הנשיא ריבלין בהשבעת הכנסת: "אני מפציר לחתור לסיום המשא ומתן הקואליציוני בהקדם"

"הבית הזה הוא בית זכוכית. ואולם, קירות הבית הזה שקופים, לא רק בשל עיני העם הנשואות לכאן - אלא כדי שעיניכם, יהיו נשואות אל העם. אל הציבור שאתם נציגיו, אל העם שאתם עכשיו משרתיו. אל תשאירו את כאבי העם הזה ודרישותיו, מחוץ לכתלי המשכן"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין פתח את ישיבתה הראשונה של הכנסת ה-20 לאחר שנכנס לאולם המליאה לקול תרועות כבוד.

"ב'יום הבוחר' האחרון, הוכיחה שוב הדמוקרטיה הישראלית שהיא חזקה, בועטת ובלתי צפויה", פתח הנשיא את דבריו. "בכרמיאל ובנצרת, בבני ברק ובתל אביב, באריאל ובכוכב יאיר, בנחל עז, ברהט, בנתיבות, בירושלים ובארץ כולה; יצאו מיליוני אזרחים ואזרחיות להרכיב את הפסיפס הישראלי של הכנסת העשרים".

הנשיא ריבלין התייחס למשא ומתן הקואליציוני להרכבת הממשלה ואמר: "טרם הושלמה המשימה, כל עוד לא הושבעה ממשלה בפני כנסת נבחרת זאת. אני מפציר בכל הצדדים הנוגעים בדבר, לחתור לסיום המשא ומתן הקואליציוני בהקדם. המערכת הציבורית סובלת משיתוק מזה חודשים ארוכים ויש לאפשר לה לשוב ולתפקד. כל יום שעובר, גובה מהעם בישראל מחיר יקר".

קרא עוד:

[postim]

הנשיא התייחס למערכת הבחירות ואמר: "חברי וחברותי. אתם, שליחיו של הציבור. במהלך מערכת הבחירות, נדמה היה לפעמים שהדרמה מתחוללת בין הפוליטיקאים לבין עצמם, בין הפוליטיקאים לתקשורת, בין קמפיינים לספינים, בין 'הם', ו'אתם' ו'אנחנו'. אבל כעת, משתמו ההתכתשויות, הגיע הזמן לשוב אל השחקנים הראשיים, אזרחי ואזרחיות מדינת ישראל. לא אתם, היושבים כאן, המפסידים או המנצחים, אלא הם. הם, שבשליחותם אנו פועלים, כמשרתי הציבור – ולא כנבחרים מורמים מעם. יושבים כאן היום לא מעט חברי כנסת חדשים. דעו לכם, הבית הזה הוא בית זכוכית. ואולם, קירות הבית הזה שקופים, לא רק בשל עיני העם הנשואות לכאן- אלא כדי שעיניכם, יהיו נשואות אל העם. אל הציבור שאתם נציגיו, אל העם- שאתם עכשיו משרתיו. אל תשאירו את כאבי העם הזה ודרישותיו, מחוץ לכתלי המשכן. את כאבם של חסרי הדיור וחסרי הישע, את מצוקתם של העובדים העניים, את דרישותיהם של העובדים הלא מתגמלים, את חששם המתמשך של תושבי עוטף עזה, הביאו אותם אתכם לישיבות הסיעה, לחדרי הועדות, למליאה הזאת. אל תשכחו לרגע, מי שלח אתכם לכאן; אמון הציבור הוא הנכס היקר ביותר שיש בדמוקרטיה- והאמון הזה, נתון עכשיו בידי כל אחת ואחד מכם.

"נכבדיי. היסוד השני עליו עומד הבית הזה, הוא ייצוג פניה של הישראליות, המתהווה והמשתנה עם השנים. בבית הזה, יושבים יחד, כשותפים שווים, כל נציגי החברה הישראלית. יחד, הם מעצבים, את משמעותה של האזרחות הישראלית בחדרי הועדות, בשדולות ובמליאה; את דמותה ועתידה של מדינת ישראל. לכל אחד שיושב כאן, תואר שווה, וקול שווה.

"חבריי. דווקא הכנסת מוכרחה להיות ערה לשנויים התרבותיים והדמוגרפיים, הדרמטיים, המשנים את פניה של החברה הישראלית לבלי הכר. מספיקה הצצה להרכב תלמידי כתות א' במערכת החינוך, לתמהיל המשתנה של תלמידים חילונים, דתיים, ערבים וחרדים, כדי לעמוד על כך. המציאות הזאת-הגם שאינה פשוטה לעיכול, אינה מאפשרת לנו, להמשיך ולחשוב במונחים הישנים של "ממלכתיות" מול סקטוריאליות, של רוב ומיעוט.

"מכובדי. היסוד השלישי, עליו עומד הבית הזה, הוא האחריות שבהכרעה. בדמוקרטיה הפרלמנטרית שלנו, הבית הזה, הוא המקום, שבו מתקבלות ההחלטות. ההכרעות שאתם מקבלים כאן, הן התגשמות החרות שלנו כעם, במדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. לא זכינו בחרות מן ההפקר, שילמנו עליה, ואנו עדין משלמים, בדמים רבים; אנו נמשיך להגן עליה מכל משמר בחזית הביטחונית, אבל גם כאן, בחזית האזרחית, בחזית היהודית והדמוקרטית."

הנשיא ריבלין פנה אל חברי הכנסת ואמר: "בעוד זמן קצר, תישבעו אמונים לכנסת ישראל. נבחרתם, על מנת להכריע. עם זאת, זכרו את כבוד החרות והאחריות שבהכרעה. אינכם מכריעים רק עבור מי שבחרו בכם; אתם מכריעים עבור כלל הצבור בישראל. הנף יד שלכם מעצב היסטוריה, חורץ וקובע את גורלו ועתידו של העם הזה. בבית הזה, נחתמו הסכמי שלום, ושביתת נשק, בהכרעותיו נקרעו רבבות אזרחים מבתיהם, נגזרו גזרות, ונחקקו חוקים, שעיצבו את חובותינו, את זכויותינו, ואת דמותנו כעם. חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, חוק חינוך חובה, חוק בריאות ממלכתי; בידיכם נתונה האפשרות, לחוקק חוקה, למדינת ישראל. האחריות הכבדה הזאת, מונחת על כתפי האופוזיציה והקואליציה כאחת. אתם, כולכם, עכשיו, מאה ועשרים מנהיגי העם ודיניו. חכמי ישראל אמרו: 'לעולם יראה הדין עצמו, כאילו חרב מונחת לו על צווארו; וידע, את מה הוא דן, ולפני מי הוא דן, ומי עתיד להיפרע ממנו, אם נטה מקו האמת'. בשם העם בישראל, אני מתפלל, שתשרה ביניכם רעות ואחווה, ושיתקבלו הכרעותיכם בעוז, תבונה וענווה. היו ברוכים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture