הרופאים בשיבא: העומס בחדר המיון עולה בחיי אדם

אתמול קרסו שירותי המיון בבית החולים הגדול בארץ, לאחר שנרשמה בהם תפוסה של 300% • מנהל שירותי המיון בשיבא: "זו מדינה שנותנת שירות לאזרחים ברמת אמצעים של העולם השלישי" • משרד הבריאות: הבעיה רחוקה מלהיפתר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לאחר קריסת שירותי המיון אמש בבית החולים שיבא בתל השומר, עקב העומס העצום, התייחס היום מנהל המיון במרכז הרפואי למצב החמור, והאשים כי "זו מדינה שנותנת שירות לאזרחים ברמת אמצעים של העולם השלישי, התשתיות הן של תחתית העולם השלישי".

ד"ר יעקב (ג'קי) אור, סיפר היום, "לא הייתי יכול לקלוט אתמול אף חולה חדש, אפילו אם הוא עבר תאונת דרכים, אם יש לו אוטם חד בשריר הלב או שבץ מוחי". לדברי ד"ר אור, העומס עולה בחיי אדם, מפני שאם לא מתחילים טיפול אפקטיבי בשעה הראשונה בחולים כאלה, הסיכוי שלהם לחיות יורד בעשרות אחוזים.

קרא עוד:

[postim]

בהתבטאות אירונית שהכתה גלים, אמר בכאב מנהל המיון בשיבא, "אני מרגיש כאילו יש מזימה מאורגנת של ממשלות ישראל ב-15 השנים האחרונות להרוג אנשים ואז להוריד את הצפיפות, את הביקוש לדיור וביקוש לעוד כל מיני דברים…". ד"ר אור הוסיף כי הוא מעולם לא הבין כיצד אנשים מוחים על מחיר קוטג' אבל לא יוצאים לרחובות כשבני המשפחה שלהם מתים.

"האחים והרופאים נותנים את הנשמה ונופלים מהרגליים"

אתמול בערב, הגיעה התפוסה בחדרי המיון בשיבא לכדי 300%. מאות אנשים חיכו בתור הבלתי נגמר לקבלת טיפול רפואי ראשוני, ושיירה של אמבולנסים חיכתה מחוץ לשערי המיון, מפני שהצוותים לא יכלו להכניס את החולים המפונים אל המרכז הרפואי.

"היו שם שמונה אמבולנסים שחיכו כשעה. הוצאנו את האלונקות אחת אחרי השנייה כדי להעביר את החולים. נכון שימי ראשון ידועים כימים עמוסים בכל הארץ אבל עומס חריג כזה לא זכור מזמן", אמרו בבית החולים. מנהל בית החולים, פרופסור זאב רוטשטיין, אמר אתמול כי "האחים והרופאים נותנים את הנשמה ונופלים מהרגליים, אבל בסופו של דבר מי שנפגע הוא הציבור".

העומס החריג לא התמקד רק בשיבא. בכל בתי החולים בארץ נרשמה תפוסה אדירה, והמחזות הקשים היו מנת חלקו של כל מי שנקלע לחדר מיון. בבית החולים ברזילי באשקלון, נרשמו במיון 103 חולים על 18 מיטות בלבד.

משרד הבריאות: הצלת המערכת מוערכת בכמאה מיליוני שקלים

חופי פרוספר, שהמתין עם אמו הישישה ארבע שעות תמימות בבית החולים ברזילי, סיפר: "היא אישה בת 94 ובמצב לא טוב, היא בקושי אכלה ושתתה בימים האחרונים וסבלה משיעול קשה, ופה חיכינו כל כך הרבה זמן. התחננתי לאחות שיכניסו אותה, אפילו לא שיטפלו בה, רק שיכניסו למיון, אבל אין מקום. יש פה כמויות אדירות של חולים, בית החולים עמוס בצורה מחרידה, אי אפשר לתאר את זה. המתנו בלובי של בית החולים, היא אישה עם דלקת ריאות, הדלת פה פתוחה ויש רוח פרצים".

העומס הכבד בבתי החולים הממשלתיים אינו חדש. גם בחודש עבר התלוננו בתי החולים על עומסים חריגים. במשרד הבריאות טענו כי לצורך התאמת המערכת לצרכי האוכלוסייה נדרשים כמאה מיליוני שקלים, אולם אין סיכוי שהסכום יועבר בתקופה הקרובה. "אלו תהליכים שלוקחים זמן", אמר מנכ"ל המשרד, פרופסור ארנון אפק.

מספר המיטות לנפש בישראל הוא מהנמוכים בעולם המערבי. הבעיה ידועה כבר שנים ארוכות, אולם משרד האוצר מסרב לפתור את מצוקת בתי החולים ללא רפורמה מקיפה בשירותים הניתנים בהם. במסקנות ועדת גרמן לבחינת הרפואה הציבורית בישראל, אמנם הוקדש לנושא פרק נרחב, אולם יישומן כרגע לוט בערפל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture