יעלון: "החוליה שהותקפה בשבוע שעבר התכוונה לפגע בשבועות הקרובים"

שר הביטחון בוגי יעלון אמר כי החוליה שהותקפה השתייכה לארגון טרור המשותף לאיראן וחיזבאללה שהתכוון לפגוע בישראלים בתוך שטח רמת הגולן • ישראל ממתינה לראות האם לא יופר שוב השקט • האו"ם יחקור מותו של חייל ספרדי מכוח יוניפי"ל שמת ככה"נ מפגיעת שוגג של צה"ל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פחות מיממה מאז האירוע החמור בגבול הלבנוני בו נהרגו שני חיילים ונפצעו שבעה, ונראה כי החיים חוזרים למסלולם. מסרים החותרים לרגיעה הועברו מחיזבאללה לישראל ע"י כוח האו"ם בגולן, ובישראל שוקלים להכיל את האירוע למרות ההשפלה הקשה.

מתאם כוח יוניפי"ל בלבנון אמר אמש כי כל הצדדים מעוניינים להמשיך לציית להתחייבויותיהם לפי החלטה 1701 של מועצת הביטחון (ההחלטה על הפסקת אש בתום מללחמת לבנון השניה), אך במכתב רשמי שהגיש רון פרושאור הוא הצהיר כי מדינת ישראל לא תשתוק בזמן שחיזבאללה פוגע בישראלים ולא תבליג על המתקפות לעבר שטחה, וכי תנקוט בכל הצעדים הנדרשים כדי להגן על אזרחיה. גם שר החוץ אביגדור ליברמן אמר כי לדעתו, על ישראל להגיב על ההתגרות בצורה קשה ולא פרופורציונלית. ממשלת לבנון בהודעתה, טענה כי כלל לא הפרה את ההחלטה שכן הירי שביצע חיזבאללה מוקד בשטח חוות שבעא שהינו שטח כבוש מלבנון.

קרא עוד:

[postim]

בתוך כך, בעקבות מותו אמש (ד'), של חייל ספרדי מכוח יוניפי"ל, ככל הנראה בעקבות ירי צה"לי, פתח האו"ם בחקירה כדי לקבוע את העובדות ונסיבות האירוע. הגורם המדויק למותו של החייל מכוח השלום של האו"ם נשאר בלתי מוגדר, עם זאת, האו"ם ציין כי חיזבאללה נטל אחריות לירי הטילים על רכבי הסיור של צה"ל ופתח בכך את סבב הירי. החייל הספרדי שהוצב בכוח המשקיפים ליד הכפר רג'ר נפצע באופן קשה מאש הארטילריה הישראלית, וכתוצאה מכך מת.

כוח האום בגולןכח יוניפי"ל בלבנון

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, הגדיר את האירוע כ"הידרדרות חמורה" במצב הביטחוני בדרום לבנון, וקרא לרגיעה ואיפוק מרביים, באן אמר כי כל הצדדים צריכים לנהוג באחריות כדי למנוע כל הסלמה באזורי המתיחות. בהצהרה שפרסם דוברו, הביע באן את דאגתו מהפרת הסכם הפרדת הכוחות שנחתם בין ישראל וסוריה בתשל"ד (1974), הוא גינה הן את ירי הרקטות שבוצע שלשום מצידו הסורי של הגבול והן את ירי הארטילריה הנגדי והתקיפות האוויריות שביצע צה"ל בתגובה.

יעלון: "איראן וחיזבאללה פועלות במשותף לפגוע בישראל"

כאמור, בישראל מסתפקים האם לתת לסערה לשכוך או להבהיר בתגובה צבאית קשה כי נחצו כאן קווים אדומים, התשובה תינתן על סמך השקט שכולם מקווים כי יישמר בשעות הקרובות. הקבינט המדיני ביטחוני התכנס הלילה, ואם לשפוט על סמך הניסיון ההיסטורי הרי שהחלטות אופרטיביות עכשוויות לא התקבלו, המסורת הישראלית גורסת כי באירוע בודד נקבע גובה ה'עונש על תנאי' שייגבה אם וכאשר ח"ו ינסה החיזבאללה שוב את סף האיפוק של ישראל, במקרה כזה יגלה נסראללה במהרה כי הוא חצה מכבר את הגבול, והמהלומה הקשה תבוא מיידית.

הערכת מצב על ההסלמה בגבול הצפון"התקבלו החלטות עתידיות". הערכת מצב ביטחונית, אמש

שר הביטחון בוגי יעלון אמר אמש כי איראן וחיזבאללה פועלות יחד בניסיון לפגוע בישראל בכל דרך שהיא, מרמת הגולן ובוודאי מלבנון, באמצעות תשתיות טרור חסרות מעצורים שמטרתן לפעול נגד מטרות צבאיות ואזרחיות. הדאגה הישראלית היא מפעולות טרור ומתקפות טילים שיצאו משטח סוריה, כך שיקשה על צה"ל לגבות את המחיר מהמדינה האחראית. בדיוק לכן פעלה ישראל לפני עשרה ימים לסיכולו של מפקד הגיזרה ג'יהאד מורנייה ושותפו למזימה הגנרל האיראני. בהתייחסו לתקיפה זו, אמר אמש שר הביטחון כי "הצמרת של ארגון הטרור שנפגעה לפני ימים אחדים, מטרתם הייתה לבצע כבר בשבועות הקרובים, וגם בעתיד, פיגועים קשים נגד ישראל, לאורך הגבול ברמת הגולן ואף בשטחה".

יעלון שב והבהיר את העמדה הישראלית "אנו נמשיך לרדוף, בכל עת ובכל מקום, את הטרוריסטים ושולחיהם, ונניח ידנו על כל מי שמבקש לשבש את חייהם של אזרחי ישראל. מדינת ישראל תגלה אפס סובלנות כלפי ארגוני הטרור, כפי שנהגנו עד כה, ותדע לפעול בעוצמה ובנחישות כלפי כל מי שיאתגר אותה וינסה לפגוע באזרחיה. לא נאפשר לארגוני טרור ומדינות סוררות לפגוע או לנסות לפגוע בביטחונם של אזרחי ישראל" דברי יעלון

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture