שביתה פראית בנמלים: ביהמ"ש הורה על חזרה לעבודה, העובדים נעלמו

העובדים מבהירים: "הפעם אנחנו הולכים עם המאבק הזה עד הסוף וללא הגבלת זמן" • שר התחבורה ישראל כץ: "שביתות ואיומים לא הרתיעו אותי עד היום וגם לא ירתיעו. הם רק ממחישים מדוע צריך לבטל בדחיפות את המונופול הקיים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

השביתה הפתאומית בנמלים הולכת ומקבלת צורה של בריונות מצד ועדי העובדים. לאחר הוראתם החד-משמעית של בתי הדין לעבודה על ביטול מידי של השביתה, ירדו העובדים למחתרת והודיעו: "מוכנים לשלם כל מחיר ולשבת בכלא".

היום התקיימו דיונים מקבילים בבתי הדין האזוריים לעבודה בחיפה ובאשדוד, אולם נציגי העובדים בחרו שלא להופיע לדיונים, למרות זימונם. בתי הדין הורו כל אחד בנפרד על ביטול מידי של השביתה הפתאומית וחזרתם לעבודה של עובדי הנמלים, אולם אלה החליטו להתעלם במופגן ולהעלם מהשטח.

"הפעם אנחנו הולכים עם המאבק הזה עד הסוף וללא הגבלת זמן", הודיעו ראשי ועדי העובדים. "העובדים חוששים מאוד כי ביטחונם התעסוקתי והחוסן הכלכלי של הנמלים הקיימים ייפגע בצורה אנושה לאחר הקמת הנמלים החדשים, שבה תיווצר מציאות חדשה ובה שוב לא תהיה תחרות הוגנת אל מול הנמלים החדשים והמודרניים העומדים לקום", נאמר בהודעה.

קרא עוד:
[postim]

לטענת ועדי העובדים, "הממשלה מאיצה מאוד את נושא הקמת הנמלים החדשים אבל מזניחה, באופן מכוון ובוטה, את נושא עתיד הנמלים הקיימים. ברור לחלוטין כי יש כאן יד מכוונת אשר מעוניינת להפוך את נמלי חיפה ואשדוד לנמלים נכים וחסרי פוטנציאל אל מול הנמלים החדשים שיוקמו".

שר התחבורה: "הרפורמה תימשך ותביא לתחרות ולהוזלת יוקר המחיה"

שר התחבורה ישראל כץ קרא בתגובה לעצור מידית את שביתת הפתע בנמלי הים: "אני קורא לעובדים להפסיק מיד את השביתה הפראית ואת הפגיעה בציבור. הרפורמה תימשך ותביא לתחרות ולהוזלת יוקר המחיה".

לדברי השר כץ, היום ייחתמו ההסכמים עם חברות בינלאומיות מסין ומהולנד, שיפעילו את הנמלים החדשים ויהפכו את ישראל למרכז בינלאומי של תובלה ימית. "הנמלים החדשים יתחרו בנמלים הקיימים ויביאו לתוספת של אלפי מקומות עבודה. שביתות ואיומים לא הרתיעו אותי עד היום וגם לא ירתיעו. הם רק ממחישים מדוע צריך לבטל בדחיפות את המונופול הקיים", הבהיר כץ.

עומסים כבדים בנמלים, הנזק מוערך בכ-10 מיליון ש"ח ליום

הבוקר דווח על עומסים כבדים בנמלים. בנמל חיפה ממתינות 6 אניות לטיפול, ו-6 נוספות מכלות את זמן בים הפתוח בהמתנה לכניסה לנמל השובת. בנמל אשדוד העומס גדול אף יותר: 18 אניות תקועות ברציפי הנמל ו-7 נוספות בלב הים.

הנפגעים העיקריים מהשביתה בנמלים הם סוכני אניות, בעלי אניות, חברות תובלה יבשתית, סוכני מכס, משלחים בינלאומיים ומפעלים. המשמעות הכלכלית של אנייה תקועה עמוסה במכולות היא נזק ממוצע של 45 אלף דולר ביום.

אחד ממנהלי חברות התובלה הימית תיאר את המצב: "היום אני צריך להוציא 150 מכולות מהנמל ללקוח אשדודי ולא אוכל לעשות זאת. בנמל אשדוד העובדים עושים מה שהם רוצים, מתי שהם רוצים ואיך שהם רוצים. אותי לא מעניין אם הם צודקים או לא, אלא הפגיעה הממשית בענף ההובלה. היום לי נגרם נזק של 70-50 אלף שקל. אבל יש עוד 250 חברות הובלה שפוקדות את הנמל מדי יום. ייתכן שאצלן הסכומים יותר גבוהים. צריך גם לחשוב על עיכוב הסחורות העתידי. זה נזק עצום של 10 מיליון שקלים ביום למשק ורק בנמל אחד".

(צילום: משה שי – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture