קבלת התורה: מאות בני נוער של תנועת 'אור ישראלי' סיימו מסכת לראשונה בחייהם כהכנה למתן תורה

מעמד קידוש השם: אלפי נערים של תנועת בני הנוער 'אור ישראלי' התקבצו למעמד סיום מסכת לראשונה בחייהם באולמי הדודאים בעיר התורה והחסידות בני ברק

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

תנועת אור ישראלי שהוקמה לפני כעשור מעניקה בית חם ואוהב לאלפי בני נוער, המנותקים מתורה ומצוות חלקם הגדול בשלבי התקרבות וחלקם חובשים כבר מפארים את כותל המזרח בהיכלי הישיבות הקדושות, הנערים מתקבצים שלוש פעמים בשבוע באחד מ-160 הסניפים הפזורים ברחבי הארץ וסופגים לקרבם ערכי נצח של תורה ויראת השם.

במהלך השנים זכו הנערים להתחיל ללמוד גמרא דף אחר דף בתלמוד בבלי. עכשיו, לאחר תקופת לימוד ארוכה זכו כחמש מאות נערים נבחרים מכל רחבי הארץ לסיים לראשונה בחייהם מסכת.

ההתרגשות הייתה גדולה. שבועות ארוכים עמלים רבני 'אור ישראלי' להכין את הנערים ליומם הגדול. אוטובוסים מכל רחבי הארץ שינעו את התלמידים לאולם הדודאים, שם נפתח הערב המיוחל בתפילת מעריב נרגשת, כשלפני התיבה עובר נשיא הארגון, חבר מועצת הרבנות הראשית ורבה של מגדל העמק הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן. אלפי הנערים קראו 'ספירת העומר' בהתרגשות מרובה.

לאחר התפילה נשא דברים יו"ר התנועה , הרה"ג רבי אברהם גרינבוים, יו"ר קרן וולפסון שהעלה על נס את הזכות לסיים מסכת "חכמינו אמרו כי יום זה נקרא 'יומא טבא לרבנן'. מי שמסיים מסכת הוא לא סתם נער, הוא הופך ברגע אחד ל'רבנן'. אשריכם שזכיתם לכך".

נשיא התנועה, הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן שיבח את המסיימים וקרא לכל הנערים להצטרף למעגל הלומדים: "מי שסיים פעם אחת מסכת, יודע את הטעם המתוק של סיום מסכת שלימה. לכו בנים שמעו לי, בואו והצטרפו ללגיונו של מלך ותהיו גם אתם מהמסיימים". לאחר דבריו קיבלו על עצמם מאות מהנערים להתחיל ולסיים מסכת.

עוד שעות ארוכות נמשך הכינוס כשאת בימת הכבוד מפארים רבנים ואישי ציבור. בין היושבים ראשונה; ח"כ הרב משה גפני, ח"כ הרב אורי מקלב, מזכ"ל דגל התורה הרב יעקב אשר, הרב אליעזר סורוצקין, פרופ' יעקב נאמן ועוד.

שיאו של הערב היה שהנערים עלו זה אחר זה ומסיימים את המסכת אותה יגעו ולמדו בעמל רב. עם סיום, נערך 'קדיש הגדול' ע"י דור בטיטו מסניף "בית שאן שעלה לבמה מלווה ברבו הרב פנחס בדוש שליט"א שסיים מסכת לע"נ אבי שנפטר בדמי ימיו לפני כחצי שנה ורבבות הנערים קראו 'שמע ישראל' בדחילו ורחימו. הרב חיים פוקס רכז 'אור ישראלי' שיבח את הסדר המופתי שנשמר בכל עת האירוע כיאה לתלמידי חכמים.

דברים נרגשים השמיע בוגר התנועה מסניף מעלה אדומים וכיום מחשובי התלמידים בישיבת 'באר התורה' י-ם והוא ציטט את מאמר חז"ל על "המאור שבה מחזירה למוטב" וסיפר עד כמה שינוי לטובה הוא חש מעצם לימוד המסכת והסיום. אחריו נשא דברים קצרים חייל שנפצע במבצע 'צוק איתן' ואף הוא זכה לסיים בערב זה מסכת בש"ס בזכות אור ישראלי.

אל תוך הלילה נמשך האירוע כשאלפי בני הנוער התרכזו בריקוד סוער ומרגש של הודיה ושבח לה' שהבדילנו מן התועים ונתן לנו תורת אמת. אכן, היה זה הכנה לחג מתן תורה.‏

מוקדם יותר, כשעה קלה לפני מעמד הסיום הגדול התברכו חלק מהמסיימים אצל גדולי ישראל אשר התקבלו בחביבות יתר בביתם של גדולי ומאורי הדור.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture