דיווח: פריצת דרך במו"מ עם בנט; בבית היהודי מכחישים

על פי הפרסום ב'גלובס', בנט יוותר על משרד החוץ, אולם הוא ישודרג ויקבל את תיקי הכלכלה והעניינים האסטרטגיים • אריאל יקבל את תיק החקלאות ושקד תמונה גם היא לשרה • במפלגה מכחישים: "אין שום התקדמות; אנו מקבלים הצעות דרך התקשורת בלבד"

האם אירעה פריצת דרך ראשונה במשא והמתן הקואליציוני בין הליכוד לבית היהודי? על פי דיווח ב'גלובס', הצדדים הצליחו להגיע להבנות על חלוקת התיקים ולמצוא פשרה אשר תאפשר התקדמות לקראת חתימה על הסכם קואליציוני.

על פי הפרסום, בנט לא ימונה לשר החוץ או הביטחון כפי שדרש והתעקש בתחילה, אלא יישאר במשרד הכלכלה וימונה במקביל גם לשר לעניינים אסטרטגיים, כך שיהיה לו קשר ביצועי לתחום המדיני-ביטחוני.

בנוסף, תקבל הבית היהודי 2 תיקים נוספים, ולא יותר מהמגיע לה על פי מפתח חלוקת התיקים. שר הבינוי אורי אריאל יעבור למשרד שולי – תיק החקלאות אשר אליו תצורף החטיבה להתיישבות, ואילו ח"כ איילת שקד תמונה אף היא לשרה.

בבית היהודי מכחישים כי הושגה התקדמות. "לצערנו אנחנו מקבלים הצעות מהליכוד דרך התקשורת, אז נאלץ לדחות אותן גם דרך התקשורת", אמרו במפלגה, והוסיפו בציניות כי ימשיכו לעקוב באתרי האינטרנט אחרי התקדמות המו"מ…

קרא עוד:
[postim]

סלע מחלוקת נוסף בשיחות עם הבית היהודי הנו דרישתה של המפלגה להמשיך ולהחזיק בתיק הדתות. ש"ס ויהדות התורה הטילו וטו על המשך החזקתו בידי אנשי הציונות הדתית, ושתי המפלגות דורשות כי התיק יימסר לש"ס. ב'וואלה' נחשף היום, כי בליכוד פנו לאנשי הבית היהודי וביררו איזה פיצוי יספק אותם כדי לוותר על משרד הדתות. בבית היהודי לא הציגו דרישות מסוימות, אולם הודיעו כי אם תוצג בפניהם הצעה קונקרטית הם יבחנו אותה וייתכן שיסכימו לוותר על תיק המריבה.

פשרה בסוגיית תיק הדתות אשר תעביר את המשרד לחזקתה של ש"ס, תאפשר ליו"ר המפלגה אריה דרעי להתפשר מצדו על מנהל התכנון במשרד הפנים, המהווה את החסם המרכזי לסגירת ההסכם הקואליציוני עם מפלגת כולנו. נתניהו מעוניין לחתום על ההסכמים הקואליציוניים בהקדם האפשרי, והורה לצוות המשא והמתן של הליכוד לנסות להגיע לחתימה עם מפלגת כולנו של משה כחלון עוד לפני יום העצמאות אשר יחול ביום חמישי הבא.

הערב: הפגישה העשירית במספא בין אנשי הליכוד ויהדות התורה

המחלוקת העיקרית עם כחלון היא, כזכור, דרישתו להוציא את מנהל התכנון ממשרד הפנים ולהעבירו אל תחת שליטתו במשרד האוצר, או אל משרד הבינוי, בו יכהן ככל הנראה חבר מפלגתו ח"כ יואב גלנט. בש"ס מתנגדים למהלך, אשר יותיר את משרד הפנים המובטח לדרעי מקוצץ סמכויות ומוחלש במידה ניכרת.

בימים האחרונים נעשו מאמצים רבים להגיע לפשרה בנושא, וההנחה במערכת הפוליטית היא שלבסוף יועבר אכן מנהל התכנון כדרישת כחלון, ואילו דרעי ייאלץ להסתפק בפיצוי בתחומים אחרים כמו הדתות, עליו ניטש מאבק בין ש"ס לבית היהודי, או לחילופין יוותר כליל על משרד הפנים ויקבל תיק חשוב אחר כמו התחבורה, למשל.

בתוך כך, צוותי המו"מ של הליכוד ויהדות התורה סיכמו ביניהם לשוב ולהיפגש בכנסת היום בשעה 8 בערב. המשא והמתן בין שתי "השותפות הטבעיות" כבר לובן ומוצה כמעט עד תומו, וחתימתה של יהדות התורה מתעכבת בינתיים בעיקר בשל רצונה לחתום במשותף עם ש"ס, עמה מתואמים אנשי המפלגה.

(צילום: פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו