המונים מלווים למנוחות את הגאון רבי חיים גריינמן זצוק"ל

עדכונים שוטפים ממהלך ההלווייה • על פי ההבנות עם המשטרה, המיטה תוצא ישירות אל רכב ה'חברה קדישא', ולא תינשא בידי המלווים לאורך מסע ההלוויה • כוחות גדולים של המשטרה התפרסו באזור ומבצעים הכנות אחרונות למסע ההלוויה • יספידו: הגאונים רבי דב לנדו, רבי מאיר גריינמן ורבי אברהם ישעיהו גריינמן

רבבות תלמידים, מעריצים ושאר עמך ישראל צפויים ללוות היום למנוחות את הגאון רבי חיים גריינמן זצוק"ל, אחיינו וגדול תלמידיו של החזון אי"ש, אשר נלקח לגנזי מרומים בחג שביעי של פסח והוא בן 89.

אתמול בערב, עם צאת השבת, התעטף העולם היהודי ביגון וכאב על השבר הכפול אשר פקד אותו בפטירתו של הגר"ח זצוק"ל, פחות משבוע לאחר סילוקו לישיבה של מעלה של מרן פוסק הדור ובעל 'שבט הלוי', הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצוק"ל.

עקב האסון הכבד שהתרחש בהלוויית מרן הגר"ש וואזנר, בו נספו שניים מהמלווים ונפצעו רבים אחרים עקב הדוחק הרב וחוסר הארגון, החליטה המשטרה בשיתוף עם בני המשפחה והעסקנים לדחות את ההלוויה ולקיימה היום, כדי שיוסדרו כל אמצעי הבטיחות למניעת הישנותה של הטרגדיה הנוראית, וללא חשש מחילול שבת על ידי כוחות המשטרה המופקדים על ארגון מסע ההלוויה.

קרא עוד:

[postim]

הבוקר, כאמור, ייצא מסע ההלוויה בשעה 11:00 מרחבת בית מדרשו של הגר"ח ברחוב חידושי הרי"ם פינת רחוב דבורה הנביאה בבני ברק, אל בית החיים שומרי שבת-זיכרון מאיר, שם ייטמן לצד דודו החזון אי"ש, אליו היה קשור בכל ליבו ונפשו.

מיטתו הטהורה כבר הובאה הבוקר מביתו אל המקווה הפרטי בו נהג לטבול, מתחת לבית מדרשו, שם נערכה ה'טהרה'. הגר"ח זצוק"ל הזהיר בצוואתו שלא להכניס את מיטתו לבית המדרש או להכריז על מסע הלוויה ברמקול.

על פי ההבנות עם המשטרה, המיטה תוצא ישירות אל רכב ה'חברה קדישא', ולא תינשא בידי המלווים לאורך מסע ההלוויה. הספדים צפויים להישמע מפי יבלחט"א ראש  ישיבת סלבודקא הגאון רבי דב לנדו, אחיו של הגר"ח – הגאון רבי מאיר גריינמן ובנו של הגר"ח – רבי אברהם ישעיהו. כוחות גדולים של המשטרה כבר מתפרסים באזור ומבצעים הכנות אחרונות לסידורי ההלוויה.

11:03- סדר הלוויה נפתח באמירת סדר פרקי התהילים "יושב בסתר" וכו'.

11:18- עפ"י הנאמר בצוואתו הקדושה "שיעתירו בעדו", קהל האלפים פותח באמירת שלוש פרקי תהלים (קכא, קל, קמב) ולאחריהם תפילת 'אנא ה' מלא רחמים'. החזן הוא הרה"ג משה בויאר שליט"א.

11:36- הספד ע"י הגאון רבי דוב לנדו שליט"א. "הדבר היסודי שראינו אצל מורנו ורבנו הוא לימוד התורה בכל הכוחות". עפ"י בקשת המשפחה מקריא הגר"ד לנדו בדמעות את הדברים שהכתיב בצוואה מרן הגר"ח גריינמן זצ"ל "תחילה אבקש ללמוד ולהתפל בתפילת אנא ובשמות המשניות למחילה וסליחה וכפרה לתקן אשר עוויתי וכל המרבה בזה יתברך ממקור הברכות ובקשה זו שטוחה אליכם ולכל מאן דרחים לן אנא תתייחסו לבקשה זו כאילו אני עומד ומתחנן ומבקשכם כי לב יודע מרת נפשו".

11:45- הספד ע"י אחיו הגאון רבי מאיר גריינמן שליט"א, הגר"מ סיפר כי לפני שש שנים בדיוק, באסרו חג הפסח תשס"ט, כשיצא לנחם את בני הגאון רבי יהודה שפירא זצ"ל ביקש ייסורים מן השמיים, למחרת בערב שבת נפל ארצה והתרסקו עצמותיו. עפ"י דברים שאמר הגר"ח עצמו, הוא הרגיש כאילו בא מלאך מן השמים ודחפו בכוח גדול, מאז סבל ייסורים נוראים בקשיים גדולים בכל צעד ושעל ועל כל נשימה ונשימה, עם כל זאת המשיך ללמוד וללמד עם התלמידים בבחינת 'אדם כי ימות באוהל'. "רבים ראו את חורבן בית ראשון בפטירת החזו"א, עכשיו אנו עומדים בחורבן בית שני".

12:01- קדיש מפי בנו הרב אי"ש גריינמן שליט"א.

12:04- ביחד עם ההודעה כי 'לא ילך אחריו זרע', הודיע הרב בויאר כי 'מפני כבודו' לא ישאו את המיטה רק אלו שהורשו לכך מראש. הכרוז מנחה את הקהל בתוקף שלא להתעכב ולהתחיל במהלך הלוויה, מערך שוטרים נרחב שומר על שטח סטרילי סביב המרחב בו תנוע המיטה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו