סכסוך עבודה באגד תעבורה; הנהגים לא יגבו תשלום מהנוסעים

נהגי אגד תעבורה לא יגבו מחר תשלום מהנוסעים בכל קווי החברה, בין השעות 5:30-14:30 • הנהגים מוחים על שכרם, שהוא לטענתם הנמוך ביותר בענף • הנהלת החברה: צעדי השביתה אינם חוקיים

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו

סכסוך עבודה נוסף במשק: עובדי חברת התחבורה הציבורית 'אגד תעבורה', יפתחו מחר בעיצומים, במסגרתם לא יגבו כסף מהנוסעים מתחילת השירות בבוקר ועד לשעה 2:30 בצהריים.

עובדי החברה, המונה כ-760 נהגי אוטובוס, מוחים על שכרם הנמוך ותנאי העסקתם, "בחרנו בצעד הזה בכדי שלא להפוך את הנוסעים לכלי משחק. אך בתנאי ההעסקה הנוכחיים, הנוסעים לצערנו משלמים את המחיר מדי יום", אמר יו"ר ועד עובדי החברה, איציק קשקש. "העבודה השוחקת בתנאים הללו יוצרת חוסר בנהגים, עובדה המאלצת נהגים לעבוד כ-11 שעות בממוצע על הכביש. במקרה הטוב – סובלים הנוסעים מקווים מצומצמים ואוטובוסים מלאים. במקרה הרע – מעייפות הנהגים המסכנת את הנוסעים".

קרא עוד:

[postim]

לדברי אסף בונדי, רכז מטה דרום בארגון 'כוח לעובדים', המאגד בתוכו את עובדי החברה, "נהגים בתחבורה הציבורית הפרטית חיים ממכרז למכרז, ממש כעובדי קבלן. הוותק שלהם מתאפס כשהם עוברים מחברה לחברה או כשהם מפעילים את אותו הקו בו עבדו שנים – תחת חברה חדשה שזכתה במכרז". נציגי העובדים טוענים כי הנהלת החברה אינה באה לקראתם במו"מ על שיפור תנאי שכרם, ומזהירים כי אם לא יושגו הבנות, השביתה תורחב.

אגד תעבורה נמצאת בבעלות משותפת של קואופרטיב אגד וחברת תעבורה מקבוצת IDB, והיא החברה הפרטית לתחבורה ציבורית השלישית בגודלה בארץ, לאחר קווים ומטרופולין. החברה מפעילה קווים עירוניים בערים אשדוד, אלעד, אשקלון, שדרות, נתיבות, אופקים, קריית גת, קריית מלאכי ונתניה וביישובי צפון הנגב. בנוסף לקווים עירוניים ובינעירוניים בעוטף ירושלים: מבשרת ציון, מעלה אדומים וגבעת זאב.

חשוב לדעת: על פי החוק, אין צורך לשלם על הנסיעה במועד אחר

מאגד תעבורה נמסר בתגובה: "אגד תעבודה וועד העובדים מצויים במו"מ לניסוח הסכם קיבוצי חדש, שבמסגרתו הציג הוועד רשימה של למעלה מ-60 דרישות, אולם במקום לדון בהן בחר הוועד לנקוט ביוזמה מיותרת שעלולה לגרום לנזק כלכלי לחברה. הנהלת אגד תעבורה רואה בחומרה צעדים חד צדדיים אלו ונהג שיעבוד באופן חלקי לא יקבל שכר ויישלח לביתו.

"לטעמנו, הקריאה לעובדים שלא לגבות תשלום מנוסעים אינה חוקית ואינה שונה מקריאה לקופאי לאפשר לקונים לצאת מהסופר מבלי לשלם עבור מצרכים שלקחו. חברת אגד תעבורה מכבדת את עקרון העבודה המאורגנת וקוראת לוועד העובדים לחזור לשולחן המו"מ ולהימנע מצעדים, שעלולים לפגוע בחברה ובעובדים. אנו מקווים שהוועד יתעשת ויגלה אחריות כדי להימנע משיבוש שירות התחבורה הציבורית ופגיעה בשגרת החיים של עשרות אלפי נוסעים", נאמר בהודעת החברה.

חשוב להדגיש, כי על פי החוק, במקרה בו אי התשלום אינו באשמת הנוסע, כמו במקרה של שביתה או כאשר מכשיר הרב-קו באוטובוס מקולקל, הנוסע פטור מתשלום ואינו צריך לשלם את דמי הנסיעה במועד אחר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture