הנשיא ריבלין העניק לנתניהו ארכה של שבועיים נוספים להרכבת הממשלה

"התקדמנו ואנחנו בדרך להרכבת ממשלה, אולם דרוש לי זמן נוסף על מנת שהיא תהיה יציבה וכדי להגיע להסכמות", אמר ראש הממשלה לנשיא • ריבלין השיב כי היות ולא חל שינוי במספר הממליצים ולדעתו של נתניהו ביכולתו לעמוד במשימה, הוא מעניק לו שבועיים נוספים • המועד הסופי: י"ז באייר

בהקדמה של יומיים, עקב יום הזיכרון לחללי צה"ל שיחול ביום רביעי, התייצב היום ראש הממשלה בנימין נתניהו במשכנו של נשיא המדינה ראובן ריבלין, כדי לבקש ממנו ארכה של שבועיים נוספים להרכבת ממשלתו הרביעית – הממשלה ה-34 של מדינת ישראל.

"באתי לכאן הבוקר כדי לבקש ממך הארכה על מנת שאוכל להשלים את מלאכת הרכבת הממשלה", אמר נתניהו לנשיא.

"אנחנו התקדמנו ואנחנו בדרך לשם, אבל דרוש לי זמן נוסף על מנת שהיא תהיה יציבה ולהגיע להסכמות בדברים השונים והחשובים כדי שנעמוד באתגרים העומדים בפני מדינת ישראל", הוסיף ראש הממשלה, אשר עדיין לא הצליח לחתום על הסכם קואליציוני עם אף אחת מהשותפות הפוטנציאליות.

קרא עוד:
[postim]
כצפוי, הארכה ניתנה ללא דיונים מיותרים או עיכובים כל שהם. "הואיל ולא חל שינוי בנסיבות ההמלצה לפיה הטלתי את התפקיד עליך, ומאחר שאתה עדכנת אותי ביכולתך לסיים את מלאכת ההרכבה תוך פרק הזמן הנדרש, אני נותן לך בזאת ארכה של 14 יום לצורך השלמת הרכבת הממשלה", השיב ריבלין.

הנשיא הוסיף כי "עם ישראל כולו משווע להקמתה של ממשלה שתוכל לקבל החלטות והכרעות", ואיחל לראש הממשלה שבימים הקרובים יצליח להקים ממשלה יציבה למדינת ישראל.

CDBWpGOUEAA_Kn2

כעת יוכל נתניהו להמשיך במאמציו להרכיב ממשלה עד י"ז באייר, ה-16 במאי למניינם. אם לא יצליח במלאכתו, דבר שסיכוי קלוש שאכן יתרחש, תוטל הרכבת הממשלה על מועמד אחר מבין חברי הכנסת אשר הנשיא יראה בו כבעל הסיכויים הטובים ביותר לעמוד במשימה.

בתוך כך, אישרה מליאת הכנסת לפני שעה קלה את מינוים של הח"כים יצחק וקנין מש"ס ונחמן שי מהמחנה הציוני לסגנים הזמניים של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, עד להרכבת הקואליציה ומינוי הסגנים הקבועים. וקנין צפוי למלא את התפקיד בפועל בעת נסיעתו הצפויה של אדלשטיין לחו"ל בתחילת השבוע הבא.

(צילום: מרים אלסטר – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו