"קַדְשֵם בִּקְדוּשַת הַשַבָּת" • השבת ייקראו תושבי אשדוד להשתתף בעצרת התפילה ביום ב'

אשדוד החרדית מתלכדת למען השבת: היערכות שיא לקראת עצרת התפילה שתתקיים בע"ה ביום ב' לצד רובע ז' • היום יתוגברו 'שולחנות השבת' ותושבי העיר יחשפו לחומרי הסבר אודות חשיבות שמירת השבת

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מתלכדים למען השבת: לאור קריאת רבני העיר אשדוד, יעוררו בשבת הקרובה רבני הקהילות וגבאי בתי הכנסת בעיר את הציבור אודות חשיבות ההירתמות למען השבת, כשבראש ובראשונה נדרשת ההשתתפות בעצרת התפילה שתתקיים בע"ה ביום ב' הקרוב, ער"ח סיון, לצד רובע ז' בעיר. במקביל, יתוגברו היום 'שולחנות השבת' הפזורים בכל רחבי העיר בכל ערב שבת, וכן יופצו חומרי הסברה לציבור הכללי על תרומתה של השבת למשפחה היהודית.

בעיר עצמה נמשכות ההכנות ל'עצרת התפילה' עליה הורו רבני העיר, ומאות רבות של פעילים פנו עד כה לועדת ההיגוי שמונתה בידי הרבנים במטרה לסייע וליטול חלק בפעילות. מאמץ מיוחד מוקדש להפצת חומרי ההסברה בכל רחבי העיר מתוך רצון להביא את דבר השבת לכל חלקי הציבור ולחשוף אותם לנועם השבת. "המטרה" אומרים בועדת ההיגוי, "היא לפעול במקסימום של גיבוי ציבורי ואין לנו ספק כי התמיכה שאנו מקבלים כבר כעת מהציבור הכללי רק לך ותגבר".

קרא עוד:
[postim]

קריאה מיוחד הופנתה לרבנים הפועלים בריכוזי הציבור הכללי, לייחד מאמץ לשכנוע בעלי עסקים מכל רחבי העיר לבל ישקלו כלל את פתיחת עסקיהם בשבת, על אף התחרות המאיימת עליהם. "בפעילות הסברה ממוקדת, בדרכי נועם ובקריאה מלב אל לב, יושגו היעדים שהם חזרה לעידן שבו נשמרה השבת בכל חלקי העיר", אמרו הרבנים שהזהירו מפני סכנה של התלקחות שיכולה לפגוע במרקם העדין של אוכלוסיית העיר הרבגונית. כן הורו הרבנים להתחזק כל אחד בשמירת השבת בביתו, וזאת על ידי לימוד הלכות שבת על שולחן השבת.

אתמול, לאחר קבלת ברכתם של גדולי ישראל שליט"א למהלך, סיימו חברי ועדת ההיגוי את הביקורים שערכו בבתי רבני העיר ובהם קיבלו את ברכתם לעצרת. בעקבות זאת יוכרז בכל בתי הכנסיות בעיר אודות חובת ההשתתפות בעצרת התפילה שתתקיים בע"ה ביום ב' הקרוב, בשעה 18:00 בערב, בשד' ירושלים שלצד רובע ז'. כפי שהודגש, מדובר בעצרת תפילה בלבד שתכלול תפילת מנחה וסדר יום כיפור קטן, סליחות, אמירת פרקי תהלים ובסיום קבלת עול מלכות שמים.

בוועדה חוזרים ומדגישים כי מדובר בעצרת ולא בהפגנה, ומשכך לא ישאו בה נאומים ולא תותקן כלל בימת כבוד. ההפגנה, חזרו והבהירו, אינה מיועדת נגד אף גורם וכל מטרתה להביע כאב ספונטני ולהפיל תחינה בפני נותן השבת. הציבור מצידו מתבקש בכל לשון של בקשה לשמור על קדושת המעמד, ובעיקר להישמע להוראות המשטרה והסדרנים ולא להיגרר חלילה לפרובוקציות שעשויות לפגוע בסופו של דבר במטרות וביעדי העצרת.

אתמול נפגשו שוב חברי הועדה יחד עם חברי מועצת העיר, הפועלים כאיש אחד בלב אחד למען המטרה, כשעל הפרק עמדו הדרכים שבהם ניתן לסייע להפקת העצרת. חברי הועדה הביעו הערכה לנציגי הציבור מכל הסיעות החרדיות בעיריה, והבהירו כי "הקהילה החרדית באשדוד התברכה בברכת השלום המלווה אותה, והדבר בא לידי ביטוי במערכה זו, בה נוטלים חלק כל הקהילות, הפועלים כאיש אחד למען המטרה, כאשר בזכות זאת אין לנו ספק כי נזכה לראות בהצלחתה של המערכה".

 

מזכיר ועדת הרבנים למען השבת: "לא ניתן שיכפו עלינו אורח חיים המנוגד לרוחינו"

בישיבת רבני העיר עם חברי המועצה ועסקני השבת הבהיר הרב יצחק גולדקנופף, מזכיר 'ועדת הרבנים למען השבת': "איננו יודעים כיצד תסתיים מערכה זו, בדיוק שלא ידענו כיצד יסתיימו המערכות הקודמות בהן מחה הציבור על הפגיעה בשבת, והמחאה עשתה את שלה".

"המראה שבו ישובים כל נציגי הקהילות, הפועלים בעצה אחת למען המטרה בשליחותם של כל רבני העיר, מרגש ומפעים כאחד" אמר מזכיר 'ועדת הרבנים למען השבת שע"י גדולי ישראל', הרב יצחק גולדקנופף, שציין כי "העיר אשדוד התברכה בכך שהציבור החרדי פועל בה לכל אורך הדרך בליכוד כוחות, והדבר בא לידי ביטוי במאבק הנוכחי למען השבת".

הדברים נאמרו בישיבה שהתקיימה השבוע בעיר, בה השתתפו רבני העיר, עסקני השבת וחברי המועצה מכל הסיעות החרדיות בעיר. מזכיר ועדת הרבנים העלה על נס את הפעילות הנעשית בתיאום מלא ותוך ליכוד כל הכוחות הממוקדים כולם למען המטרה.

בהמשך ציין כי "תושבי אשדוד שומרי השבת, שמהווים את הרוב המוחלט בעיר, לא יעברו בעיר ולא ישתקו נוכח הפגיעה בקדושת השבת. הם רואים בכך איום קיומי על נוכחותם בעיר, כאשר החלופה היא לעזוב את העיר – דבר שלא יעלה על הדעת. אך אין ספק כי הם לא יסכימו להתגורר בעיר שהשבת נרמסת בה בראש כל חוצות. הם הגיעו להתגורר בה משום שהם מבקשים לגור במקום שהשבת נשמרת בו, והם לא ישבו בחיבוק ידיים נוכח חילולה" אמר וציין כי המסר הועבר בשבוע האחרון לראשי החברות השותפות, בצורה כזו או אחרת, בקבוצת 'ביג'.

"לא פעם נטען כי הציבור החרדי מנסה לכפות את אורח חייו על הציבור הכללי", הוסיף, "אך מעניין שהפעם אנו עדים לכפיה אמיתית. מנסים לכפות על הציבור החרדי אורח חיים הפוגע ברוחם. כיצד אפשר לחשוב שהציבור יסכים לכך?"

כשנשאל מה מטרת המערכה ומה הם היעדים הפתיע מזכיר ועדת הרבנים, שהובילה כזכור את המאבקים הציבוריים הגדולים למען השבת בעת האחרונה, כאשר ענה כי אין לו תשובה לכך… "איני יודע מה המטרה, בדיוק כפי שלא ידענו מהי המטרה כאשר יצאנו למאבק נגד 'אל על', נגד אינטל, 'am:pm', נגד חילולי השבת בחוצות היוצר, כיכר ספרא, כוכב נולד ועוד. בכל המקרים הללו לא ידענו כלל מהי המטרה. ידענו שכאשר כואב – צועקים, וכאשר פוגעים בשבת, היום שעליו נאמר 'אתה קידשת את היום השביעי לשמך' ואנו רואים כיצד יום זה הופך למשל ולשנינה, הרי שאי אפשר לשבת בחיבוק ידיים".

"פוסק הדור ומי שהנחה אותנו במאבקים הללו, מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל", גילה, "הצביע בפנינו על היעד והוא אמר כי 'לא עליך המלאכה לגמור'. אנו לא אמורים כלל להציב יעד. אנו אמורים לעשות את שלנו, להתפלל ולמחות, ונותן השבת הוא שיערה רוח טהרה ממרום ולק-ל גומר עלי".

לסיכום אמר כי "מי שחשוב שהוא יוכל למנוע מהציבור החרדי באשדוד למחות, טועה. לא הגענו לדרגתם של אבותינו שמסרו נפשם למען השבת, אך דבר אחד ברור: אם יפגעו בשבת – נמצא ונמחה ונעשה כל שבידינו להסיר את החרפה. ומי שחושב שהמערכה תסתיים בעצרת התפילה, טועה. זהו הצעד הראשון ואנו נעשה כל שבידינו למחות, להתריע ולבקש שמתחם 'ביג', כמו יתר הקניונים ומרכזי המסחר שנפתחו בעיר בשנים האחרונות, יסגרו בשבתות. העיר אשדוד היא עיר שומרת שבת שמרבית אוכלוסייתה מסורתית ושומרת שבת, ותושבי העיר כמו יתר תושבי הארץ לא יסכימו שדווקא עיר זו תהפוך למוקד ולסמל לחילולי שבת חלילה".

(צילום ארכיון: חדשות שלנו)

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture