כחלון הודיע: כל קרקעות המדינה ישווקו במסגרת מחיר למשתכן

הסוף לספסור המחירים: שלב זה של הגדלת ההיצע מהווה צעד נוסף ומשמעותי ביותר בתכניתו של שר האוצר כאשר בהמשך צפויים שלבים נוספים שישלימו את הרפורמה • הדגש בחלק הנוכחי הוא על העמקת ההנחות והרחבת הקריטריונים במחיר למשתכן לרוכשי דירה ראשונה • התכנית תועלה לאישור קבינט הדיור ביום שני הקרוב

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

רפורמת הדיור של כחלון צוברת תאוצה: תכניתו המקיפה של שר האוצר לפתרון מצוקת הדיור עוברת שלב נוסף בקידומה כשהפעם הדגש הוא על הגדלת ההיצע לרוכשי דירה ראשונה תוך שמירה על הורדת רמת המחירים לגובה סביר שיאפשר לרבבות מחוסרי הדיור לעבור למשכן קבע.

כפי שהצהיר כחלון בעבר, תכנית הדיור שגיבש תטפל בו זמנית הן בהגדלת ההיצע, הן בהקטנת הביקוש והן בהקטנת רווחי המדינה. לאחר הפעלת הצעד האמור לפעול להקטנת הביקוש עם העלאת שיעור מס רכישה על דירה שניה, מגיע תורה של המדינה להכניס את היד לכיסה העמוק ולוותר על נתח ניכר ממרכיב העלות הגבוהה של דיור במדינת ישראל: עלות הקרקע. כפי שהיו נהוג עד היום, המכרזים על אדמות המדינה הוצאו בשיטת ‘כל המרבה במחיר זוכה’, שהייתה בין הגורמים המרכזיים לעליית מחירי הדירות, אך לא עוד.

שר האוצר משה כחלון הודיע כי יעלה לאישור קבינט הדיור את התוכנית להגדלת היצע הדירות עבור רוכשי דירה ראשונה כשבבסיסה החלטה הקובעת כי בכלל הקרקעות המתאימות אופן השיווק יהיה בשיטת מחיר למשתכן, כך שיובטח כי היקף השיווק בשיטה זו יהיה נרחב והיקף המענה לדרישה לדיור במחיר מופחת יהיה גבוה ככל הניתן.

בניגוד לשיווק בשיטה זו בעבר או בשיטת מחיר מטרה בה ניתן סבסוד גבוה יותר ככל שמחיר הקרקע ביישוב גבוה וניתנה עדיפות משמעותית למרכז הארץ החלטה זו קובעת כי יהיה מדרג הנחות רחב כאשר הנחות גבוהות יותר יינתנו בפריפריה. כמו כן ניתן יהיה להעמיק את מדרג ההנחות במידה ומחירי הקרקע יעלו על מנת לשמר אופק של יציבות מחירים לזוגות הצעירים.

קרא עוד:
[postim]

לאור התארכות משך הבנייה בשנים האחרונות, ובהתאם למאמץ להגדיל את היצע הדיור בטווח כחלק מרפורמת הדיור, מציע כחלון לתקן את החלטת מועצת מקרקעי ישראל ולהעניק תמריץ לקיצור משך הבנייה ובכך לסייע לגידול בהיצע יחידות הדיור בזמנים קצרים.

צעד נוסף שיסייע להרחבת הקרקעות הזמינות לבנייה הוא רפורמה בפדיון קרקע חקלאית. התכנית כוללת צעדים שייעלו את ההליך הקנייני המאפשר פדיון קרקע בעת שינוי ייעוד מקרקע חקלאית לשימושים אחרים כדוגמת דיור, גם המהלך הזה עשוי להניב היצע דיור משמעותי שנפגע עד כה כתוצאה מהליך איטי לפדיון הקרקע.

פיצול דירות– שנים לאחר שרשויות החוק הקשיחו ידן על מחלקי הדירות הגדולות, מוביל כחלון מהלך שיעודד תיחום יחידות משנה למגורים במסגרת יחידת דיור ראשית ובכך להגדיל את היצע דירות. לדבריו, הגמישות הזו תאפשר להתאים את גודל יחידות הדיור כך שהן תתאמנה למספר המשתנה של בני המשפחה המתגוררים באותה יחידת דיור דירה על פני השנים ובכך תתרום את חלקה להגדלת ההיצע הזמין של יחידות דיור למגורים לצורך שימוש המשפחה או לצורך השכרה למגורים.

אילוסטרציה: יונתן זינדל-פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture