גדולי רבני תימן התכנסו להביע תמיכה בש"ס

אמש התכנסו גדולי רבני העדה התימנית בבני ברק, בכדי להביע תמיכה בתנועת ש"ס, במועצת חכמי התורה, וביו"ר ש"ס אריה דרעי • הגאון הרב פנחס קורח: " שלמה המלך אומר "גם מתרפה במלאכתו – אח הוא לבעל משחית", לא די שהוא יושב בבית, צריך להוסיף חיילים לתורה ולפעול להצלחת התנועה".

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אמש (ב'), התכנסו ובאו עשרות רבות מגדולי רבני תימן מכל רחבי הארץ, בבית מדרשו של חבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול רבי שמעון בעדני שליט"א. בכנס שנועד לחזק ולרומם את תנועת ש"ס. בכינוס השתתפו עשרות רבנים, ובראשם הגאונים הגדולים הרב שמעון בעדני, הרב פנחס קורח, הרב שלמה מחפוד, הרב משה תנעמי, הרב אריה גמליאל, הרב איתן גמליאל, הרב הלל הלוי, הרב חממי יוסף, הרב מאיר מוגרבי, הרב נתנאל זכריהו, הרב משה בן משה, והרב עזרא מחפוד.

את הכינוס פתח הגאון הגדול הרב פנחס קורח, מגדולי רבני תימן, אשר זעק על הסכנה הרוחנית והגשמית בפניה אנו עומדים. "אנחנו נמצאים בפני סכנה רוחנית, זוממים להרחיב את הגזירות, לא רק לדור הזה אלא גם לדור הבא. אם אין גדיים אין תיישים.גם מבחינה גשמית כולנו יודעים כמה שאברכים סובלים, שקיצצו את מלגות הכוללים וההבטחות הכנסה.

"כתוב בגמרא בראש השנה, מעשה שמלכות הרשעה גזרה גזירות על ישראל, ושאלו מטרונא אחת מה עושים? אמרה להם, צאו והפגינו. זאת לא הפגנה שצריכה רישיון, ההפגנה שלנו היא בהצבעה, לחיזוק עולם התורה. זה ההפגנה הגדולה ביותר. שהציבור יתגבש כדי להציל את עולם התורה והיהדות.

הגר"פ קורח ציין את פגישת הרבנים עם מרן זצוק"ל, "מרן זצ"ל כיתת רגליו ממקום למקום, והשפיע כדי להרביץ תורה. וב"ה זכה להעמיד משפחות על דרך התורה במסירות נפש. אני זוכר בבחירות הקודמות שהיינו אצל מרן, והוא ביקש ממרן בבכי "תעזרו לנו, קמו להם רשימות קיקיוניות לחבל בכרם ישראל, תנו לנו יד לחזק ולהמשיך את המפעל הרוחני", אני רואה בזה לא רק בקשה, אלא צוואה. מרן מתחנן אלינו שנעשה מה שאנחנו יכולים כדי להמשיך את המפעל הגדול של חיזוק עולם התורה והמוסדות.

הרב חתם בקריאה להגביר חיילים לתורה "שלמה המלך אומר "גם מתרפה במלאכתו – אח הוא לבעל משחית", לא די שהוא יושב בבית, צריך להוסיף חיילים לתורה. ואנחנו ניתן את הדין שלא עשינו כמה שאנחנו יכולים לחזק את עולם התורה. וככל שהנציגות חזקה יהיה לה יותר כח להשפיע, ויצטרכו להתחשב בה.

יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי הודה לעשרות הרבנים וראשי המוסדות על תמיכתם, וציין כי המצופה מנציגי ציבור זה לפעול ולעשות, לא רק פעם בארבע שנים, אלא כל יום – כל היום, לשירות הציבור והרבנים. זה התפקיד שלנו, לשרת את הציבור. אולי לא כל דבר אפשר לפתור, אבל חייבים לענות ולשמוע, ולהיות מחובר.

נכון שישנן טענות שבשנים האחרונות היו בעיות, אבל אנחנו הולכים לתקן את הכל. ואני מתחייב בפניכם, שמהיום והלאה, כל הנציגים שלנו יעמדו לרשות הרבנים, והמוסדות, במשך כל היום וכל השנה. וכל תלונה שיש, אני אישית מתחייב לטפל בבעיות הללו, ויש לכם את הטלפון שלי האישי.

בבחירות הקודמות הכח הדתי-חרדי הפסיד חמישה מנדטים, 2 של עוצמה יהודית, ועוד 3 של רשימות אחרות. זה הפסד עצום לעולם החרדי. העובדה שבגלל זה היה אפשרות להקים ממשלה בלי החרדים, זה הפסד של מיליארדים. וגם הפעם אחוז החסימה עלה, ואם הקולות האלו ילכו לפח, מי יתן את הדין? ולכן הפניה שלנו לכל הרבנים וראשי הציבור, לפעול בכל הכוח.

אני מסתובב בכל הארץ, יש התעוררות גדולה, גם מחילונים גמורים. כי ש"ס משלבת גם את התורה וגם את הדאגה לחלשים ולמען השכבות החלשות. ואני מאמין שאנחנו נהיה הפתעה גדולה.

הקב"ה עשה לנו נס שהפיל את הממשלה הרעה, ואנחנו צריכים לעשות עם זה משהו. כולם רואים את האמת, ולכם יש את ההשפעה הכי גדולה. ובע"ה שנזכה לקדש שם שמים.

הרב בעדני אמר בכינוס "מי שבוחר במשהו אחר, זה מחליש את הצד הטוב. פעם שעברה היה מישהו שפתח מפלגה, שאלתי אותו למה? יש את לפיד שרוצה לכוף את בני הישיבות להתגייס, ולגזור גזירות, ואתה מסכן אותנו ומחליש אותנו. והוא אמר לי כך "אני בטוח שאני אביא 15 מנדטים ואני אציל את הישיבות". נו, רבע מנדט לא הביא, ועכשיו הוא מאשים את ש"ס. וש"ס עם כל הכוח שלה לא הגיעה ל15 מנדטים. אמרתי לו חבל, אבל הוא לא שמע. זה שאדם רוצה לעשות דבר שלא צריך לעשות.

"לצערי גם אלי ישי, שהייתי מאוד מקרב אותו, וכולם אמרו לי למה? ושאלתי אותו, והוא אמר לי כל הזמן "אני לא אקים תנועה, ולא אמרה את פיהם של חברי מועצת חכמי התורה". למרות שהצענו לו כל מיני דברים…

"מה זה דתי לאומי? הרבנים של "המזרחי" אמרו לבנט ללכת עם לפיד ולא עם החרדים, כי הוא אמר שיהיה שר האוצר והבטיח להם כסף. ה"לאומי" הזה הרס את הכל, והם נלחמו יחד איתו בישיבות. אמרו לבנט לא ללכת עם החרדים. איך הם הגיעו למצב הזה? אני מזדעזע, הם רבנים, למדו תורה?.

"איזה סבל עובר על עולם התורה, באים אלי אברכים, אומרים לי "אין לנו לחם לאכול", הם לא רוצים לעזוב את הכולל, אני אומר להם לעבוד בערב בללמד תלמידים, ואחד הלך ומצא עבודה כמנקה בית ספר בשביל להביא אוכל הבייתה, כי ביום הוא בכולל.

היה לנו נס שהממשלה הזאת התפרקה, אם זה היה ממשיך, והיו רוצים להעביר את כל החוקים שהם תכננו? כבר העבירו את כל הגזירות הכלכליות, וגם חוקים שיש בהם פגיעה רוחנית עמוקה, כמו חוק הגיור, הם רוצים שכל רב יוכל לגייר, ומה היה קורה, שהיה מקבל תעודה שהוא יהודי והוא גוי גמור.

כולנו צריכים לצאת ולהשפיע על כולם, כדי לחזק את כח התורה ולומדיה ולעצור את הגזירות החמורות. לדבר בקהילות, ולדבר על החורבן שיכול להיות ח"ו אם לא נתאמץ להצליח. ונקווה שה' יעזור, שאולי המשיח יבוא ונינצל מכל הגזירות הרעות, אבל בנתיים צריך להשפיע ולפעול, ושתהיו שליחים טובים.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture