו של הרב שך. בספר זה מובאת השקפתו באשר לקביעה ההיסטורית הנחרצת המופיעה בהגדה: “שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקב”ה מצילנו מידם”. על פי הרב שך מרכיב חשוב בדרך בה הקב”ה מציל את ישראל בכל דור ודור היא העובדה שבני העם היהודי אינם מרוכזים במקום אחד, אלא מפוזרים: “תמיד אנחנו נשארים השנואים אצל כל אומות העולם וחז”ל דרשו על הפסוק ‘צדקת פרזונו בישראל’, צדקה עשה הקב”ה עם ישראל שפיזרן בין האומות. הרי שהצלת עם ישראל לא דווקא בריכוז במקום אחד”…

  2. זה קצת קשה מה שאתה אומר.

    וכי רק בדרך הזאת הקב"ה יכול להציל אותנו.
    הרי הקב"ה לא צריך פטנטים וטכניקות בשביל להציל אותנו.
    יש לו עוד מגוון דרכים. וכרגע נראה שהוא בחר בדרכים אחרות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו