נטיעה של שמחה: משרד התחבורה עצר מיידית את כל הנטיעות המבוצעות בכביש 1

בעקבות הישנות הנטיעות בכיבש מס' 1 סיירו ח"כ הרב מקלב, מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי ומנהל מנהלת הכביש אינג' דוד לנדסמן ואלו הורו לעצור מיידית את העבודות עד לקיום ישיבה מורחבת עם כלל הגורמים ההלכתיים וההנדסיים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

משרד התחבורה ומנהלת עבודות הרחבת כביש 1 ייעצרו כל הנטיעות בתוואי הכביש במהלך שנת השמיטה, עד לקיום ישיבה מורחבת בנושא בהשתתפות בכירי המשרד, מהנדסים ונציגי הרבנות הראשית. כך הודיע מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי במהלך סיור שקיים בתוואי הכביש עם ח"כ הרב אורי מקלב (יהדות התורה), מנהל מנהלת כביש 1 אינג' דוד לנדסמן ומנהל העבודה בשטח.

בחודשים האחרונים, עם התקדמות עבודות התשתית בכביש מספר 1 בדרך לירושלים, ביצעה החברה הקבלנית הסוללת את הכביש נטיעות לצד חלקי הכביש שכבר רובדו. לנוכח הנטיעות בשנת השמיטה פנה ח"כ הרב משה גפני (יהדות התורה) אל שר התחבורה ישראל כץ והעמידו על חומרת הדברים ובמקביל פנה ח"כ אורי מקלב אל מנכ"ל המשרד, מר עוזי יצחקי, כשהוא מתריע על העבודות. במשרד התנצלו על הנטיעות והבהירו כי ניתנה הוראה שלא לטעת דבר בקרקע בשנת השמיטה ולעצור את פריסת קווי ההשקיה.

עם זאת, בשבועות האחרונים שוב התקבלו בלשכתו של ח"כ הרב אורי מקלב דיווחים של נוסעים בכביש שהבחינו בנטיעות לצד הכביש. גם בבית המדרש להלכה בהתיישבות בראשות הגר"י אפרתי התקבלו פניות אודות העבודות, ומבדיקות שערכו אנשי בית המדרש בשטח התברר כי במקום נעשות עבודות האסורות על פי ההלכה בשנת השמיטה. גם הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו פנה בנושא אל שר התחבורה, ישראל כץ, והעמידו על הצורך בהתייעצות הלכתית בעבודות הגינון השונות הנעשות לצד הכביש.

בעקבות כך פנה ח"כ הרב מקלב שוב אל מנכ"ל משרד התחבורה ודרש ממנו לערוך עמו סיור בשטח, על מנת לוודא כי לא מתבצעות עבודות האסורות בשנת השמיטה. מבירור שנערך מול מנהלת הכביש התברר כי מדובר בנטיעות שלדברי המהנדסים חיוניות לביצוע כעת, משום שנטיעות אלו אמורות להשריש בהקדם ולהחזיק את הקרקע כדי למנוע התמוטטות של הכביש עם בוא הגשם – ולפיכך מדובר בנטיעות שמטרתן למנוע סכנת חיים של הנוסעים בכביש.

השבוע סייר במקום ח"כ הרב אורי מקלב, לצד מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי ומנהל מנהלת כביש 1 אינג' דוד לנדסמן שהגיעו על מנת מקרוב אחר העבודות והשמירה על ההוראות. לאור המצאים שעו מהשטח הורה מנכ"ל משרד התחבורה לעצור מיידת את כל עבודות השתילה המבוצעות לאורך הציר ולכנס מיידית ישיבת עבודה בהשתתפות נציגי הרבנות הראשית – על מנת לבחון את הדרך לשמור על ביטחון הנוסעים בכביש מחד ומבלי לפגוע חלילה בקדושת השמיטה מאידך.

"הטיעונים על כך שהנטיעות נחוצות על מנת לחזק את האדמה כדי שלא לגרום לסכנת חיים לנוסעים בכביש עם תחילת ירידת הגשמים הינם נכונים, אולם כל טיפול בקרקע בשנת השמיטה זקוק לחוות דעת הלכתית ולא ניתן לקבל החלטה כזו משיקולים מקצועיים בלבד", אומר ח"כ הרב אורי מקלב ומברך את העוסקים בנושא על הרגישות שגילו. "כעת העבודות הופסקו עד לקיום ישיבה נרחבת בנושא, שם תוצג גם חוות דעת הלכתית ויוצגו הפתרונות ההלכתיים הדרושים", הוסיף.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture