דיווחים בתקשורת הערבית: הרוגים רבים בתקיפה ישראלית בסוריה

על פי הפרסומים, בליל שבת הותקפו מחסנים של טילי סקאד בפאתי דמשק וביום רביעי הושמדה שיירה שהובילה נשק לחיזבאללה • לדברי מומחה לענייני סוריה, "אם אכן בוצעה תקיפה, יש לכך משמעויות צבאיות רבות" • בירושלים מסרבים להתייחס לדיווחים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בליל שבת מחסנים של טילי סקאד בבסיסי חטיבות סדירות של הצבא הסורי, באזור הרי אל-קלמון שבפאתי הבירה דמשק, כך דיווחה רשת אל-ג'זירה.

בכיר בארגון 'הצבא הסורי החופשי', גנרל אבו מוחמד אל-ביטאר, אמר הבוקר כי מספר רב של חיילים סוריים ואנשי חיזבאללה נהרגו בתקיפות, והבסיסים נהרסו כליל.

"חיל האוויר תקף בסיסים של שתי חטיבות, 155 ו-65, שמחזיקות בנשק אסטרטגי הכולל טילי סקאד וטילים ארוכי טווח נוספים", אומר מומחה לענייני סוריה. "התקיפה בוצעה בהרי קלמון הידוע כאזור שבו נלחם חיזבאללה ומהווה סוג של נתיב הברחה מסוריה ללבנון". לדבריו, "אם אכן בוצעה תקיפה, יש לכך משמעויות צבאיות רבות".

קרא עוד:
[postim]

רשת אל-ערביה דיווחה בנוסף כי ביום רביעי האחרון אירעה תקיפה של שיירת כלי רכב אשר הובילה כלי נשק כבדים לחיזבאללה. לפני כשבועיים התפרסם ברשת גרמנית כי ישראל תקפה באזור חומס, אך הפעם הידיעה אושרה מפי מקורות סוריים רבים ואף הופצו צילומים של העשן המיתמר מהבסיס הצבאי.

"לא נאפשר העברת נשק איכותי לחיזבאללה ולגורמי טרור אחרים"

הפעולה המשמעותית האחרונה בסוריה שיוחסה לישראל, אירעה לפני כשלושה חודשים, אז תקפו כלי טיס של חיל האוויר שיירה של בכירים איראניים ובכירי חיזבאללה שסיירה ליד הגבול ברמת הגולן.

בתקיפה המוצלחת בינואר נהרג מפקד כוח חיזבאללה ברמת הגולן הסורית, ג'יהאד מורניה, בנו הצעיר של ראש הזרוע הצבאית של הארגון, עימאד מורניה, אשר חוסל בדמשק שבע שנים קודם לכן בידי סוכנים אמריקנים וישראלים. בנוסף נהרג גנרל במשמרות המהפכה של איראן, אשר עסק בחימוש והדרכה לחיזבאללה.

לפחות שש תקיפות נוספות בשטח סוריה יוחסו לישראל בשנתיים האחרונות. בין השאר הושמדו מחסנים של טילי נ"מ מתקדמים, טילי קרקע-קרקע, טילי חוף-ים מסוג 'יאחונט', מוצבים של הצבא הסורי ושל חיזבאללה ומעבדות מחקר של משטר אסאד.

במערכת המדינית ובמערכת הצבאית בישראל מסרבים בעקביות להתייחס לפרסומים הזרים על התקיפות. המענה הלקוני בכל פעם הוא "לא נתפשר על כך ולא נאפשר חצייתם של קווים אדומים שיסכנו את ביטחונה של ישראל" או בניסוח דומה, אולם בעבר רמזו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון כי ישראל אכן היא זו שביצעה את הפעולות.

יעלון הדגיש מספר פעמים כי מדינת ישראל לא מתערבת במלחמת האזרחים בסוריה, אך הבהיר כי "לנו יש את הקווים האדומים שהצבנו, ואנחנו עומדים בהם: לא נאפשר העברת נשק איכותי לחיזבאללה ולגורמי טרור אחרים, לא נאפשר העברת נשק כימי ונגיב על כל פגיעה בריבונות שלנו. אנחנו טוענים שבסופו של דבר עלינו להגן על עצמנו בכוחות עצמנו, ולעשות זאת באחריות ובשיקול דעת. איננו מצפים שצבאות זרים יעשו זאת בשבילנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture