קו מטרונית חדש יקשר בין רכסים לחיפה בתדירות של כל 15 דקות

ביוזמה משותפת של נציגי דגל התורה בצפון - הרב מיכאל אלפר חבר מועצת עיריית חיפה וחבר דירקטוריון 'יפה נוף' והרב יצחק רייך ראש המועצה המקומית ברכסים • ישיבת עבודה בנושא נערכה השבוע בלשכת ראש מועצת רכסים הרב יצחק רייך בהשתתפות מר אבישי כהן מנכ"ל חברת יפה נוף • בשלב ראשון תגיע המטרונית ליישוב רכסים ובעתיד, עם חנוכת מחלף רכסים בכביש 6 יוכשר חניון 'חנה וסע' ויוקם בו מסוף חדש למטרונית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מערך הסעת ההמונים שבמטרופולין חיפה – המטרונית – יגיע גם לרכסים, תדירות הנסיעה תקבע לכל 15 דקות כאשר זמן הנסיעה יארך כרבע שעה בלבד. בשלב השני של התוכנית עם השלמת הקמת מחלף רכסים ביציאה לכביש 6 סמוך למנהרת רכסים, תוסדר כניסה חדשה ליישוב שתכלול חניון 'חנה וסע' ומסוף מרכזי עבור המטרונית. כך סוכם השבוע בפגישת עבודה שהתקיימה בלשכתו של ראש מועצה מקומית רכסים הרב יצחק רייך בהשתתפות מר אבישי כהן מנכ"ל חברת 'יפה נוף' המקימה את מערך המטרונית.

בפגישה השתתפו הרב מיכאל אלפר חבר מועצת עיריית חיפה וחבר דירקטוריון 'יפה נוף' שהפרויקט הינו פרי יוזמתו, כן השתתף מר עמוס גלרט מנכ"ל חברת 'דן בצפון' המפעילה את קווי המטרונית, וראש צוות אב לתחבורה במרחב חיפה הגב' סילביה רצ'ר ובכירי חברת 'יפה נוף' והמטרונית, מהנדס מועצת רכסים מר קובי צורי וראש לשכת ראש המועצה ר' משה אדלר.

על פי התוכנית שהציג מנכ"ל 'יפה נוף' מר אבישי כהן, כבר בימים הקרובים תחל 'יפה נוף' בהליך תכנון מפורט שיאפשר את הגעת קו המטרונית מחיפה לרכסים, ובעתיד עם חנוכת מנהרת רכסים בכביש 6, תתוכנן כניסה חדשה ליישוב בה יוקם חניון 'חנה וסע' משולב מסחר שיאפשר חניית מאות כלי רכב שיוכלו לעבור מיד למטרונית ולנסוע לחיפה בתוך דקות.

ראש מועצת רכסים עם מנכל יפה נוףראש המועצה המקומית רכסים הרב יצחק רייך בפגישה עם מנכ"ל 'יפה נוף' 
מר אבישי כהן, הרב מיכאל אלפר והצוות המקצועי

ראש המועצה המקומית רכסים, הרב יצחק רייך, הציג במהלך הישיבה את תכנית המתאר החדשה ליישוב רכסים, אותה הוא מוביל בימים אלו בשיתוף משרד הפנים, הכוללת תוספת של עד אלף שש מאות יחידת דיור בשכונה חדשה, פארקים ושדרוג תשתיות ביישוב. כן, הציג את עבודות סלילת כביש 6 באזור ועדכן כי בשבועות הקרובים תחל כרייתה של מנהרת רכסים, מקטע זה של כביש 6 צפוי להיפתח במהלך שנת 2018. ע"פ התכנון ביציאה ממנהרת רכסים מתוכנן מחלף כניסה ויציאה ישירות ליישוב כאשר בסמוך יוקם מרכז תחבורתי חדיש ומודרני המשלב בתוכו את חניון ה'חנה וסע' ואת המסוף המרכזי של המטרונית וכן מסוף מרכזי לתחבורה הציבורית העירונית והבינעירונית, מערך ההיסעים המשולב עם המטרונית והמתכונן ע"י יפה נוף יהווה חלק מתוכנית המתאר החדשה של רכסים המתוכננת בימים אלו.

המטרונית – מערכת הסעת ההמונים של מטרופולין חיפה – היא מערכת תחבורה ציבורית עתירת נוסעים הפועלת כיום בהצלחה רבה בעשרות ערים מתקדמות ברחבי העולם והיא הובאה לחיפה בשנים האחרונים. המטרונית מבוססת על כלי רכב חדשניים, בעלי קיבולת נוסעים גבוה, הפועלת באמצעות מנועים היברידיים ותוכנית האב לתחבורה נותנת למטרונית נתיבים בלעדיים והעדפה ברמזורים, המאפשרים נסיעה רציפה, אמינה ומהירה יותר.

מטרונית רכסים חיפה (2)

הפגישה בלשכתו של ראש מועצת רכסים הינה בהמשך לפגישות קודמות וסיור שערך ראש המועצה, יחד עם הרב מיכאל אלפר, במרכז התפעול של המטרונית ובמשרדי חברת 'יפה נוף' המפעילה את המטרונית להסעת המונים במרחב חיפה. במהלך הביקור עמד ראש המועצה על אופן פעילות המטרונית במרחב חיפה, על תוואי המסלולים המתוכננים באזור ועוד.

ראש המועצה המקומית רכסים, הרב יצחק רייך, אמר בתום הפגישה כי "הגעתה של המטרונית לרכסים תאפשר לתושבי רכסים תחבורה זמינה ומהירה למחוז חפצם והיא מציבה את רכסים כחלק בלתי נפרד ממטרופולין חיפה, ותגרום להידוק הקשר בין הקהילות שהינו מחויב המציאות כן יתרום רבות לפיתוח התעסוקה בין הערים. הפעלת קו מטרונית ברכסים דורשת שדרוג והכשרת כביש כניסה מתאים לרכסים, ובימים אלו אנו שוקדים על התוכניות ההנדסיות יחד עם חברת 'יפה נוף'. ברצוני להודות לחבר הדירקטוריון ומועצת עיריית חיפה, הרב מיכאל אלפר, התורם רבות להידוק הקשרים הקהילתיים בין רכסים לחיפה".

יוזם התוכנית הרב מיכאל אלפר, חבר מועצת העיר חיפה וחבר דירקטוריון 'יפה נוף', אמר בתום הפגישה כי "אני מברך על שיתוף הפעולה בין חברת יפה נוף ליישוב רכסים. שיתוף הפעולה יוביל לקידום פרויקטים בתחום התשתיות וביישוב ואליו, וישדרג את מערך התחבורה הציבורית כולה. קו המטרונית בין חיפה לרכסים הינו קו מחולל ביקוש שיגביר את הקשר היומיומי בין הקהילות ומוסדות החינוך ומקומות העבודה ויקל על נוסעים רבים מדי יום שנאלצים לשהות בדרכים שעה ארוכה לנסיעה שתיקח בעתיד כרבע שעה, מדובר בבשורה משמעותית לתושבי חיפה ולתושבי רכסים הן בתחום התחבורה והן בתחום התעסוקה".

מטרונית רכסים חיפה (3)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

0 תגובות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture