נתניהו בונה קואליציה: ליצמן ימונה לסגן שר הבריאות, גפני לכספים ודרעי לפנים

ראש הממשלה נפגש היום בלשכתו בירושלים עם שני ראשי יהדות התורה, ליצמן וגפני, וסיכם עמם כי יחזרו לתפקידים בהם החזיקו בממשלה הקודמת • תיק הפנים הובטח ליו"ר ש"ס, אריה דרעי, אשר ייפגש עם נתניהו בהמשך היום • חשש בבית היהודי: "בסוף נישאר בחוץ"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מבזבז זמן, ועוד לפני ההכרזה הרשמית של הנשיא ראובן ריבלין על הטלת הרכבת הממשלה על כתפיו, הוא נמצא עמוק בשלבי בניית הקואליציה שלו לממשלה ה-34.

לאחר שסיכם עם יו"ר כולנו משה כחלון על מינויו לשר האוצר, כפי שהבטיח במערכת הבחירות, נפגש היום נתניהו עם ראשי יהדות התורה, הח"כים יעקב ליצמן ומשה גפני, וסיכם איתם כי הם יחזרו לתפקידיהם בממשלה ה-32: ליצמן ימונה לסגן שר הבריאות בלא שר מעליו, וגפני ליו"ר ועדת הכספים.

נתניהו אמר לליצמן ולגפני כי "יהדות התורה היא שותפה נאמנה וטבעית של הליכוד, ואנו מקווים להמשך שיתוף הפעולה הפורה בין הסיעות".

קרא עוד:

[postim]

שני הח"כים אמרו בתום הפגישה כי הפגישה התנהלה ברוח טובה והם מקווים לשיתוף פעולה פורה. ליצמן הוסיף כי "בפגישה לא נידונו דרישות תקציביות לתגבור תקציבי המוסדות החרדים, והנושא ילובן במהלך המשא ומתן".

ועדת הכספים נדרשה גם על ידי מפלגת כולנו, כדי להקל על משה כחלון את עבודתו במשרד האוצר, אולם בליכוד מאמינים כי יהיה ניתן להגיע להבנות עם כחלון וליצור שיתוף פעולה פורה בינו לבין גפני.

בשעות הקרובות צפוי נתניהו להיפגש גם עם יו"ר ש"ס אריה דרעי, אולם בשיחה טלפונית הוא כבר הודיע לו כי ימנה אותו לשר הפנים, תפקיד אותו מילא לפני יותר מ-22 שנה, בממשלת רבין השנייה.

איילת שקד: "הליכוד לא עומד במילתו לציבור הבוחרים שלו"

במערכת הפוליטית סבורים כי נתניהו ממהר לסגור עם השותפים העיקריים שלו – כחלון והחרדים – כדי לבנות לעצמו בסיס קואליציוני מוצק של 53 ח"כים. לאחר מכן יישא וייתן עם השותפים הקיצוניים יותר והבעייתיים יותר בדרישותיהם – נפתלי בנט ואביגדור ליברמן, ואם לא יצליח להגיע עמם להסכמות, או במקרה של לחץ כבד מדי מצד הבית הלבן והקהילה האירופית למניעת ממשלת ימין, יפנה למחנה הציוני ויציע ליו"ר יצחק הרצוג ממשלת אחדות לאומית, שתהיה רחבה ביותר ותכיל את 77 הח"כים של הליכוד, המחנה הציוני, כולנו, ש"ס ויהדות התורה.

אנשי הבית היהודי מתוסכלים מאוד מהתנהלות העניינים, וחוששים שהם יישארו באופוזיציה בסופו של דבר. יו"ר הסיעה והמיועדת לתפקיד שרה, ח"כ איילת שקד, אמרה הבוקר לגלי צה"ל, כי "כרגע הליכוד לא עומד במילתו לציבור הבוחרים שלו". לדבריה, "הליכוד הבטיח שהבית היהודי יהיה השותפה הראשונה אתה הוא ינהל משא ומתן, לצערנו זה לא קורה וזו אחריות של הליכוד שזה יקרה".

אבן הנגף המשמעותית ביחסים בין ש"ס ויהדות התורה לבית היהודי היא תיק הדתות. בבית היהודי מעוניינים להמשיך ולהחזיק בתיק עתיר המשרות והכיבודים, אשר מוחזק בממשלה הנוכחית בידי סגן השר אלי בן-דהן, ואילו במפלגות החרדיות ראו בעיניים כלות את הרס שירותי הדת במדינה בשנתיים האחרונות, ולא מוכנים בשום אופן לתת למצב להימשך. ש"ס דורשת את התיק לעצמה ויהדות התורה תומכת באופן מלא בדרישה זו.

(צילום: אמיר סולטן – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture