ליצמן תופר חליפה: "אחדש את ביקורי הפתע בבתי החולים"

סגן שר הבריאות לשעבר קיבל הבטחה מראש הממשלה שיזכה להחזיק בתיק גם בממשלה הבאה, וכבר מצהיר על סדרת תכניות העבודה שלו לקדנציה הקרובה • בין השאר: חיזוק חדרי המיון, הרחבת טיפולי השיניים חינם, רפורמת הסיעוד והמשך השר"פ ותיירות המרפא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המו"מ הקואליציוני החל רק היום באופן רשמי, אולם עובדה זו לא מנעה מראשי הסיעות החרדיות לסכם עם ראש הממשלה בנימים נתניהו על התיקים אותם יקבלו בממשלה הבאה.

יו"ר יהדות התורה, ח"כ יעקב ליצמן, אשר שימש כסגן שר הבריאות בממשלה הקודמת, נאם היום בכנס מנהלי בתי החולים שנערך על ידי ההסתדרות הרפואית. ליצמן אמר למנהלים כי הוא ככל הנראה ישוב להחזיק בתיק הבריאות בממשלה הבאה וסיפר כי בתכניתו לשוב ולבצע ביקורי פתע בבתי החולים, כפי שערך בקדנציה הקודמת.

סגן שר הבריאות לשעבר ולעתיד הבטיח כי בכוונתו לחזק את חדרי המיון שאך לאחרונה סבלו מעומסים כבדים ביותר ומתפוסה של עד 300% מיכולת הקיבול שלהם.

במילים חריפות תקף ליצמן את החלטתה של שרת הבריאות הקודמת, ח"כ יעל גרמן מיש עתיד, לבטל את ההרחבה ברפורמת טיפולי השיניים חינם לילדים, אותה החל בכהונתו הקודמת, ואמר כי בקדנציה הבאה ירחיב את הזכאות לטיפולי שיניים במסגרת סל הבריאות לילדים עד גיל 18.

קרא עוד:

[postim]

תכנית נוספת עליה דיבר ליצמן היא רפורמה מקיפה בתחום הסיעוד. בכוונתו להעביר את שירותי הסיעוד לאחריותן של קופות החולים, והתכנית תמומן מהעלאה של 0.5-0.6% במס הבריאות אשר מנוכה ממשכורתו של כל עובד.

העמדה המעניינת ביותר של ליצמן היא בנושא השר"פ (שירותי הרפואה הפרטיים), שליצמן תומך בהכנסתו לתוך מערכת הבריאות הציבורית. "זה כמו כביש אגרה. מי שיכול לשלם נוסע בו ומי שלא נוסע בכביש הרגיל", אמר בכנס.

נושאי המחלוקת: השר"פ ותיירות המרפא

אבן הנגף העיקרית בכהונתו השנייה של יו"ר יהדות התורה במשרד הבריאות, צפויה להיות סוגיית השר"פ – שירותי הרפואה הפרטיים הניתנים בתשלום מלא על ידי רופאים בכירים בבתי החולים הממשלתיים, מחוץ לשעות העבודה שלהם. 'ועדת גרמן' שהקימה שרת הבריאות לשעבר, החליטה לבטל את הנוהג, אשר מכניס כסף רב לקופותיהם הריקות של בתי החולים, בטענה לאי-שוויון ולפגיעה באנשים שאים ידם משגת לשלם עבור טיפולים פרטיים. הוועדה המליצה בתמורה להעביר תוספת של מאות מיליוני שקלים לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית.

ח"כ ליצמן ידוע כתומך נלהב בהמשך ההסדר הקיים, משום שלדעתו הכסף הרב המוזרם על ידי כך למערכת מחזיק את בתי החולים ומציל אותם מקריסה כלכלית, וגם כדי להעניק לכל אדם בעל ביטוח בריאות פרטי את הזכות לבחור את רופאיו. ליצמן אמר שהמלצות ועדת גרמן הן פופוליסטיות ולא רציניות, וציין כי אם לשרה הקודמת היה עניין בשיפור מערכת הבריאות היה עליה פשוט לעשות מעשים במקום לדבר ולהקים ועדות.

נושא נוסף השנוי במחלוקת הוא תיירות המרפא. ועדת גרמן החליטה לצמצם את היקף התופעה, ואילו לדעתו של ליצמן זו דרך נוספת להכניס כסף לבתי החולים הסובלים מגירעונות חמורים בתקציביהם, והתועלת בה רבה על הנזק שלכאורה נגרם בתוספת העומס על הרופאים.

(צילום ארכיון: פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture