אלפי בני היהדות החרדית בארה"ב השתתפו בסיום המחזור הראשון של "הדף היומי בהלכה" בקונטיקט

אלפי לומדי ונבחני "דרשו" מארה"ב התכנסו בשבת האחרונה לשבת "כינוס עולם התורה" - הקונוונשן השנתי של ארגון "דרשו" שהתקיים זו השנה השלישית בהצלחה כבירה • במרכז השבת עמד מעמד הסיום האדיר של המחזור הראשון של "הדף היומי בהלכה" • את השבת ליוו גדולי התורה וראשי הישיבות בארה"ב, בשיעורים ודרשות-חיזוק לאורך השבת

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הקונוונשן השלישי של דרשו בארהב לרגל סיום המחזור הראשון של דף היומי בהלכה (2)

אירוע ענק לכבודה של תורה בארה"ב, הסתיים לפני שעות אחדות במוצאי שב"ק האחרונה פרשת ויקה"פ שבת הקונוונשן השנתית של ארגון "דרשו", שבת המאחדת את טובי לומדי התורה מכל היבשת האמריקנית לשבת התאחדות והתעלות מיוחדת, שבת חיזוק מתוך דיבוק חברים ומתוך עמל התורה.

השנה קיבלה השבת נופך מיוחד, בכך שפתחה את מעמדי הסיום העולמיים של המחזור הראשון של "הדף היומי בהלכה" שייערכו בשבועות הקרובים בכל רחבי תבל.

שבת הקונוונשן נערכה במלון המפואר "קראון פלאז'ה" בעיירה סטמפורד סיטי שבקונטיקט, לאחר שהשנה איתרו אנשי "דרשו" בארה"ב מלון גדול הרבה יותר מבשנים עברו, לאור הביקוש העצום להשתתפות בשבת בשל השם הטוב שכבר יצא לשבתות הקונוונשן של "דרשו" בארה"ב.

אל השבת המיוחדת הגיעו לומדי ונבחני "דרשו" ו"הדף היומי בהלכה" מכל קצוות אמריקה: החל מניו יורק וניו ג'רזי הקרובות, ועד ללומדי ונבחני "דרשו" שהגיעו מדטרויט, שיקגו, פנסילבניה ואף מטורונטו ומונטריאול שבקנדה, מרחקים של שעות רבות של נסיעה.

הכל התקבצו לרגל הסיום הראשון של "הדף היומי בהלכה", של ששת חלקי המשנה ברורה שנלמדו בשנים האחרונות בכל העולם התורתי, ולרגל פתיחת המחזור החדש.

הקונוונשן השלישי של דרשו בארהב לרגל סיום המחזור הראשון של דף היומי בהלכה (4) (1500x1001)

בשבת עצמה שהו למעלה מ-2,000 מלומדי ונבחני "דרשו" במלון, ובמוצאי השבת הגיעו עוד מאות רבות למעמד ה"סיום" המרכזי שנעל את השבת המרוממת.

גדולי ראשי הישיבות והפוסקים בארה"ב כיבדו את השבת בהשתתפותם הנכבדת, ובהם הרבנים הגאונים שליט"א: הגאון רבי ראובן פינשטיין שליט"א ראש הישיבה דסטטן איילנד, הגאון רבי אהרן פלדמן שליט"א ראש ישיבת 'נר ישראל' בולטימור, הגאון רבי יהושע פיורר שליט"א ראש כולל באבוב בטורונטו, הגאון רבי יצחק זלמן גיפס שליט"א ראש ישיבת נהרדעא ורב דקהל ברכת אברהם, הגאון רבי מלכיאל קוטלר שליט"א ראש ישיבת בית מדרש גבוה ליקווד, הגאון רבי משה מרדכי לאווי שליט"א מרא דאתרא מרכז אגודת ישראל טורונטו, הגאון רבי שלמה מילר שליט"א ראש כולל אברכים ואב בית דין בטורנטו, הגאון רבי ירוחם אולשין שליט"א מראשי ישיבת בית מדרש גבוה ליקווד, הגאון רבי שמואל שוויקה שליט"א רב דקהל אוהל שמחה, הגאון רבי זאב סמית שליט"א מגיד שיעור בדף היומי בהלכה ובארגון שיעורי תורה, הגאון רבי יצחק סורוצקין שליט"א ראש ישיבת טלז ומתיבתא דלייקווד, הגאון רבי יחיאל מיכל שטיינמץ שליט"א דומ"ץ דקהל תולדות יעקב יוסף סקווירא ועוד ועוד.

מחמת כמות המשתתפים הגדולה, גם האולם הגדול של המלון לא יכל לאכלס את תפילות השבת, ולטובת התפילות והשיעורים הוקם ימים ספורים לפני השבת אוהל ענק מחוץ למלון, בו התקיימו תפילות השבת בראשותו של בעל המנגן הנודע ר' אייזיק האניג ומקהלת "שירה". מיד לאחר הקמת האוהל, צוות מיוחד של מו"צים השגיח על מלאכת הרכבת עירוב מיוחד שהקיף את המתחם מהאוהל ועד למלון הסמוך, בכדי שהמתפללים והלומדים יוכלו לטלטל מן המלון אל האוהל ולהיפך.

הקונוונשן השלישי של דרשו בארהב לרגל סיום המחזור הראשון של דף היומי בהלכה (6) (1500x1001)

עוד לפני השבת עצמה ניתן היה לראות בלובי המלון את אווירת ה"ריתחא דאורייתא" ששרתה בו, עם ההתנצחויות בהלכה ובלימוד של מיטב לומדי "דרשו" מהקצוות השונים של אמריקה, שהמאחד היחיד ביניהם הוא "דרשו", "הדף היומי בהלכה" ושאר תכניות הלימוד שלו. רק בקונוונשן של "דרשו", כך נדמה, ניתן לראות לומדים חסידי סאטמר וסקווירא היושבים יחד בשבת ומדברים בלימוד עם אברכים ליטאיים מליקווד.

כשעה לפני כניסת שבת מוקדמת, התכנסו לומדי ונבחני "דרשו" לשיעור הלכה מיוחד שמסר באוהל הענק מחוץ למלון, הגאון רבי ראובן פיינשטיין, שיעור אשר הכניס את הלומדים היטב לאווירת השבת הנפלאה שלפניהם.

הקונוונשן השלישי של דרשו בארהב לרגל סיום המחזור הראשון של דף היומי בהלכה (10)

בין קבלת שבת לתפילת מעריב נשא דברי חיזוק מיוחדים הגאון רבי יצחק סורוצקין שליט"א, ראש ישיבת טלז בקליוולנד ומתיבתא דלייקווד. הגאון שליט"א פתח את דבריו וסיפר כי לעת זקנתו, בעת חולשה לא פשוטה, הגיע פעם מרנא החפץ חיים זי"ע לאסיפה תורנית בביאליסטוק. בדבריו אמר הח"ח שע"פ דרך הטבע, גם אם האסיפה הזו הייתה מחזקת מאה מצוות – היה אסור לו לבוא, כי זו סכנת נפשות בשבילו לבוא לשם בשל מצבו הבריאותי. אבל הוא בכל זאת הגיע – כי זו אסיפה לחיזוק לימוד התורה. "כמה השקיע החפץ חיים", זעק הגר"י, "בימי חייו על כל מצוה ומצוה חיבורים וספרים, על שבת, על טהרת המשפחה, על שמירת הלשון, כמה הוא השקיע בזה שכלל ישראל ישמור כל מצוה כראוי! ולמרות זאת הוא אמר שגם אם האסיפה הזו הייתה לחיזוק מאה מצוות הוא לא היה מגיע, אך לאסיפה שמחזקת לימוד תורה – הוא כן הגיע, כי התורה היא החיים של היהודי ובלי תורה אין חיים, ולכן חיזוק לימוד תורה הוא חיזוק החיים.

במהלך כל השבת נשאו שיעורי תורה וחיזוק גדולי הרבנים וראשי הישיבות דארה"ב, ולאחר צאת השבת ותפילת מעריב נערך המעמד המרכזי של "סיום" המחזור הראשון של "הדף היומי בהלכה", ששולב ביחד עם סעודת 'מלווה מלכה'.

הקונוונשן השלישי של דרשו בארהב לרגל סיום המחזור הראשון של דף היומי בהלכה (7) (1500x1001)

את המעמד הנחה ואף נשא דברי פתיחה הגאון רבי זאב סמית שליט"א, מגיד שיעור ב"דף היומי בהלכה" ובארגון "שיעורי תורה". לאחר דברי הפתיחה הזמין בדבריו את הגאון רבי יחיאל מיכל שטיינמץ שליט"א לסיים את המשנ"ב, לפי הנוסח המיוחד שקבע מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א שיש לומר.

הקונוונשן השלישי של דרשו בארהב לרגל סיום המחזור הראשון של דף היומי בהלכה (1)

לפני שפתח בסיום, אמר הגרי"מ שליט"א: "לראות מה שהיה כאן בשבת זה מספיק. לא צריך לדרוש דרשות או לשיר שירים, כי רק לראות מה קרה כאן בשבת, שבית המדרש היה מלא לאורך כל השבת, אומר הכל. איזה אברכים, איזו אצילות ועדינות, וכולם מלאים בתורה וכולם נראים תלמידי חכמים מופלגים. זה הדבר שמספיק כדי להבין בדיוק מה קורה כאן בשבת החיזוק הזו". עוד אמר, כי "מי שלומד "דרשו" יש לו גם עולם הזה וגם עולם הבא, כי יש כעת שמחה עצומה ברגעים האלה לקראת הסיום, כולם ב"ה מרגישים זאת". הגרי"מ גם הדגיש בדבריו את זכותן של הנשים אשר מוסרות נפשן על לימוד התורה של בעליהן.

עם תום הקדיש, ניתן האות באחת והאולם הענק כולו נהיה למקשה אחת של ריקוד ושמחה מתוך שמחת התורה ושמחת הסיום. זה אל זה נקבצו יחד בריקוד ובמעגלים לומדי התורה ושוקדי ההלכה מכל יבשת ארה"ב, ובמשך דקות ארוכות שרו ורקדו שירי שמחה לרגל המעמד הכה מרגש ומכונן, של הפעם הראשונה בה סיימו יחד לומדים מרחבי העולם כולו את ששת חלקי המשנה ברורה אשר נלמד מידי יום ביומו.

לאחר מכן כובד הגאון רבי ראובן פינשטיין שליט"א בלהתחיל מחדש את החלק הראשון של המשנ"ב, עם תחילת המחזור החדש של "הדף היומי בהלכה", ובמשך דקות ארוכות מסר הגאון שליט"א שיעור עמקני בהלכות הראשונות המובאות במשנ"ב.

נשיא "דרשו" רבי דוד הופשטטר נשא דברים לאחר מכן, בהם עמד על מה שנאמר "האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם". "רואים כאן שזה לא מספיק רק להגיד את הדבר, אלא שזה צריך להיות מפורש בשם מי נאמרו הדברים. ההסבר לכך הוא שמהות התורה היא אמת, וכדי לקנות קניין בתורה חייבים להיות דבוקים במידת האמת. המהר"ל אומר ש"אמת" זה דבר שמקרב את הגאולה. הגאון רבי אלחנן וסרמן זצ"ל הי"ד, גם הוא אמר לגבי התקופה של לפני בא המשיח, אף אחד לא יודע כמה זמן זה יקח. עקבתא דמשיחא זו הנהגה מיוחדת לתקופה הזאת, אולם איננו יודעים כמה זמן זה יקח. זו תקופה של בירור.

"מורי ורבותי, בא נתאחד כולנו באחדות ובחיבור חברים להתחזק בלעשות את רצון השם, כשקודם כל נלמד מה הוא רוצה מאיתנו, ובואו נצטרף כולנו ללימוד ההלכה באהבת ישראל ובאחדות ישראל בשמירת הלשון ובאהבת חינם. נייצר "דף היומי" חדש בקרב כל כלל ישראל, "הדף היומי בהלכה". כל אחד יחזק את עצמו ואת חברו ואת אחיו. ונזכה בעז"ה לטהרת הלב ושהקדוש ברוך הוא יערה עלינו רוח טהרה ממרום. אשרינו מה טוב חלקינו שאנחנו יחדיו מצליחים להתמודד עם הבירור הזה, ושנזכה בעז"ה לשוב לציון ברינה".

הקונוונשן השלישי של דרשו בארהב לרגל סיום המחזור הראשון של דף היומי בהלכה (3) (1500x1001)

את השבת המרוממת ומעמד הסיום, חתם הגאון הגדול רבי מלכיאל קוטלר, ראש ישיבת "בית מדרש גבוה" לייקווד, אשר במשך דקות ארוכות נשא דברי חיזוק מיוחדים לחיזוק לימוד התורה וחיזוק לימוד ההלכה בקרב כלל ישראל.

"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן עולם הבא שנאמר הליכות עולם לו. איך נהיה אצל האדם ה"הלכות" ל"הליכות"? אנחנו רואים מכאן שכך זה נהיה אצל אדם שכל חייו הם הליכות של תורה. רש"י בפרשת משפטים אומר שאמר הקב"ה למשה, היעלה בדעתך שתשנה להם פעם אחת ופעם שניה. שהכוונה כאן היא שצריך ללמד אותם שוב ושוב, עד שיהיו הדברים לפניהם דברים של טעם, כדי שיהיו הדברים נחרטים בליבם. הלימוד של המשנה ברורה יש בו עמקות! מי שלומד את הדברים בטעמי הדברים ופירושם, אזי כל הליכות חייו הופכים להליכות על פי התורה".
לאחר מכן פצחו שוב לומדי ונבחני "דרשו" משתתפי השבת, בראשות גדולי התורה וראשי הישיבות, בריקודי שמחה נוספים, במשך דקות ארוכות, בשירי תורה ושמחת התורה, ובאווירת שבת אחים.

הקונוונשן השלישי של דרשו בארהב לרגל סיום המחזור הראשון של דף היומי בהלכה (9) (1500x1001)

בסיום הריקודים ופרק השמחה הודו ראשי "דרשו" לרב אהרן גבאיוף, מנהל "דרשו" בארה"ב, על הארגון המושלם של השבת הנפלאה והמרוממת.
אין ספק כי השבת הזו, תיזכר עוד ביהדות ארה"ב לדורות, כשבת שמסמלת את מהפכה הנחלת ההלכה ביהדות ארה"ב וברחבי הציבור התורני בכלל, עם הסיום העולמי הראשון של המחזור הראשון של "הדף היומי בהלכה".

הקונוונשן השלישי של דרשו בארהב לרגל סיום המחזור הראשון של דף היומי בהלכה (8) (1500x1001)

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture