"פוסק הדור החסידי": העיתונות הכללית נחשפת לראשונה לדמותו של הגר"ש וואזנר זצוק"ל

הציבור הכללי מופתע מהכבוד העצום שחלק קהל יראי ה' למיטתו של גדול פוסקי ההלכה בדורנו • הקורא החילוני הממוצע מעולם לא נחשף לדמות הענקים של מרן הגר"ש וואזנר • "היום לא יהיו שידורים חיים, אין לו מפלגה...", כתב אמש באירוניה אחד העיתונאים בתקשורת הכללית בתלונה כלפי עמיתיו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"הרב שמואל וואזנר, מפוסקי ההלכה החשובים בעולם בעשרות השנים האחרונות, הלך לעולמו בליל חג הפסח, והוא בן 102. הרב המנוח, שבציבור החרדי החסידי זכה לכינוי 'פוסק הדור', היה הסמכות ההלכתית הכלל-חסידית העליונה, חוצת מחנות וחצרות. פסיקותיו התקבלו והשפיעו גם בציבור הליטאי". כך מדווח הבוקר אחד העיתונים הכלליים לקוראיו, אשר נחשפים לראשונה לשמו ולמעמדו הרם של פוסק הדור.

עיתון אחר בחר להדגיש דווקא את אורח חייו הפשטני והצנוע של פוסק הדור: "לפני יותר משנה חגג הרב וואזנר את יום הולדתו המאה", מספר הכתב לקוראים. "החגיגות היו רחוקות מכל סממן של ראווה. מלבד הרמת כוסית 'לחיים' ואיחולי מזל-טוב של ילדיו ונכדיו הקרובים, לא נרשמה חגיגה מיוחדת. אחד מבני המשפחה תיאר את האירוע במילים: "צניעות, צניעות וצניעות". שנה קודם, ביקש הרב מבני ביתו לשמש ביום תאריך הולדתו ה-99 כסנדק בברית מילה, כסגולה לאריכות ימים".

קרא עוד:

[postim]

עיתון נוסף יודע לספר לקוראיו: "חיבורו התורני המפורסם ביותר של הרב שמואל ואזנר היה סדרת ספרי השאלות והתשובות 'שבט הלוי'. במסגרת זו הרבה לעסוק, בין היתר, בפסיקות הנוגעות ליישום ההלכה בחיים המודרניים – בעיקר לנוכח התפתחות הטכנולוגיה. בזכות אותו חיבור, הוצמד לרב וואזנר הכינוי 'בעל 'שבט הלוי', עד שהפך למעין שם נרדף לו, וקהילות רבות של חסידיו בארץ ובעולם נקראות כך. השם שבחר הרב לסדרת השאלות והתשובות מבטא את היותו צאצא לבני שבט לוי, אשר שירתו לצד הכהנים בבית המקדש".

"בציבור הישראלי הכללי שמעו כמעט לא יצא, אולי כי מיעט מאוד לעסוק בענייני ציבור ופוליטיקה", כותב עיתונאי נוסף, "אבל בקהילה החרדית אין ילד שלא יודע על 'פוסק הדור החסידי'. רבים, כולל אדמו"רים שונים, ראו בו "פוסק הדור החסידי", אבל מעמדו הרם של הרב וואזנר והתגובה החרדית הקשה לפטירתו נובעים לא רק מחיבוריו ההלכתיים, אלא גם מהעובדה שהיה מזוהה עם דור המייסדים: הוא שריד כמעט אחרון לעולם הישיבות החרדיות באירופה שלפני השואה. אדם שנגע בצעירותו בדור הרבנים האגדיים מאירופה, כמו 'החפץ חיים' ורבי מאיר שפירא מלובלין, וכשהגיע לישראל היה שותף לשיקום הקהילה החרדית, כתף אל כתף עם החזון איש וגם עם רבני היישוב הישן".

בניגוד למנהיגי הדור האחרים, כמרנן ורבנן הגר"ע יוסף והגרי"ש אלישיב זצ"ל, ויבלחט"א הגראי"ל שטיינמן שליט"א, אשר זכו לחשיפה ציבורית נרחבת גם בקהלים מחוץ לציבור החרדי, שמו של הרב וואזנר כמעט לא היה מוכר לחילוני הממוצע. האיש אשר העמיד את על תילה את הפסיקה ההלכתית בדורנו, ואשר חלק גדול או אולי רוב ממורי ההוראה כיום הם תלמידיו ותלמידי תלמידיו, לא עניין מעולם את התקשורת, עקב התנזרותו המוחלטת מהעניינים הפוליטיים.

מכל כלי התקשורת החילוניים, אחד בלבד(!) טרח לשלוח כתב לסיקור ההלוויה הענקית, אולם רובם ככולם דיווחו בהרחבה על פטירתו של פוסק הדור. אחד העיתונאים בתקשורת הכללית כתב אמש באירוניה: "לרב וואזנר מעמד הלכתי של 'פוסק על', בדומה לרב אלישיב והרב עובדיה. אבל היום לא יהיו שידורים חיים, אין לו מפלגה…".

(צילום: אנשיל בעק)

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture