מאמץ אחרון לעצור את הסחף: עצרת רבבות של הימין בכיכר רבין

לראשונה מזה שנים רבות, נאם ראש ממשלה מכהן בפני קהל רבבות בעצרת המונים • נתניהו: "קיימת סכנה אמיתית שממשלת שמאל תעלה לשלטון" • בנט להרצוג, אשר ביקר היום בכותל המערבי: "אתה לא מתבייש? זה היה ביקור אחרון לפני חלוקה?"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

קצת יותר משבוע לאחר הפגנת עשרות האלפים של ארגוני השמאל בכיכר רבין בתל אביב, הימין עורך מפגן כוח משלו באותו המקום, תחת הכותרת "מאוחדים למען ארץ ישראל", בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו ומנהיגי מפלגות הימין.

את העצרת, בה השתתפו בין 20,000 ל-40,000 איש, ארגנה פעילת הימין דניאלה וייס, אליה הצטרפו המפלגות הפוליטיות אשר פרסו את חסותן על האירוע ומימנו אותו בכספי מימון המפלגות. בשל כך, אסר יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט סלים ג'ובראן על ערוצי התקשורת לשדר את האירוע בשידור חי, משום שהעצרת הוגדרה כתעמולת בחירות.

קרא עוד:

[postim]

ראש הממשלה בנימין נתניהו היה הנואם המרכזי בעצרת, אשר אובטחה באופן חסר תקדים. נתניהו שלהב את הקהל והכריז כי "קיימת סכנה אמיתית שממשלת שמאל תעלה לשלטון".

בפתח דבריו התייחס ראש הממשלה לדבריו המקוממים של 'איש הרוח' השמאלני בעצרת בשבוע שעבר: "הגדירו אותנו כמנשקי קמעות, אחר כך הוסיפו מנשקי מזוזות טיפשים, ואני מבקש לשאול מה בדיוק הבעיה בלנשק מזוזות? ממתי זה חטא? כן, אנחנו שומרים על מסורת ישראל. כן, אנחנו מאמינים בערכי הנצח של עם ישראל. כן, אנחנו פועלים להבטיח את עתידו של עם ישראל בארץ ישראל".

"גודל הפער בין המפלגות הגדולות יכול להכריע את השאלה"

נתניהו הסביר לקהל הרבבות, כי ראשות הממשלה עשויה בהחלט ליפול בידיו של מחנה השמאל, "כשאין לנו 61 ממליצים, ואין לנו, גודל הפער בין המפלגות הגדולות יכול להכריע את השאלה". לדבריו, הפער בין המפלגות ניתן לצמצום. ראש הממשלה המשיך בקו התעמולה של הליכוד לפיו הבית היהודי וכולנו יהיו חלק בלתי נפרד מכל קואליציה שיקים, זאת כדי למשוך חלק ממצביעיהן המעוניין לראותו כראש הממשלה.

"אין זה משנה כמה מנדטים תקבל", קרא נתניהו כלפי בנט בהבטחה כי יהיה שותף בכיר בממשלתו. למנהיג 'כולנו', משה כחלון, אשר לא השתתף בעצרת, פנה בקריאה פומבית שלא להצטרף להרצוג, "איש המחנה הלאומי לא ממליך ממשלת שמאל". הוא קרא לו להצטרף לממשלה הבאה בראשותו כשר אוצר, כדי "להוריד את מחירי הדיור ויוקר המחיה, כפי שהורדנו את מחירי הסלולר בקדנציה הקודמת".

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, התייחס בנאומו לביקורו ותפילתו היום של מנהיג המחנה הציוני והמועמד לראשות הממשלה, יצחק הרצוג, בכותל המערבי. "הרצוג לקח אתו הרבה צלמים לכותל המערבי, נגע באבנים, אמר מה שהיה צריך לומר", אמר בנט, "אבל אותו הרצוג אמר בחו"ל את המלים הבאות: 'אני כשלעצמי, אין לי בעיה ולא אפול מהכיסא אם נסכם על ירושלים משולבת עם שתי בירות. בירת פלסטין במזרח העיר ובירת ישראל במערב'. ואני אומר לך – אתה לא מתבייש? על מי אתה עובד? את ירושלים אתה מוכן לחלק? בוז'י, זה היה ביקור אחרון לפני חלוקה?".

הקהל בעצרת: יותר דתיים לאומיים ומתנחלים, פחות מזרחיים ופריפריה

בימים האחרונים נוצרה תחושת חירום במחנה הימין, לאחר שסקרי סוף השבוע הראו פער מתרחב והולך בין המחנה הציוני לליכוד. בימין מעריכים כי אם אף אחת מהמפלגות לא תצליח להשיג מראש רוב של 61 ממליצים אצל הנשיא, ריבלין יטיל את הרכבת הממשלה על המפלגה הגדולה יותר, שככל הנראה תהיה המחנה הציוני בראשות הרצוג.

מנגד, בתגובה לקמפיין ה'געוואלד' של הליכוד, אשר נועד למשוך אליו בחזרה מצביעי ימין אשר נדדו למפלגות השונות: כולנו, ש"ס, יחד ובעיקר הבית היהודי, פתחו היום בכירי הבית היהודי במתקפה תקשורתית משלהם, בו הם מסבירים כי המפלגה, אשר עד לפני חודשיים קיבלה בסקרים 16-18 מנדטים, עלולה לרדת למספר חד-ספרתי של מנדטים בשל נדידת הקולות בחזרה אל הליכוד. בבית היהודי הזהירו כי אם הם יקבלו מספר מנדטים נמוך מדי, הליכוד עלול להוביל ל'התנתקות ב".

התחושה היום בכיכר רבין היתה כי הקהל שהגיע בהמוניו שייך לזרם הדתי-לאומי והימין המתנחל, אשר על קולותיו מתגוששים נתניהו ובנט. לעומת זאת, קהל הבית של הליכוד – הציבור המזרחי-מסורתי ואנשי הפריפריה – נעדר כמעט לחלוטין מהעצרת, דבר המבשר טובות למשה כחלון, אשר ממקד בציבור זה את הקמפיין שלו ומנסה בהצלחה ניכרת להעבירו אליו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture