יו"ר ועדת הכלכלה, איתן כבל: "אתקן מהיסוד את החיים עצמם"

ח"כ איתן כבל נבחר לעמוד בראש ועדת הכלכלה: "ועדת הכלכלה בראשותי אף פעם לא תהייה אופוזיציה לציבור" • שר הכלכלה אריה דרעי: "בכוונתי לעבוד יחד עם ח"כ כבל, לטובת כלכלה טובה ובריאה יותר גם לישראל השנייה ולחלשים"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

חברי ועדת הכלכלה של הכנסת בחרו היום פה אחד בח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) לעמוד בראשות הוועדה. יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), הציג את ההמלצה למנות את ח"כ כבל ואמר כי הוא "האדם הנכון במקום הנכון".

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי יואל אדלשטיין (הליכוד), בירך גם הוא את ח"כ כבל ואמר כי הוא מאוד לא מרוצה מתוצאות ההצבעה. "רציתי לראות את ח"כ כבל ממשיך את העבודה אתו בוועדת ההסכמות, אבל אני מקבל את ההכרעה הדמוקרטית. ח"כ כבל הוא מהנמרצים והמנוסים בבניין ואני בטוח שנראה זאת בא לידי ביטוי בניהול ועדת הכלכלה, שחולשת על נושאים רבים במשק המדינה".

לאחר בחירתו תפס ח"כ כבל את כסא היו"ר והודה ליו"ר הכנסת אדלשטיין וליו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג. ח"כ איתן כבל אמר: "בהתרגשות גדולה וביראת כבוד אני נכנס היום לאחר התפקידים החשובים בחיי – אעמוד בראש ועדת הכלכלה, הוועדה העוסקת בחיים עצמם של אזרחי ישראל ומשפיעה על חיי האזרחים יותר מכל ועדה אחרת בכנסת. יוקר המחייה, המשבר בדיור, הגז של כולנו, החשמל והמים, התחבורה הציבורית, בנקאות למשקי הבית, מזון ועוד – ועדת הכלכלה היא החשובה מכולן שכן היא זו שיכולה לתקן מהיסוד את החיים עצמם. אתמקד במאבק ביוקר המחייה הבלתי נסבל של משפחה עובדת בישראל, יוקר הדיור שהפך את הדירה לחלום, הנס שקרה לנו עם הגז ומחייב אותנו לדאוג שאזרחי ישראל יהיו הראשונים ליהנות ממנו. אני מתכוון שהוועדה בראשותי תהייה החלוץ במאבקים האלה ותביע עמדה ברורה בכל מאבק".

קרא עוד:
[postim]

עוד אמר ח"כ כבל כי הוועדה בראשותו אף פעם לא תהייה אופוזיציה לאזרחי ישראל. הוועדה תמיד תתמוך במה שטוב ונכון לציבור. לוועדה יבואו בחודשים הקרובים שרים ומנכ"לים של החברות השונות במשק, לתת דין וחשבון נוקב לאזרחי ישראל. אעשה הכל לטפל בצורה נכונה במתח המתקיים בין העולם העסקי לבין ציבור העובדים והצרכנים במשק. ועדת הכלכלה תהייה גם הבית של אזרחי ישראל, שיהיו רשאים, בתאום מראש, להשתתף בדיונים ולהביא לידיעתנו כל מידע חשוב בכל ימות השנה".

."יתנו דין וחשבון נוקב לאזרחי ישראל". כבל תופס את מקומו בראשות הוועדה.
(צילום: הדס פרוש-פלאש 90)

ח"כ כבל ציין גם כי פנה ליו"ר הכנסת בבקשה לקיים דיון שבו יוסדר נושא חלוקת הסמכויות בין הוועדות בכנסת, על מנת למנוע מצב שבו ועדה אחת דנה בנושאים שבסמכות ועדה אחרת. הוא הוסיף כי בשבוע הבא בכוונתו להציג בפני חברי הוועדה את תפיסתו ואת האופן שבו בכוונתו להוביל את הוועדה "כדי שאזרחי ישראל יצאו נשכרים מעבודתה".

ח"כ הרצוג אמר כי ח"כ כבל הוא מהמחוקקים הבולטים בכנסת מזה שנות דור ואין ראוי ממנו לתפקיד. שר הכלכלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, אריה מכלוף דרעי אמר כי בכוונתו לעבוד יחד עם ח"כ כבל, לטובת כלכלה טובה ובריאה יותר גם לישראל השנייה ולחלשים. ח"כ שלי יחימוביץ אמרה כי "בתור מי שהפסידה לח"כ כבל יש לי זכויות יתר בברכה. מדובר באחת הוועדות החשובות ביותר ובאחד הפרלמנטרים הטובים ביותר ואין לי ספק שח"כ כבל יבצע את התפקיד על הצד הטוב ביותר".

שר הקליטה והשר לענייני ירושלים, זאב אלקין, אמר כי אין לו ספק שח"כ כבל ימצא את הוועדה כאחת הוועדות החשובות והמשפיעות, באופן שתוכל לעבוד יחד עם הממשלה. "אין לי ספק שתמצא את הדרך שהממשלה תעבוד עם הוועדה יד ביד. בוועדת הכלכלה הנושאים מטופלים באופן ענייני ואין לי ספק שכך זה יימשך ושתעשה פה דברים גדולים".

צילום ראשי: הדס פרוש-פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture