"הרכבת לנתיבות מביאה עמה בשורה אמיתית לתושבי נתיבות והדרום. נאבקתי כדי להוציא את הרכבת לדרך ואני חש היום תחושה גדולה של סיפוק". כך אמר הבוקר שר התחבורה ישראל כץ, במהלך נסיעת הבכורה שערך ברכבת מנתיבות לתל אביב.
השר כץ, שהצטרף הבוקר לנסיעה ברכבת שיצאה מתחנת נתיבות יחד עם מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר ומנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר ציין כי קו הרכבת החדש, שיחבר את נתיבות ויישובי הסביבה למרכז יביא לתנופת פיתוח של תשתיות ובנייה, בנתיבות והסביבה.
השר כץ ציין כי משרד התחבורה משקיע סכומים גדולים בפריפריה, כחלק ממדיניות הממשלה. לדבריו, מדובר בקו שיקצר באופן משמעותי את זמני הנסיעה בין הפריפריה למרכז ויאפשר לאזרחים רבים חופש רב יותר בבחירת מקומות התעסוקה והמגורים שלהם.
"עמדתי היא שיש להוזיל את מחיר הנסיעה לשדרות ב- 50% וכי יש לאפשר תחילה נסיעת חינם מנתיבות, במטרה לעודד את התושבים להשתמש בשירותי הרכבת ולסגל לעצמם הרגלי נסיעה ברכבת, כפי שהיה גם בשדרות ובמקומות נוספים בארץ", הוסיף כץ.
נסיעת חינם מתחנת נתיבות תוענק לכל מי שינפיק כרטיס נסיעה בתחנת נתיבות ויעשה שימוש בכרטיס מהתחנה. בעת נסיעה לתחנת נתיבות משאר תחנות הרכבת בארץ ישלם הנוסע מחיר מלא, כך שלמעשה, ייהנה כל נוסע היוצא וחוזר לתחנת נתיבות, להנחה של 50% ממחיר הנסיעה.
ראש עיריית נתיבות יחיאל זוהר ציין "כל מי שנמצא כאן מבין היטב עד כמה התרומה של הרכבת משמעותית לעיר. ההתפתחות של העיר מסיבית, בעקבות הידיעה על הגעת הרכבת. מחירי הדיור אמנם יעלו מעט אבל בהחלט יהיה לנו שיווק מסיבי מאד וכניסה מסיבית של תושבים וזה חלום של כל עיר וכל ראש עיר".
קרא עוד:
[postim]
השר כץ ציין, כי חיבור נתיבות לרשת המסילות הארצית, מבוצע במסגרת הקמת קו הרכבת אשקלון-באר שבע, שצפוי לחבר גם את אופקים לרשת המסילות הארצית, בסוף השנה. עלות הפרויקט נאמדת בכ- 2.2 מיליארד שקלים.
לפני כשנה, נחנכה במסגרת הפרויקט תחנת הרכבת בשדרות, שהפכה להצלחה בקרב תושבי האזור. במסגרת הפרויקט, הוקמה מסילה באורך של כ-60 קילומטרים, בין אשקלון לבאר-שבע. העבודות כוללות הקמת 15 גשרי רכבת, 3 גשרי כביש, 4 הפרדות מפלסיות, 11 מעברים חקלאיים ו-48 מעברי מים.