61 עמותות אושרו לסעיף 46; גפני: "אל לנו להיכנס לתחומי העיסוק של העמותות"

ועדת הכספים אישרה היום מתן הקלות המס על תרומות ל-61 עמותות, מתוך רשימה של 62 עמותות, שהוגשה לוועדה ע"י מחלקת מלכ"רים ברשות המיסים • לדרישת חברי הכנסת אראל מרגלית ומיק רוזנטל, שניהם מהמחנה הציוני, עיכבה הוועדה את מתן ההטבה לעמותת 'אלע"ד' עד לבירור ייעוד כספי התרומות שבגינם מתבקשת ההטבה "עמותה שעוסקת גם בהתיישבות פוליטית במקומות שבמחלוקת, שהמדינה אינה אמורה לממן" • יו"ר ועדת הכספים גפני לחברי הכנסת: "עיכוב זמני בלבד. יש להיזהר מבחינה פוליטית של העמותות, כי כל רשימת עמותות תעורר התנגדות בקרב מי מהח"כים"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

מיני דרמה בוועדת הכספים: אושרו הקלות במס על תרומות ל-61 עמותות אך לדרישת האופוזיציה, עיכבה הוועדה את מתן ההטבה לעמותת אלע"ד עד לבירור יעוד כספי התרומות.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שמלכתחילה הביע התנגדות לדיון פרטני בכל עמותה ועמותה וביקש להיצמד לנוהל הקיים בוועדת הכספים מזה שנים רבות, לפיו הוועדה מאשרת כל רשימת עמותות המונחת על שולחנה לאחר שנבדקה ואושרה ע"י רשות המיסים, כיחידה אחת. גפני ציין, כי ההטבות לעמותות, ניתנות מכיוון שמדובר בתחומים חברתיים ש"המדינה מושכת ידיה מהטיפול בהם, קרי מפריטה את הטיפול בנושאים חברתיים – ציבוריים שונים, אך עדיין אומרת שהעיסוק בהם חישוב ועל-כן מאפשרת את מתן ההטבה".

גפני העיר לחברי הכנסת מהאופוזיציה ואמר, כי "אל לנו להתחיל לדון בכל עמותה ועמותה ובוודאי שלא להיכנס לתחומי העיסוק של העמותות. אם נבדוק את הרשימה שמובאת לפנינו, נראה שלכל אחד מחברי הוועדה, תהיה התנגדות לעמותה אחת או יותר. על-כן אם החוק קובע שנותנים את ההטבה, אזי כל עוד אין חשש לשחיתות והעמותות עומדות בדרישות ובקריטריונים שקובע החוק, אין זה ראוי שנכניס שיקולים אחרים לעניין".

קרא עוד:
[postim]

חברי הכנסת מרגלית ורוזנטל התעקשו ולאחר אישור הרשימה כולה (62 עמותות סה"כ), הגישו רביזיה על עמותת אלע"ד. גפני הודיע, כי הרביזיה תעמוד למשך עשרה ימים שבהם דרש מאנשי רשות המיסים "לחזור לוועדה עם תשובה באשר לייעוד כספי התרומות". עוד אמר, כי "אם יוכח שאין בעיה ואין כל מניעה ממתן ההטבה, אזי חברי הכנסת מרגלית ורוזנטל יסירו את הרביזיה וההטבה תינתן אוטומטית ולא נידרש להצביע על הרביזיה".

קודם לכן, מאר ח"כ אראל מרגלית: "עמותת אלע"ד מקדמת הרבה דברים חיוביים אך מבצעת גם פעולות התיישבות בלב שכונות ערביות, שזו עשייה פוליטית פר-אקסלנס. פעולות שהן בלב הוויכוח הפוליטי ואני לא יודע אם המדינה צריכה לממן את זה". הצטרף אליו ח"כ מיקי רוזנטל, שקרא "להוציא את עמותת אלע"ד מהרשימה עד שלא נברר את כל הפרטים, עד שייוודע אם יש או אין הפרדה מעשית בין הפעולות השונות של העמותה, אלא רק הפרדה דקלרטיבית. זו עמותה פוליטית". על-כך השיב גפני: "יש להיזהר בכך, הרבה עמותות הן בעלות גוון פוליטי כזה או אחר ואל לנו להיכנס לכך. בכל רשימה יש גופים שאינם לרוחי. השאלה עד כמה ראוי שאנחנו פוסלים רשימות. ראוי שלא נוציא מישהו מרשימת עמותות אלא אם כן יש חשש לשחיתות".

מנהל מחלקת מלכ"רים ברשות המיסים, ארז אורעד: "אנחנו לא רוצים להיות שופטים. צריך לצאת חוזר מנכ"ל בעקבות הוועדה הציבורית שבחנה את כל נושא סעיף 46 (למתן הטבות מס על תרומות) 'ועדת פריש' ואנחנו ננהג לפיו. אנחנו רק בודקים עמידה במה שקבע החוק, עמידה בקריטריונים, ניהול תקין, הגשת דו"ח שנתי על הוצאות והכנסות, שהארגון איננו חוג או מועדון חברים סגור ושאכן נותן שירות חברתי וכד'. המטרה לקיים דיון מהותי".

יו"ר הוועדה גפני הדגיש, כי "ועדת הכספים תעקוב אחר הנושא כל הזמן. הוועדה מאשרת את תקציב המדינה, למשל תקציב למשרד הרווחה, שבין השאר נועד לתמיכות וראוי שהוועדה גם תעקוב אחר אופן חלוקת התמיכות. חייב להיות נוהל מסודר בעניין, שאחרי שאדם עובר את כל התהליך הנדרש מול האוצר ושר האוצר חותם, נדרשת עין בוחנת של נבחרי הציבור בוועדת הכספים, שאין שחיתות ולבחינת הקריטריונים של רשות המיסים ורשם העמותות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture