בבית הלבן מתנצלים: "היינו צריכים לשלוח נציגות ברמה גבוהה יותר"

מזכיר המדינה ג'ון קרי יקפוץ לפריז בימים הקרובים לביקור הזדהות ותנחומים • בבית הלבן הבהיר כי לו היה אובמה משתתף בצעדה, היה הדבר דורש סריקה ביטחונית מדוקדקת של האזור כולו

לאחר ההתמרמרות הצרפתית, הבית הלבן מתנצל ומודה שהוא היה אמור לשלוח נציג ברמה גבוהה יותר לעצרת נגד הטרור בפריז.

"אני חושב שזה נכון להודות שהיינו צריכים לשלוח מישהו עם פרופיל גבוה יותר להיות שם" הודה מזכיר העיתונות של הבית הלבן ג'וש ארנסט במסיבת עיתונאים שנעכרה אמש (שני), יממה לאחר העצרת.

ארצות הברית הייתה מיוצגת על ידי ג'יין הארטלי, השגריר האמריקאי לצרפת, מה שזיכה את הנשיא אובמה בביקורת נרחבת בכלי התקשורת הצרפתיים על כך שלא נכח בעצרת.

יותר מ-40 ממנהיגי העולם ולמעלה מ-3.7 מיליון בני אדם השתתפו בעצרות ברחבי צרפת בתגובה להריגתם של 12 בני אדם במגזין הצרפתי הסאטירי ש'רלי הבדו, וארבעת היהודים בסופרמרקט הכשר בפריז, כמו גם איש כוחות הביטחון שנהרג במהלך המצוד אחר המחבלים.

קרא עוד:

[postim]

ארנסט הסביר כי נהלי האבטחה הנרחבים הדרושים להשתתפותו של אובמה בעצרת היו עשויים למנוע את ההשתתפות ההמונית של אזרחי צרפת בצעדה, כך עפ"י דיווח ב-ABC News. הוראות הביטחון המחמירות הנוהגות ביחס לרוב המדינות מחוץ לארה"ב, אוסרות על נשיא ארצות הברית להשתתף בעצרות בחלל הפתוח ללא סריקה ביטחונית של האזור כולו.

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי אמר כי די להתפלפל בדיון על הייצוג של ארה"ב בעצרת, וציין כי הוא יעצור לחניית ביניים בצרפת בשובו לארה"ב מהמסע הדיפלומטי הנוכחי שלו להודו, כדי "שיהיה ברור כשמש שאנו מזדהים לחלוטין עם העם הצרפתי ביחס לאירועים החמורים שאירעו שם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו