'המודיע' חושף • חב' ביג לבעלי החנויות: "שבת – יום מסחרי חזק"

עיתון 'המודיע' חושף היום מכתב שנשלח לכל בעלי החנויות במתחם 'ביג' אשדוד, ובו מבהיר מנכ"ל הקניון: "אנו משקיעים המון כסף בפרסום ושיווק המתחם בשבתות, יש לנו הזדמנות אחת ויחידה להרגיל את הלקוחות שאנו פתוחים בשבת" • בסיעות החרדיות שבו והבהירו: "נפרוש מהקואליציה אם חילולי השבת בעיר יימשכו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המרצע יצא מן השק: העיתונאי ישראל הרשקוביץ חושף הבוקר (ד') בעיתון 'המודיע', מסמך פנימי של חברת 'ביג פאשן' שהגיע לידיו, ממנו עולה כי החברה רואה את הפעילות המסחרית בשבתות כבסיס לרווחיות הרשת, כשבהתאם לכך היא מדרבנת את בעלי החנויות במתחם לפתוח את החנויות בשבת ואף לנקוט במאמצים למשוך את הלקוחות למתחם דווקא בשבתות.

"אם עד כה טענו בעלי חברת 'ביג פאשן' כי הנהלת הקניון אינה נוקטת עמדה בכל הנוגע לפתיחת החנויות במתחם בשבת, מתברר כעת כי פני הדברים שונים לחלוטין", אומר הרשקוביץ.

במסמך, שנשלח ליותר ממאה החנויות הפועלות במתחם 'ביג פאשן' אשדוד ("לכבוד מנכ"לים/מנהלי רשת/ מנהלי שיווק BIG FASHION אשדוד") ביום 26 מרץ האחרון, ואשר עליו חתום מר בועז דרינקס מנכ"ל הקניון באשדוד, נכתב תחת  הכותרת "פתיחה בשבתות" בזה הלשון:

"שלום לכולם, אני מבקש להזכיר לכם שהחל מהשבת הקרובה (ההדגשה במקור. נ"ה) המתחם פתוח לקהל משעה 10:00 בבוקר ועד 22:00 ברציפות.

"אנו משקיעים המון כסף בפרסום ושיווק המתחם בשבתות, בנוסף לכך יהיו המון אטרקציות לקהל הפוקד את המתחם.

באשר על כן, מוסיף דרינקס, "יש לנו הזדמנות אחת ויחידה להרגיל את הלקוחות שאנו פתוחים בשבת, ואני מצפה שתירתמו לעניין לטובת בניית יום מסחרי חזק שישפר את התוצאות העסקיות של החנות".

 

"הנהלת הקניון מפעילה לחץ מאסיבי על בעלי החנויות לפתוח בשבת"

10686778_601222166678199_1216042997284248021_nהקניון באשדוד צילום: פייסבוק

המסמך נשלח כאמור לכל בעלי החנויות, ואחד מהם הוא שהעביר ל'המודיע' את המסמך כאשר הוא אומר ש"קשה להאמין, אבל הנהלת הקניון פשוט מפעילה לחץ מאסיבי על בעלי החנויות לפתוח את החנויות בשבת, והלחצים הללו עושים פירות. אני יכול בהחלט לומר כי בעלי חנויות שלא העלו על דעתם לפתוח את החנות בשבת פתחו את החנות או שהם שוקלים ברצינות לעשות זאת, הן בשל התחרות הבלתי הוגנת עם בעלי החנויות האחרות הפתוחות בשבת והן בשל הלחצים של הנהלת הקניון שרואה כיעד עסקי את מיצוב הקניון כמרכז פעילות עסקי הפועל בעיקר בשבת – מה שימשך למקום אלפי תושבים מכל הסביבה".

ואכן, מהמסמך עולה בבירור כי החברה הציבה לעצמה כיעד וכמטרה להפוך את יום השבת ל'יום קניות' ("יום מסחרי חזק"), וזאת לאחר שהקניון מיצב את עצמו כמרכז הפתוח בשבתות. המטרה היא לגרום לכך שתושבים מכל האזור שעד כה לא היה להם היכן לקנות בשבת, ינהרו בהמוניהם לאשדוד על מנת לבצע את הקניות ביום המנוחה.

קרא עוד:
[postim]

חשוב לציין כי פרסומו של המסמך מעמיד במבוכה את הנהלת הקניון, שכן עד כה התנערה החברה, לפחות רשמית, מפתיחתן של החנויות בשבת. כזכור, בהודעה הרשמית של החברה שפורסמה לפני כשלושה שבועות הבהירה הנהלת 'ביג' כי "מרכז הקניות ביג אינו מכתיב פתיחה בשבת ומאפשר לכל שוכר ושוכר להחליט על דרך עבודתו… יש להבדיל בין עסק לעסק ולא להאשים את המרכז עצמו שמהווה רק אכסניה לשוכרים שפועלים כל אחד על פי מצפונו. אגב, חוק העזר מאפשר פתיחה של עסקי מזון ולכן לא יוכל המרכז למנוע פעילות בשבת". כעת מתברר כי בניגוד לאמור, החברה מדרבנת ומעודדת את בעלי החנויות לפעול בשבת, כאשר חנויות שלא יביעו נכונות לפעול בשבת אמורות לוותר מראש על קהל היעד העיקרי של לקוחות הקניון שמגיעים אליו אך ורק בשבתות.

המסמך

"זו התפתחות מסוכנת ומדאיגה", אומרים רבני העיר אשדוד, שהבהירו כי המסמך מהווה נקודת מפנה "לא רק לאשדוד, אלא לעצם המאבק לשמירת השבת בכל ערי הארץ. שכן אם הנהלת מרכז מסחרי ענק מסוגלת לקבוע כי השבת הוא יום הפעילות העיקרי שלה ובעלי החנויות במתחם נדרשים ליישר קו עם ההחלטה, מה גם שהיא אכן מבוססת במציאות שכן בפועל מתברר כי אלפי לקוחות נוהרים לקניון מכל ישובי הסביבה, הרי שאפשר לומר כי תם עידן במדינת ישראל וכי המדינה שעד לא מכבר נחשבה כשומרת שבת לפחות באופן רשמי, מתבררת ככזו שיום השבת בה הפך ליום פעילות ומסחר ככל הימים".

אגב, פניה שהעביר 'המודיע' למנכ"ל הקניון בבקשה להבין כיצד נשלח מכתב רשמי שכזה כשהוא בעצם מסית לעבירה על החוק, מה גם שהוא אינו עולה בקנה אחד עם ההצהרה הרשמית של הקניון – טרם זכתה למענה.

 

 "אין פשרות"

הרבנים שבו והפנו אצבע מאשימה לראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, שהפר את הבטחתו לציבור בוחריו ולמפלגות החרדיות לאחר שהוא אינו נוקט בצעדים נגד הקניון, על אף שהוא נפתח בתקופתו. הם הזכירו כי קניון 'ביג' סבל מעיכובים שונים שהערימה העיריה בדרך לפתיחתו וזאת בשל ליקויים שונים ומשונים שנמצאו בו, אך נושא שמירת השבת לא הוזכר וכלל לא עלה לדיון לאורך כל הדרך. יתירה מזאת, אף עתה, לאחר שהתברר כי השבת נרמסת בו בראש חוצות, לא נעשה דבר על מנת להסיר את החרפה.

בעיר עצמה סערו הרוחות אתמול לאחר שפורסמה אזהרתם של סיעות יהדות התורה וש"ס שהבהירו לראש העיר כי במידה וקניון 'ביג' לא ייסגר בשבתות, הם יפרשו מהקואליציה. מאחר וחברי המועצה הדתיים והחרדים (יחד עם סיעת 'קול הלב' בראשות ר' אבינועם שושן, שמנהל מצידו מאבק עיקש למען שמירת השבת בעיר) מהווים רוב בעיריה, המשמעות היא כי לראש העיר לא תישאר קואליציה והוא לא יוכל להעביר כל החלטה במליאה.

הידיעה פורסמה אתמול בעיתונות ובכלי התקשורת המקומיים והנציגים החרדיים הבהירו כי אכן מבחינתם אין ולא תהיה כל פשרה: "כל עוד הקניון פתוח בשבתות לא נוכל להמשיך את שיתוף הפעולה", הבהירו איש איש בסגנונו. "משכך, וחרף העובדה שעד כה שיתוף הפעולה עם הנהלת העיר היה אמיץ, לא תישאר לנו ברירה וניאלץ לממש את איום הפרישה על כל המשתמע".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture