הרצוג: "הקרע הורחב"; בנט: "נאום מטלטל"

יו"ר המחנה הציוני המתמודד על ראשות הממשלה מול נתניהו, גיבה את תוכן דבריו של ראש הממשלה, אולם טען כי התנהלותו רק הזיקה למאבק בגרעין האיראני • "הנאום הזה הוא חבלה קשה ביותר ביחסי ישראל וארה"ב" • בנט: "נאום סדור, יסודי ומטלטל של ראש הממשלה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דקות ספורות לאחר סיום דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני מושב משותף של שני בתי הקונגרס במעצמה הגדולה בתבל, נאם מתחרהו על ראשות הממשלה, יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג, ביישוב ניר משה שבעוטף עזה.

הרצוג אמר בראש דבריו כי הוא יכול היה להיות בשעה זו עם נתניהו בוושינגטון, אולם "אני מעדיף להיות בנגב ולא שם, כי בעיות הביטחון בעוטף עזה, בקריית שמונה, במנרה, בזרעית ובירושלים – מדאיגות אותי לא פחות מאיום הגרעין האירני, שבו כמובן אינני מזלזל".

קרא עוד:

[postim]

"אין ספק שראש הממשלה נתניהו נואם יפה", הודה הרצוג ואמר כי הנאום היה מרשים בהחלט. "אבל בואו נודה על האמת: הנאום ששמענו היום, לא עצר את תכנית הגרעין האיראנית. הוא גם הוא לא ישפיע על ההסכם המתגבש, לא בתוכן ולא בלוחות הזמנים", טען.

"את מחיר הקרע ביחסים נשלם כולנו"

יו"ר האופוזיציה גיבה לחלוטין את ראש הממשלה במאבקו בתכנית הגרעין האיראנית, ואמר כי "אף מנהיג ישראלי לא יסבול איראן גרעינית. הנחישות למנוע מאיראן להגיע לנשק גרעיני חוצה יבשות וחוצה מפלגות". אך "האמת הכואבת היא שאחרי מחיאות הכפיים, נתניהו נשאר לבד ומדינת ישראל נותרה מבודדת", מפני שהמשא ומתן עם איראן יימשך ללא כל מעורבות ישראלית.

"הנאום הזה הוא חבלה קשה ביותר ביחסי ישראל וארה"ב", האשים הרצוג. "הוא לא ישנה את עמדת הממשל ורק ירחיב את הקרע עם ידידתנו הגדולה ובת בריתנו האסטרטגית. קרע שאת המחיר שלו נשלם כולנו".

הרצוג התחייב כי כאשר ינצח בבחירות ויתמנה לראש הממשלה, הוא ירתום "את הקהילה הבינלאומית לבלימת תכניתה הגרעינית של איראן, ולמלחמה בארגוני הטרור המאיימים על תושבי האזור כולו".

בהתקפה חזיתית על סדר העדיפויות של ראש הממשלה השוהה בוושינגטון, אמר הרצוג כי "רק לפני שבוע אמר נתניהו שהוא 'לרגע לא שוכח את החיים עצמם' ושהאתגר המרכזי בפנינו הוא התחמשות איראן בנשק גרעיני. אבל אני מאמין שחמורה לא פחות העובדה שבחברה שלנו, יש אוכלוסייה גדולה שהיא פצועה, רעבה, מדוכאת וללא קורת גג. בנימין נתניהו נכשל פעם אחר פעם במציאת פתרונות. ואת האחריות הוא מגלגל לאחרים".

יו"ר הבית היהודי לראש הממשלה: "עם ישראל ניצב כולו מאחוריך"

יו"ר המחנה הציוני הסביר באנגלית לכתבים הזרים שסיקרו את נאומו, כי הוא יהיה מחויב למאבק בגרעין האיראני לא פחות מנתניהו, אולם הוא יעשה זאת בשיתוף פעולה עם הקהילה הבינלאומית ולא בעימותים פומביים עם ידידותיה של ישראל בעולם. "הסכנה הגדולה של נאום נתניהו, היא הפיצול שהוא יצר בקהילה הפוליטית בארה"ב. זהו חוסר אחריות", אמר לתקשורת הזרה.

באופוזיציה התקשו לתקוף את ראש הממשלה נתניהו על תוכן נאומו, מאחר ומדובר בעניין קונצנזואלי בציבוריות הישראלית. אפילו יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון אמרה היום כי היא "מודאגת מאוד" מהגרעין האיראני המאיים על קיומה של ישראל. הרצוג ויריביו הפוליטיים האחרים של נתניהו התמקדו בתקופה האחרונה במשבר החמור שלטענתם יצר נתניהו ביחסים עם ארצות הברית, הנכס האסטרטגי הגדול ביותר של ישראל.

לעומת זאת קיבל ראש הממשלה גיבוי מלא מיריבו הפוליטי מימין, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, אשר נסע לוושינגטון יחד עם נתניהו כדי "לחזק אותו במאבקו הבלתי מתפשר בסכנה הקיומית למדינת ישראל". בהודעתו של בנט מיד בתום הנאום נאמר: "נאום סדור, יסודי ומטלטל של ראש הממשלה". עם ישראל ניצב כולו מאחוריך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture